Missähän lienee vika, kun "tukehtuu" kaasua painettaessa? Kaasutin Solex 32 Picb. Bensaa tulee ja ryyppy päällä kulkee. Tyhjäkäynti OK. Päästöt tyhjäk. kunnossa. Ilman ryyppyä ajettaessa tukehtuu välittömästi kaasua painettaessa. Kiihdytyspumppuko kiusaa, vai joku muu? Auttakaa, kun autonasentajat ja korjaamot eivät ymmärrä 46 vuotta vanhaa tekniikkaa!
Mystistä?
10
1062
Vastaukset
- esa h
joko on pensan pinta liian alhaalla tai pääsuutin tukossa mikä auto kyseessä ja onko seissyt kauan tai jotain muuta huomioitavaa . kyllä se kiihdytys pumppukin vaikutaa asiaan
- Esa
Ei ole liian alhaalla, eikä tukossa. Auto on Ford Taunus 17M -59. Eikä ole seisonnasta kyse. Siksi se on niin mystinen juttu. Kaikki on näennäisesti OK, mutta joku ei ole ihan OK. Nykyiset autonasentajat eivät ymmärrä näitä vehkeitä, pitäisi tietokoneelta nähdä mikä vika ja missä, niin osaisi sanoa mikä osa pitäisi vaihtaa. Nyt ne sanovat, että osta uusi! Mistä? Korjata ne eivät osaa.
Esa kirjoitti:
Ei ole liian alhaalla, eikä tukossa. Auto on Ford Taunus 17M -59. Eikä ole seisonnasta kyse. Siksi se on niin mystinen juttu. Kaikki on näennäisesti OK, mutta joku ei ole ihan OK. Nykyiset autonasentajat eivät ymmärrä näitä vehkeitä, pitäisi tietokoneelta nähdä mikä vika ja missä, niin osaisi sanoa mikä osa pitäisi vaihtaa. Nyt ne sanovat, että osta uusi! Mistä? Korjata ne eivät osaa.
bensansaantiongelmiin. Jos ryyppy päällä kulkee vielä sittenkin kun kohokammiollinen on poltettu, ei vika ole bensapumpussa.
Voi olla monta vikamahdollisuutta. Tarkasta ensin bensajärjestelmä kokonaan, sitten syttöjärjestelmä. Ei pitäisi olla liian vaikeaa.
Kyllä sen vian autonasentaja helposti löytää, turhaan heitä morkkaat. Sama kuin kysyisit lääkäriltä, että miksi se Matti kuoli ja kerrot, että se vain kouristeli ensin ja kuoli sitten. Ei lääkärikään syytä keksi tekemättä ruumiinavausta.- Esa
sitroen kirjoitti:
bensansaantiongelmiin. Jos ryyppy päällä kulkee vielä sittenkin kun kohokammiollinen on poltettu, ei vika ole bensapumpussa.
Voi olla monta vikamahdollisuutta. Tarkasta ensin bensajärjestelmä kokonaan, sitten syttöjärjestelmä. Ei pitäisi olla liian vaikeaa.
Kyllä sen vian autonasentaja helposti löytää, turhaan heitä morkkaat. Sama kuin kysyisit lääkäriltä, että miksi se Matti kuoli ja kerrot, että se vain kouristeli ensin ja kuoli sitten. Ei lääkärikään syytä keksi tekemättä ruumiinavausta.mutta neljä autonasentajaa on koettanut ja lisäksi korjaamo, josta en tiedä kuinka moni siellä olevista. Kaikki on purettu ja kasattu moneen kertaan, ei tunnu missään olevan vikaa. Ei ole ilmavuotoja ym. Polttoaineensaanti, tai paremminkin joku suhde on pielessä, mutta en keksi mikä! En minä niitä asentajia morkkaa, mutta systeemi on mennyt sellaiseksi, ettei asentajan tarvitsekaan tietää mikä ja missä on vialla. Riittää, kun kytkee piuhat ja kone kertoo, mitä tarttis tehrä.
- Holmer
Ota ilmanputsari pois ja katso sinne kaasarin kurkkuun.
Kun käännät kaasuläppää niin näet kiihdytyspumpun toiminnan, joutsenkaulasta ruikkaa bensaa jos on kunnossa.
Laita sitten kone käymään ja katso sinne kurkkuun taas.
Siinä vähän syvemmällä keskellä kurkkua näkyy pääsuutin ja kun lisäät kaasua niin siitä pitäisi ruveta virtaamaan bensaa, näkyy selvästi pieninä pisaroina.(tyhjäkäynnillä ei pitäs tulla)
Jollei pääsuuttimesta tule bensaa niin mahdollisesti jossain on tukos ja ilmeisin vika on uimurikammion korvausilmakanavan tukos, koska ryyppy päällä toimii.(en tiedä onko kyseisen kaasarin uimurikammio paineistettu suoraan ulos, vai onko yhteys kurkkuun, joka estää tukkoisen putsarin aiheuttaman seoksen rikastumisen.)
Toinen mahdollinen vika pääsuuttimen toimimattomuuteen voi olla epäsopiva kaasutin.
Pienikin halkaisijaero tai sopimattoman tiivisteen reuna imusarjan ja kaasuttimen välissä voi sekoittaa virtauksen niin että pääsuuttimen venturiefekti häiriytyy, saman tuhon voi tehdä myös innokas "virittäjä", joka on saanut idean, että avarranpa vähän kurkkua jotta sais lisää tehoa.
Kunhan vilkaiset nuo niin jatketaan asiaa ellei vika selviä.
Muuten olen sitikan kanssa samaa mieltä, että kyllä normaalitaidoilla varustettu asentaja löytää vian, ja johan se on ammattiylpeydellekin kolaus jos näin yksinkertaisen asian edessä täytyy nostaa kädet ylös.- Esa
sitten näitä ja palaan asiaan uudestaan. Ajattelin vielä kysyä eräältä koneistamolta, jossa tiedetään paljon kaikesta. Tuntuu tosi hölmöltä, kun ei löydy selkeää vikaa. Kokemattomuuttahan se minulta on, mutta silti. Ajattelin, että voisiko venttiilien puolella olla joku, joka tekee tällaiset oireet?
- no niin
ohjeet oli hyviä jos kaasari on putsattu ja ehjä ettei ole halki jostain mikä sekottas toiminnan.
mutta siihen ammattiylpeyteen en kyllä voi sanoa muuta kun että välillä ihmetyttää että mistä ne klopit sen olis saanut kun ei ne oo välttämättä edes nähny kärkiäkään saati säätäny niitä ja venttiileitä tai tehny mitään niitä normaaleita huoltojuttuja mitä me tehtiin aikanaan. tulikin muuten mieleen jotta onhan sytkävehkeet kunnossa ja älä polta kulmakarvojas kun kurkit sinne kaasariin käydessä.
ps mikä AUTO se muuten on. vois sevitä paljon jo silläkin. silloinkin niissä oli tyyppiviat. - Esa
no niin kirjoitti:
ohjeet oli hyviä jos kaasari on putsattu ja ehjä ettei ole halki jostain mikä sekottas toiminnan.
mutta siihen ammattiylpeyteen en kyllä voi sanoa muuta kun että välillä ihmetyttää että mistä ne klopit sen olis saanut kun ei ne oo välttämättä edes nähny kärkiäkään saati säätäny niitä ja venttiileitä tai tehny mitään niitä normaaleita huoltojuttuja mitä me tehtiin aikanaan. tulikin muuten mieleen jotta onhan sytkävehkeet kunnossa ja älä polta kulmakarvojas kun kurkit sinne kaasariin käydessä.
ps mikä AUTO se muuten on. vois sevitä paljon jo silläkin. silloinkin niissä oli tyyppiviat.on Ford Taunus 17M -59. Tuli muuten puheeksi erään kaverin kanssa, että onkohan venttiilien ajoitus OK? En itse ole siltä osin kasannut, niin en voi olla varma. Ei tullut tarkistettua. Ei ole ketjua tai hihnaa, vaan on rattailla ja yksi hammas pielessä niin.... En tiedä, täytyy katso onko merkit paikallaan.
- no niin
Esa kirjoitti:
on Ford Taunus 17M -59. Tuli muuten puheeksi erään kaverin kanssa, että onkohan venttiilien ajoitus OK? En itse ole siltä osin kasannut, niin en voi olla varma. Ei tullut tarkistettua. Ei ole ketjua tai hihnaa, vaan on rattailla ja yksi hammas pielessä niin.... En tiedä, täytyy katso onko merkit paikallaan.
jep jep mulla oli joskus 17m 62vm ja siinä teki kärjet jotain ton suuntasta vaivaa kun oli kärkiväli liian pienellä.
- Timo
Onko alipaine säädin kunnossa eli muuttuuko sytytyksen ajoitus?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363667- 122396
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371955Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211721Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301493- 1241448
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101311- 141246
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4781221- 761135