50cm-Liesi -Kumpi?

Anonyymi

50cm-liesi kumpi kannattaa ostaa keramisella tasolla oleva vai tavallisilla levyillä oleva? Mitkä ovat kummankin lieden hyvät ja huonot puolet?

11

145

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyselyn pointti?

• Anonyymi

Ei kumpikaan vaan induktio tietysti

• Anonyymi

Keraaminen taso kai se on induktiossakin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Keraaminen taso kai se on induktiossakin?

No joo, mutta puhekielessä liesityypeissä kuitenkin erikseen induktioliesi ja keraamiset tasot.

• Anonyymi

Itse olen ollut tosi tyytyväinen keraamiseen (eli lasi) tasoon aiemman perinteisen jälkeen. Näyttää tyylikkään simppeliltä ja pysyy helpommin siistinä ainakin minun kokkauksilla. Talouspaperin ja tiskiainetilkan kanssa lähtee yleensä kaikki rasvatahrat. Jostain alumiinipaistinpannusta kai jää välillä pientä rantua, mutta nekin lähtee tason puhdistusaineella jonka sain hellaa ostaessa kaupan päälle - tuon käsittelyn jälkeen taso näyttää aina uudenveroiselta. Helposti näkee mikä vastus on kuumana kun langat hehkuu punaisena lasin alla, joten ei ainakaan unohdu päälle.

• Anonyymi

Eikös noissa ole sellainen ominaisuus että "levy" ei kuumene jos siinä ei ole kattilaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikös noissa ole sellainen ominaisuus että "levy" ei kuumene jos siinä ei ole kattilaa?

Puhut induktiotasosta, katso yläpuolella oleva keskustelu. Minulla ei ole induktiotasoa vaan tavallinen vastuksilla toimiva keraaminen taso eli vastukset hehkuu punaisena lasin läpi (toki ei jatkuvasti vaan lämpötilasäädön/termostaatin mukaan pätkien).

• Anonyymi

Vanhanmallinen valurauta on helppo ylläpitää!

• Anonyymi

Keraaminen taso on tyylikkäämpi ja PALJON helpompi pitää puhtaana. Ainoa vaatimus on, että roiskeet siivotaan tuoreeltaan - se hoituu kostealla rätillä ja liesitason puhdistusaineella. Jos lian antaa palaa kiinni, niin sitten raavitaan ja jynssätään huolella.

Perinteisen lieden jynssääminen on vaivalloisempaa ja siinä tarvitaan montaa eri vehjettä (teräsvillaa yms.) ja ainakin ajan mittaa tulee vielä tarve viimeistellä kulahtaneet levyt liesimustalla. Aikaa kuluu ehkä 20x se mitä liesitason pyyhkäisyyn.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Keraaminen taso on tyylikkäämpi ja PALJON helpompi pitää puhtaana. Ainoa vaatimus on, että roiskeet siivotaan tuoreeltaan - se hoituu kostealla rätillä ja liesitason puhdistusaineella. Jos lian antaa palaa kiinni, niin sitten raavitaan ja jynssätään huolella.

Perinteisen lieden jynssääminen on vaivalloisempaa ja siinä tarvitaan montaa eri vehjettä (teräsvillaa yms.) ja ainakin ajan mittaa tulee vielä tarve viimeistellä kulahtaneet levyt liesimustalla. Aikaa kuluu ehkä 20x se mitä liesitason pyyhkäisyyn.

Induktioliedessä ei ole tuota ongelmaa, lähtee aina rätillä pyyhkimllä eikä polta itseään.

• Anonyymi

Induktio on aivan ehdoton, en edes harkitsisi mitään muuta. Vuokra-asunnossa pakko tyytyä eriliseen induktiolieteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      104
      3374
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3073
    3. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      20
      1923
    4. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      69
      1896
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      38
      1847
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      21
      1741
    7. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1687
    8. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      34
      1429
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1339
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1337
    Aihe