Onko kellään vinkkejä että miten saisi terraarion laseista kätevimmin kalkkisaostumat pois?
ELI siis niin ettei tarvitse ottaa eläimiä pois ja peruspestä terraa,koska siihen jo tiedän niksin ,mutta muutaman päivän päästä ne lasit ovat samanlaiset,miten ne saisi helpoiten pysymään kirkkaina.??
terraarion lasit puhtaaksi.
4
821
Vastaukset
- Feikki_
itse olin tetissä eläinkaupassa ja "sain" pestä terraarioita.kalkkiläikät lähtivät helposti kun ensin suihkutettiin laseihin sitä ainetta mitä nykyään paljon telkkarissa mainostetaan(liila suihkepullu,"PESEE KAIKEN LIAN,JOPA KALKKITAHRAT)ja sitten sellaisella "rapalla" niitä hingattiin pois.
mutta tässä tapauksessa myös hiekka vaihdettiin..
toivottavasti edes jotain ymmärsit.- kimi
Yks hyvä kikka saada kalkit pois lasista on kyllä tehdä karkeasta merisuolasta ja etikasta tahna ja sillä hangata lasit puhtaaksi ja huuhdella hyvin.
Mutta nyt kyselin miten kalkit saisi pois tyhjentämättä terraa joka kerta.
Peruspesun teen pari kertaa vuodessa ja hetkeksi saan kalkit pois mutta ne tulevat muutaman päivän suihkuttelun jälkeen takaisin.
- Giga
Keitetty vesi kuulemma kerää vähemmän saostumia lasiin.
Tislattu vesi ei sisällä kalkkia lainkaan ;) - mittarimatukka
eli keität veden suihkutinpulloon.se poistaa vedestä aika paljon kalkkia.siksi myös jotkin viherkasvit kastellaan keitetyllä vedellä,että vesi olisi pehmeämpää ja kalkittomampaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682620
- 622582
- 681762
- 241587
- 201510
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91450- 151362
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81177- 251096