Kuka lie insinööri nuokin suunnitellut ja ilman kiihdytyskaistaa? Varsinkin tuon pysäkin jossa bussi lähtee ennen 50 metriä ennen Kehä 1 ramppia pysäkiltä. Tuossa on se ongelma että lain mukaan mentäessä bussi jäisi loputtomiin pysäkille mikäli henkilöautoilija eivät vaihtaisi viime tipassa vaihda kaistaa tai jarruttaisi antamaan tilaa ja näistähän syntyy vaaratilanteita. Ihmisillä kun menee pasmat sekaisin jos bussi laittaa vilkun vasemmalle. Pitäisi samantien poistaa nuo pysäkit koko tieosuudelta! Tuossa olen muutaman kolarin nähnyt tapahtuvan
Hämeenlinnanväylän bussipysäkit
7
126
Vastaukset
- Anonyymi
Ei tule kiihdytyskaistoja, suunnittelija korjaa tilanteen laskemalla tien nopeusrajoituksen kuuteenkymppiin, niin bussit voivat tulla ajokaistalle tuosta vaan.
- Anonyymi
Älykääpiöitä on runsaasti kauhan varressa hämmentämässä?🤡🤡
- Anonyymi
en tunne paikkaa mutta jos se pysäkki on taajamassa niin rajoitus on 50km/h. siis bussi saa lähtee siitä vaan. Jos nopeusrajoitusmerkki rampilla on pysäkin jälkeen se vielä tukee asiaa.
- Anonyymi
Kun minä vielä Uudellamaalla vaikutin, oli tuossa rajoitus 80 km/h.
- Anonyymi
80 on nopeusrajoitus ihan Kivihakaan asti. Ainoa syy lienee nuo bussipysäkit miksi tuota tietä ei voisi luokitella moottoritieksi. Tällöin pysäkit saisivat sijaita vain rampeilla kuten Kehä III jälkeen tapahtuu. Nythän niitä on tosiaan 300 metrin välein 80 alueella tien laidassa jossa bussit tuskin kerkeävät edes viiteenkymppiin kiihdyttää
- Anonyymi
Mihin teillä siellä etelässä on kiire ??
- Anonyymi
Tilanne on ollut vuosikymmeniä tuo. Pääväylä Tampereen suunnasta Helsinkiin tultaessa, kaistoja suuntaansa 2-3.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682610
- 622572
- 681762
- 241587
- 201510
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91440- 151362
- 381213
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81167- 251086