Lasiaisen sumentumia ja silmäkipua / kuivaisilmäisyyttä (?)

Anonyymi

Hei,

Olen nuori, 20v ja näen pisteitä näkökentässäni, jotka leijailevat katseen mukana. Tämän lisäksi silmääni sattuu vähän, ehkä kuivasilmäisyyttä? Nämä kaikki oireet vain toisessa silmässä.

Onko muilla vastaavia kokemuksia? Mikä auttaa näihin vaivoihin? Miten itse olette pärjänneet vastaavien oireden kanssa?

Luin jostain et kyseessä olisi lasiaisen sumentuma. Tuosta toisesta vaivasta en tiedä onko kuivasilmäisyyttä vai muusta johtuvaa.

Mustia pisteitä eli samentumia on myös kuukausien saatossa tullut lisää näkökenttään. Onko normaalia?

3

641

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mullakin ilmestynyt tämän vuoden puollella kiinostas myös tietää onko muilla tällästä mistä johtuu tms?

• Anonyymi

Pisteet näkökentässä lienevät normaaleja. Ainakin itselläni niitä on ollut aina. Kaihiin ne eivät ainakaan viittaa.

Tottakai, jos olet huolestunut noista pisteistä, käy silmälääkärin vastaanotolla. Siellä selviää silmiesi tila.

• Anonyymi

Monellehan niitä ilmaantuu, jos esim. katsoo vahingossa liian kirkasta valoa. Pieni määrä on ihan normaalia silloin tällöin nähtynä. Yleensä se on merkki ikääntymisestä. Mikään ei toimi ihan kuin nuorena.
      Jos mustia "hyttysiä" alkaa olla hirmuinen lauma jatkuvasti näkökentässä, pitäisi kyllä mennä lääkäriin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2653
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2594
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1520
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1187
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe