Sain huonoa hoitoa terveyskeskuksen hammaslääkäriltä. Kyseessä oli vanhan paikan paikkaustarve, hammas oli ehjä ja ilman kariesta, mutta pieni lohkeama oli terävä kielelle. Nuori kesäsijainen, kandi, ei ryhtynyt korjaamaan vanhaa amalgaamipaikkaa ja vetosi kiireeseen, vaan hioi nopeasti lohkeaman. Käsittely oli kovanpuoleista.
Seuraavana päivänä koko hammas halkesi syödessäni.
Hakeuduin jomotuksen takia uudelleen hammaslääkäriin, kokeneemmalle, ja oli suuri yllätys ja kauhu, ettei hampaalle voitu enää tehdä muuta kuin sen poisto. Lääkäri poisti koko hampaan, ja nyt on suussa ammottava aukko puruhampaistossa. Minulla on paha nivelrikko leukanivelissä ja käytän purentakiskoja. Hampaat on muut kaikki tallella ja hoidetut asianmukaisesti.
Rahaa ei ole implanttiin ja olen raivoissani nyt. Hyvän hoidon tilalle menetin tärkeän poskipuruhampaan. Mietin vahinkoilmoituksen tekemistä.
Onko kokemusta hammaslääkärien virheistä? Miten tällaiset idioottimaiset väärät toimenpiteet käsitellään potilasvahinkona?
Poiston tehnyt lääkäri vain pahoitteli asiaa. Käsittämätöntä!
potilasvahinko hampaaseen
1
266
Vastaukset
- Anonyymi
Lääkäri suositteli implanttia, mutta koska sellaista ei korvata ollenkaan, uuden purupinan saaminen on täysin mahdotonta pienillä tuloilla. Perusimplantti maksaa noin 2000 euroa hoitotoimet. Miten on mahdollista tällainen puolinainen hoito Suomessa?
Jos nivelrikon takia polvilumpioni tai lonkkanivel joudutaan operoimaan, odotan tietysti uutta keinoniveltä ennen kotiutumista. Aika karua, jos vanhan poiston jälkeen tarjottaisiin vain pyörätuolia loppuelämäksi.
Mitä eroa on oikeastaan eri nivelissä (lonkka versus leuka), jos rappeumasairaus tarvitsee oikean hoidon ja no. ennalta ehkäisevän tukitoimenpiteen? Suu on elintärkeä vehje ja ylläpitää ihmisen kokonaisterveyttä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043374
- 883073
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä201923- 691896
- 381847
- 211741
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341429Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91339- 481337