Hoitajapulako syynä ?

Anonyymi

Suomessa on uutisoitu jo pitkään hoitajapulasta ja samaan aikaan kuolleisuuskäyrät ovat lähteneet kasvuun, puhutaan ylikuolleisuudesta. Jäävätköhän ihmiset ilman asianmukaista hoitoa terveyskeskuksissa, sairaaloissa, hoitolaitoksissa ja kotihoidossa ?

Monissa paikoissa on supistettu toimintaa ja siitä on tullut uusi normaali, josta taas lähdetään supistamaan lisää. Tuskin voi Suomea enää kutsua hyvinvointivaltioksi tässä tilanteessa. Ja koko ajan homma pahenee.

3

143

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos ja kun joutuu käyttämään julkista terveydenhoitoa, mahdollisuudet vaikuttaa omaan sairaudenhoitoon ovat vähäiset. Itse olen ollut terve noin suurinpiirtein viimeiset 10 vuotta, ja nyt sitten eläkeikään ehtineenä kävin terveyskeskuksessa muutaman pikkuasian tähden. Yllätys oli, että ikäni 65 oli syy jättää mm. selkävaivat tutkimatta. Toki vaiva on jo vanha sekin, mutta rappeumasairaus kuitenkin jossa on halvaantumisen vaara myös todellinen. Sain reseptin Buranaa ja ohjeen alkaa liikkua enemmän. Ok, sitä teenkin ja tiedän lihasten vahvistamisen tärkeyden. Lääkäri moitti ruokavaliotani, joka on perusmalli. Kalaa pitäisi ostaa enemmän. Juu, kyllä ostaisin mutta hinta alkaa tulla vastaan.

Jotenkin käynnistä jäi kummallinen olo. Asun yksin maaseudulla ja olen perheetön. Nämä tulevat vuodet ovat alkaneet pelottaa, tuskinpa saan mitään hoitoja enää, koska ikäni on vääränlainen. Paikallinen palvelutalo odottaa uutta verta, asiakasvirtaa ja eläkerahojani kieli pitkällä. Sinne vaan sitten makoilemaan vaipoissako... Noup! Muistisairautta pelkään nykyisin eniten, koska sitten olen todella siirreltävä tahdoton säkki ilman yhtään puolustajaa. Eutanasiapilleriä haluavat nuoret meille ihmisroskille vissiin kun liian vaikeiksi tulemme.

• Anonyymi

Jos noin kovasti huolestuttaa, niin mene ihmeessä sinne hoitolaitoksiin pesemään ja ruokkimaan vanhuksia. Ei ne kuolemantapaukset ainakaan täällä vouhottamalla yhtään vähene.

• Anonyymi

Ei ollut hoitaja eikä lääkäri pulaa, olin mutta niin MULTIOPERAATIO, eli montaa kerralla kuten joku niin viisauden poisto (paha viisaus hammas),,, ja seikkailuja sairaalan käytävillä, urheilua sinänsä rollaatirin kanssa mennä etsiä paikkoja.

Ja totta joo enkyin vahintossa hoitajien pukuhuone3eseenkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1527
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      10
      1390
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      75
      1306
    4. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      68
      1226
    5. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      115
      1119
    6. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      75
      991
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      68
      915
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      255
      910
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      12
      851
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      33
      833
    Aihe