Kaavoittuneisuuden ja vapaamielisyyden merkitys parinvalinnassa

Jos toisen parikin ajattelu on kovin vapaa ja toisen kovin kaavoittunut, on odotettavissa sopeutumisvaikeuksia. Vapaamielinen voi tiettyyn pisteeseen asti kestää kaavoittunutta puolisoaan, mutta vain tiettyyn pisteeseen asti.

Yleensä keskustelua käydään puolison kauneuden/komeuden, rahakkuuden, herttaisuuden ja jämäkkyyden sekä sosiaaliluokan merkityksestä, mutta keskustelua kaavamaisuudesta ja vapaamielisyydestä ei juuri näy.

Kuitenkin näyttää siltä, että tämä faktori on ihmisille tärkeä, mutta edes tutkimuksissa sitä ei osata mieltää niin tärkeäksi, joten tätä faktoria ei edes tarjota arvioitavaksi.

Vapaamielisyys ja kaavoittuneisuus lienee synnynnäinen ja geneettinen ominaisuus. Ehkä siihen voidaan jonkin verran vaikuttaa kasvatuksen kautta, mutta tuskin enää aikuisena. Olen ollut huomaavinani, että ihminen pysyy tällä akselilla jokseenkin vakiopaikalla koko elämänsä.

Vapaamieliseen ajatteluun kuuluu, että kaikki muu on sallittua, paitsi vahingon tuottaminen. Siten esimerkiksi seksin alalla vain raiskaus, pedofilia ja parittaminen tulee olla kielletty, mutta ei muu. Ruoka-ajat voivat olla joustavia, samoin koko päivän ohjelma.

Eräs kaavamainen rouva määräsi miehensä syömättä pitkälle automatkalle, koska tämä oli myöhästynyt töitten takia ruokailusta.

Kun lukee kirjoituksia tälläkin palstalla, tulee sellainen kuva, että feministit ovat erityisen kaavamaisia sen lisäksi, että ovat miesvihamielisiä, katkeria, hegemoniapyrkyisiä ja synkkiä tosikkoja.

Alitajuisesti, siis edes tietoisesti ajattelematta, heitä kartetaan. Vapaa tulee pitäneeksi huolen, ettei länkiä aseteta hänen kaulaansa. 🌹👀

8

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vai sellasta tällä kertaa, ja sitten katsomme miltä näyttää tämän päivän sää. Ole hyvä, Kerttu Kotakorpi.

• Anonyymi

Sama ihminen voi olla vapaamielinen yhdessä asiassa ja konservartiivinen toisessa asiassa. Vapaamielisyyttä ja konservatismia on siksi vasrin turha noin yksioikoisesti pohtia ja arvottaa. Oleellisempaa on suhtautuminen yksittäisiin asioihin ja tietynlainen maailmankuvan, elämäntapojen ja ajattelumaailman samankaltaisuus. Näin erityisesti niissä tärkeiksi koetuissa asioissa. Jos jollain asialla ei ole toiselle väliä, niin on lopulta yhdentekevää miten toinen niistä ajattelee.

• Anonyymi

"Kun lukee kirjoituksia tälläkin palstalla, tulee sellainen kuva..."
      kynä.mi

Sulla syntyy noita katteettomia kuvia aika herkästi.

• Anonyymi

No olipa vässykkä lapanen jopa mieheksi, jos ei osaa huolehtia itse syömisistään, vaan tottelee jotain "määräyksiä" ruokailuista. Jääkaappi lukittu ja avain vaimolla?

• Anonyymi

Sitä minäkin mietin. Ei osannut itse tehdä ruokaa, kun vaimo aina passasi? Ja se sitten esimerkkinä feminististä! Pikemmin päinvastoin.

• Anonyymi

Aivan niin. Tilannehan tapahtui miehen myöhästymisen vuoksi. Oli siihen syy missä tahansa, miehen olisi pitänyt ajatella asiaa vaimon kannalta. Vaimo laittanut ruuan, odottelee, mies ei tule. Fiksu mies olisi ottanut tilanteen haltuun, pahoitellut kovasti ja sanonut korvaavansa asian vaimolle.

• Anonyymi

Feministit eivät edelleenkään ole miesvihaajia, synkkiä, tosikkoja, katkeria. Ihan naurattaa väitteesi. Olet itse turhan kaavamainen ajattelussasi.

• Anonyymi

kangistuttu on 😁, nimenomaan kaavoihin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6635
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      668
      2842
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1249
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      93
      1220
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1215
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1123
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1120
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      236
      1089
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1002
    10. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      232