Millainen on ateistien oikeustaju ja moraali? Pidättekö juopottelua hyvänä vai pahana asiana? Kristittyjen mielestä se on pahan tekemistä.
Onko juopottelu hyvä asia?
34
167
Vastaukset
"Kristittyjen mielestä se on pahan tekemistä."
Minun mielestäni helluntain tarina on juopporemmin tarina. Aivan klassinen selitys on se, etteihän nyt kukaan vielä sunnuntaiaamuna voi olla humalassa.
15 Eivät nämä miehet ole juovuksissa, niin kuin te luulette – nythän on vasta aamu, päivän kolmas tunti- Anonyymi
Pietari ei kuitenkaan kiistänyt, etteikö välillä olisi porukalla vähän törpöteltykin, mutta ei sentään aamupäivällä.
- Anonyymi
jeesuksen verta oksennukseen asti kippailee uskova ?
- Anonyymi
Hyvin pahaahan se viina on
Mutta maku paranee Ku ryyppää - Anonyymi
Tiedän ateisteja jotka juo itsensä uneen ja niitä jotka eivät ikinä koskisi litkuun.
- Anonyymi
Jeesus muutti vettä viiniksi ja sanoi: "Totisesti, totisesti minä sanon teille! Jos ei saa viiniä helluntaina, ei saa humalaa seitsemään vuoteen!" Ja koko opetuslasten jengi oli kännissä.
- Anonyymi
Jeesus keitti pontikkaa.
- Anonyymi
Hahaha!
Nooa perusti ensitöinään viinitarhan ison tulvan jälkeen ja veti kaatokännin!
Makasi sitten teltassaan sammuneena munasillaan!
Nuorin poika kävi toteamassa isänsä tilan ja joutui siitä syystä orjaksi!
Loot taas veteli erämaan luolassa viiniä ja tyttäriään siihen mittaan ja määrään,että molemmat tulivat raskaiksi!
Mutta ei se mitään ,molemmat olivat VANHURSKAITA! - Anonyymi
Tarujen Jeesus taikoi liisää viiniä hääjuhlaan, jotta juopottelu saattoi jatkua vielä kolmannenkin päivän. Miten siis Jeesus-uskoiset voivat pitää juopottelua kristinuskon vastaisena?
Kohtuullinen juopottelu on hyvä asia, jos sen tuoma nautinto ja tyytyväisyys on suurempaa kuin sen aiheuttamat haitat juopottelijalle ja hänen lähiympäristölleen. Minulla on ollut useita hauskoja juopottelukertoja ystäväpiirissä. - Anonyymi
Kaikki raamatun Jumala sanat voitaisiin korvata sanalla Saunatonttu.
Hihhulit voisivat jatkaa sekoiluaan edelleen.- Anonyymi
Raamatullinen juopottelu on hienoston viinin lipittämistä.
Orjille jää keskikaljan!
- Anonyymi
Papeissa on paljon salajuoppoja.
Häpeävät tunnustaa olevansa oikeasti ateisteja ja huijaavansa uskovaisia. - Anonyymi
Saunatontun siunausta kaikkien muiden jumalien palvojille.
- Anonyymi
Yksi annos, olisko 0,3 promillea; sen vaikutus on rentouttava ja estoja alentava, ja vaikeuttaa keskittymistä useampaan asiaan kerrallaan - muttei estä sitä. Estojen aleneminen on syntiä, mutta jokainen arvioi sen itse, pysyykö enää kontrollissa ja mikä on sen tarve tilanteessaan.
Se annos palaa pois esim. tunnissa, että kun on 0,3 päällä, niin saa vetää vain annoksen tunnissa siitä eteenpäin, tasaiseen tahtiin.
Isommat määrät ovat selvästi tuomittavia. - Anonyymi
Suositan hyvää kannabista.
- Anonyymi
Jumala loi huumeet siksi, että ihmiset kestäisivät elon hänen surkeassa maailmassaan.
- Anonyymi
Jos haluaa olla ihminen, kuuluu siihen juopottelu ja rietastelu oleellisena osana. Tämä on valtion linjaus.
- Anonyymi
Papit ja porvaristo siunaavat valtion linjauksen!
- Anonyymi
Sanna Marin pitää juopottelua hyvänä asiana ihan samalla tavalla kuin muutkin ateistit.
- Anonyymi
"Sanna Marin pitää juopottelua hyvänä asiana ihan samalla tavalla kuin muutkin ateistit."
Ateistin ohjekirjasta otteita.
4. Moos. 14:26 "... ja osta sillä rahalla kaikkea, mitä haluat, joko raavaita tai lampaita, viiniä tai väkijuomaa, kaikkea, mitä mielesi tekee, ja syö siellä Herran, sinun Jumalasi, edessä ja iloitse, sinä ja perheesi."
Eipä ihme että köyhät toimeentulotuella elävät työttömät ovat usein alkoholisteja kun pitävät ateistien ohjeita lakeinaan
San. 31:7 "Sellainen juokoon ja unhottakoon köyhyytensä älköönkä enää vaivaansa muistelko."
Jeesuskin vaan bailasi ja rypi lähes joka paikassa viiniensä kanssa olisipa ollut silloin joku oikea palstan kristitty laittamassa partaukkoa ruotuun.
Mitä väliä sillä on vaikka kristittyjen mielestä juopottelu on väärin? Ei se hetkauta niitä, jotka ei ole kristittyjä. Yleensäkään ottaen kristityt ei ole siinä asemassa että voisivat sanella mistään asiasta onko jokin väärin tai ei
- Anonyymi
Marin tykkää juopotella, joten kyllä se hyvä asia on. :)
- Anonyymi
Marin jatkaa isänsä kosteaa harrastusta ja äitinsä syntiä rajoitetusti. 😅🤡
- Anonyymi
juopot on ihan saatanan turhia otuksia. niillä ei ole mitään funktiota tässä maailmassa. kuormittavat kansantaloutta, rähisevät, haisevat ovat töykeitä sekä pilaavat siinä samalla muidenkin elämän turhalla paskallaan. lisäävät naapurien stressitasoja (ihankun ei olisi muutenkin vaikeaa tämä arki)
- Anonyymi
Vain synnitön voi heittää lohkareen sanoo Jesaja 2.
- Anonyymi
Et sitten ole nähnyt hiljaista ja rauhallista juoppoa?
Ateismi ei ota kantaa elämäntapoihin. Ateistiksi pääsee kun ei usko Jumalaan tai jumaliin.
Se riittää.- Anonyymi
Ateistit ovat kovia juopottelemaan ja huoraamaan. Pitävät sitä hyvänä ja normaalina asiana. Sitten itkevät kun puoliso jättää...
- Anonyymi
Asia ei liity mitenkään ateismiin. Ja myös tarujen Jeesuksen mukaan juopottelulla on aikansa ja paikkansa. Sadussa Kaanaan häistä Juusus taikoi veden viiniksi, jotta häiden juomista voitiin jatkaa KOLMATTA PÄIVÄÄ.
Itse en pidä kolmen päivän putkea suotavana, mutta hyvässä seurassa hauska ilta juovuttavien juomien parissa - tarpeellisia huikopaloja unohtamatta - voi olla oikein mukavaa.- Anonyymi
”Itse en pidä kolmen päivän putkea suotavana…”
Juuri näin ja itse en pidä edes yön yli juopottelua suotavana kuten apostolit tekivät helluntaina. Olivat vielä sunnuntaiaamuna yhdeksän aikaan humalassa, sätkivät maassa ja sönköttivät sekavia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Itse en pidä kolmen päivän putkea suotavana…”
Juuri näin ja itse en pidä edes yön yli juopottelua suotavana kuten apostolit tekivät helluntaina. Olivat vielä sunnuntaiaamuna yhdeksän aikaan humalassa, sätkivät maassa ja sönköttivät sekavia.Parhaat juopottelukerrat itselläni näin myöhäiskeski-iässä on ollut sellaisia, että kaveriporukassa aloitetaan maltillinen kaljoittelu ja ns jaskajauhanta iltapäivällä ja siitä ruokailun katta tuonne puoleenyöhön (ei juuri yli) maltillista tahtia juomaa kiskoen. Hyvässä seurassa aika kuluu kuin siivilä ja jos aamulla on vähän pöpperöinen olo, mutta ei varsinaista krapulaa, niin tietää että vauhdinjako on osunut kohdalleen.
- Anonyymi
Juopottelu pitää pois pahanteosta.
Muuton tulis varastettua tai politikointia! - Anonyymi
Juopottelu kannattaa aina!!!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565340Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212367- 1131592
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2311550- 931477
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681175Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91143Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3021105- 721047