Voisitko ihastua yh-mammaan?

Anonyymi

En minäkään. Kuka haluaa katsella ja elättää jotain yh-mammaa ja hänen typeriä mukuloitaan?

109

639

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

No ny tuli tuoretta settiä ;D

• Anonyymi

Ihanko ätmi itse keksit aiheen?

• Anonyymi

Miksi älähdit? Oletko väsynyt yh mamma jolla ei enää arvoa parsuhdemarkkinoilla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi älähdit? Oletko väsynyt yh mamma jolla ei enää arvoa parsuhdemarkkinoilla?

Kerro ätmi millaista se on kun koskaan ei ole ollut mitään arvoa parisuhdemarkkinoilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerro ätmi millaista se on kun koskaan ei ole ollut mitään arvoa parisuhdemarkkinoilla.

Ätmiiii. Vastaa hänelle. Minäkin haluan tietää. Miltä se tuntuu? Tuntuuko se pahalta? Ei ainakaan hyvältä? Vai tuntuuko?

• Anonyymi

Yh mammat on sellaisia kerran parin hurvittelu tyttöi eli semmosia tinderimiesten leikkikaluja mut he elävät unelma elämää miehiä käy kyläs ja rahaa jättää ei niist tytöis ole seurusteluun

• Anonyymi

Yh mammat on vähän semmosii ja tämmösii tyttöi

• Anonyymi

Mut yh mammat ja korkeastikoulutetuilla tytöillä on yhteistä kummatkin on niitä hurlumhei tinderityttöi joist ei saa kunnon naista eikä suhteeseen saa heis kunnon naista tai vaimoa

• Anonyymi

Tässä yh-mamma, jonka lasta ei ole pantu alulle.

• Anonyymi

Jollain tavalla sitä toivoo että elämässä on sen verran oikeuden mukaisuutta ihmisiä kohtaan jotka ovat jo yhdestä paskasta ukosta eroon pääseet ja joutuvat vielä yksin elättämään sekä hoitamaan lapset. Etteivät enää toiseen paskaan haksahda.

• Anonyymi

Jaa, juuri näin ja voihan sitä aina harrastaa vähän kertakivaa välillä, huoh!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaa, juuri näin ja voihan sitä aina harrastaa vähän kertakivaa välillä, huoh!

Ei kyllä ihan hirveesti muiden ihmisten kertakivat kinnostele. Mitä se kellekään kuuluu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kyllä ihan hirveesti muiden ihmisten kertakivat kinnostele. Mitä se kellekään kuuluu.

Olishan siitä hyvä maksaa verot kun on alan ammattilainen ja yrittäjä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä ihmeestä puhut? En yh. Enkä aio olla sun lapsen yh.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sekä valheellista tietoa levittäminen on kunnianloukkaus .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä ihmeestä puhut? En yh. Enkä aio olla sun lapsen yh.

Yh sta puhuttiin ne elää unelmaansa ja on unelma ammatissaan eli kutsumusammatti sitä vaan miettii et näkikö koulussa opet ja muut oppilaat jo mikä tyttö tytöstä tulee isona eli yh luuseri

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sekä valheellista tietoa levittäminen on kunnianloukkaus .

Eikö yhoista puhuttu yleisesti

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yh sta puhuttiin ne elää unelmaansa ja on unelma ammatissaan eli kutsumusammatti sitä vaan miettii et näkikö koulussa opet ja muut oppilaat jo mikä tyttö tytöstä tulee isona eli yh luuseri

Näkiköhän niistä miehistä että niistä tulee lapsensa hylkääviä vastuuta pakenevia monesti päihdeongelmaisia tai matalapalkka aloilla työskenteleviä, väkivaltaisesti käyttäytyviä itsestään liikoja luulevia moniongelmaisia tapauksia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yh voi olla myös silloin kun lapsen toinen vanhemmista esim. Kuollut. Mieskin voi olla yh. Yksinhuoltajaksi joutuu silloin kun toinen vanhemmista ei ole kykenevä vanhemmuuteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikäslainen Äiti sulla on olut kun susta noin huonosti käyttäytyvä tullut?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näkiköhän niistä miehistä että niistä tulee lapsensa hylkääviä vastuuta pakenevia monesti päihdeongelmaisia tai matalapalkka aloilla työskenteleviä, väkivaltaisesti käyttäytyviä itsestään liikoja luulevia moniongelmaisia tapauksia.

Ne miehet näki mikä tyttö oli tyttöjään eli kaikki epäkelpoja vaimoiksi ja suhteeseen ja toisilla oli vain raha rakkaus eli miehet etsi kunnon naiset itselleen ja nyt niillä menee hyvin ja yhoot etsii tinderistä rikkait miehii ja saavat rahaa eli raha on rakkaus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Isäsi kun ois laskenut vaan lakoineille. Niin maailma ois parempi paikka.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne miehet näki mikä tyttö oli tyttöjään eli kaikki epäkelpoja vaimoiksi ja suhteeseen ja toisilla oli vain raha rakkaus eli miehet etsi kunnon naiset itselleen ja nyt niillä menee hyvin ja yhoot etsii tinderistä rikkait miehii ja saavat rahaa eli raha on rakkaus

Tommosen kuin sinä joutaa Ukrainaan tykin ruuaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kukaan nornaali käytä mitää tindereitä. Ne vaan panoja hakeville.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voithan sä olla vaimo ja joutuu yksinhuoltajaksi jos puoliso on esim. väkivaltainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mun iso Mummo oli yksinhuoltaja. Ne on jonkun äitejä, mummoja, tätejä ja siskoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siihen tarvitaan ensin paskaukko, että akka joutuu alkamaan yh-luuseriksi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siihen tarvitaan ensin paskaukko, että akka joutuu alkamaan yh-luuseriksi

Ei siihen tarvita ukkoa lainkaan, että nainen voi alkaa äidiksi. Ei ainakaan paikalla ja naisen "paskaukkona".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kukaan nornaali käytä mitää tindereitä. Ne vaan panoja hakeville.

Mut siellä ne yh äitylit ja korkeastikoulutetut tytön on eli mitäs tyttöjä ne silloin on

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mut siellä ne yh äitylit ja korkeastikoulutetut tytön on eli mitäs tyttöjä ne silloin on

Tiesitkö Välis, että tilastojen mukaan Suomessa korkeakoulutetut pariutuvat todennäköisimmin, heidän liittonsa kestävät parhaiten, he saavat todennäköisimmin lapsia ja heidän lapsilukutoiveensa (keskimäärin n. 3 lasta) täyttyy todennäköisimmin. Suomi on maailmassa pienoinen kummajainen, kun meillä koulutettu väestönosa lisääntyy tehokkaammin kuin kouluttamaton.

• Anonyymi

Kuulehan taliaivo.. voin kyllä kertoa ett sain elämäni ihanimman yksinhuoltaja äidin ja 2 ihanaa mukulaa.. olemme olleet 20v yhdessä..nyt aikuiset lapset..ovat minulle rakkaat ..samoin minä olen heille..älä viitsi kirjoittaa typeryyksiä..no ei sinua kukaan huolisikaan

• Anonyymi

Maksaa vit:sti

• Anonyymi

Miksi haluat julistaa sitä täällä? Täällä on enimmäkseen mammoja ja yh-mammoja ja vain yksi kotinööösi ja yksi stringgi-tyttö, joilla on menekkiä muualla. Niin?

• Anonyymi

Täällä on myöskin sinkkumiehiä ja miehet neuvoo toisiaan eli tosi hyvä neuvo älä ole yh mammojen kanssa eli heist ei saa hyvää vaimoa tai naista samoin korkeastikoulutetut naikkoset eli sinkkumiehen ei kannata pilata elämäänsä kertakäyttö tytöillä tai raha rakkauksista vaan etsiä itselleen kunnon nainen josta saa hyvän vaimon

• En voisi ajatella yh-mammaa, mutta yhteishuoltajuus-tai yh-isää kylläkin. Olen ollut yh kaksi kertaa, ja nähnyt ettei se ole este ihan normaaleille >35v miehille (kohderyhmän ehdoton alaraja).

Olen yh/yhteishuoltaja, mutta en tarvitse elättäjää. En ole rikas, mutta vuositulot riittää elämiseen. Jos ei riittäisi, olisi about 90% suomalaisista vaikeuksia elämää itsensä.

• Anonyymi

kick the fkin beaks, when drivin... minä hwilurin kärrä kun ewkaan cähän aiakuicr... puräyrä hwh uhullumuij....

Mutta niin eilutin kättä että ehdonit wttä painq jqarrua kun toinen käcellewe suojqti3llä ;:LD

• Anonyymi

Joku pakit saanut paskahousu nillittää. Varmaan pienikikkelinen mies

• Anonyymi

Jotkut yh mammat tienaa enemmän ja tekee enemmän töitä, kun rehellisesti miehen nilkoilla makoilevat rouvat 🤣 mutta *munaa* tulee kyllä useammin, jos niin tahdotaan 🙂 lapsetkin on paremmassa kunnossa 🤣🤑

• Anonyymi

Yhoot on kaikista hotimpia. On kysyntää ollut ja tulee olemaan.. Ei ole seinäruusuja. Kauniita,seksyjä,itsevarmoja. Ja huonot miehet heivanneita. Mieti sitä 😊

• Anonyymi

Ap taitaa olla just se heivattu huono mies. Hyihyi. Ettäs kehtaatkin.

• Anonyymi

Yh t ovat usein tanttamaisia, epäsiistejä, tyylitajuttomia ja ylipainoisia

• Anonyymi

En, sillä olen heteronainen. Yh-iskään voisin hyvinkin ihastua ja vaikka tarvittaessa elättää häntä ja hänen lastaan/lapsiaan (huom. ei "typeriä mukuloita").

• Anonyymi

Yh-isi tai yhteishuoltaja-isi on ainakin kunnollinen mies, joka kantaa vastuun lapsistaan.

• Anonyymi

Typeriä mukuloita ei ole olemassakaan,on ainoastaan typeriä kasvattajia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Typeriä mukuloita ei ole olemassakaan,on ainoastaan typeriä kasvattajia.

Tai typeriä aloittajia?

• Anonyymi

Jaa, yh-mammojen solvausketjua ei olekaan hetkeen ollut. Jotain tuoreempaa olis voinut silti keksiä, kun ei nää oikein provosoi enää. Liian kaluttu aihe.

• Anonyymi

Joo, mutta yhteen muutto olisi aika nounou. Ei mitään uusioperhettä minulle, oma elämäni on sen verran hyvässä kuosissa ja helppoa, etten lähtisi sitä sillä tavalla vaikeuttamaan.

• Anonyymi

Oletkin itsekäs tossutohveli. Kukaan ei ylläty.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletkin itsekäs tossutohveli. Kukaan ei ylläty.

En muuttaisi yhteen lapsettomankaan kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En muuttaisi yhteen lapsettomankaan kanssa.

Miksi sitten korostit juuri uusioperhettä vastauksessasi? Etkö voinut sanoa vain, ettet ylipäänsä muuttaisi yhteen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi sitten korostit juuri uusioperhettä vastauksessasi? Etkö voinut sanoa vain, ettet ylipäänsä muuttaisi yhteen?

No niinpä, ällöä ettei ihmiset tiedä mitä ne haluaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on vielä enemmän nounou kuin lapsettomat.,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on vielä enemmän nounou kuin lapsettomat.,

Miten mikään voi olla enemmän nou nou, jos "En muuttaisi yhteen lapsettomankaan kanssa". Jos jokin on ei, niin se on ihan vaan ei eikä enemmän ei. Tuo on loogista vain, jos toinen on ei ja toinen ehkä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten mikään voi olla enemmän nou nou, jos "En muuttaisi yhteen lapsettomankaan kanssa". Jos jokin on ei, niin se on ihan vaan ei eikä enemmän ei. Tuo on loogista vain, jos toinen on ei ja toinen ehkä.

Mä oon aina rakastanut paremmin ja täydemmin etäältä ja sopivan välimatkan päässä. Lähellä on aina mennyt kaikki vituiksi. Ja yleensä johtunut minusta. Minua ei ole luotu mihinkään lähempään suhteeseen tai perhe-elämään, whatever...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä oon aina rakastanut paremmin ja täydemmin etäältä ja sopivan välimatkan päässä. Lähellä on aina mennyt kaikki vituiksi. Ja yleensä johtunut minusta. Minua ei ole luotu mihinkään lähempään suhteeseen tai perhe-elämään, whatever...

Ellei osaa, niin sitten uhriutuu? Ketään ei ole luotu lähempiin suhteisiin, kysymys on valinnoista ja halukkuudesta oppia olemaan ja rakastamaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ellei osaa, niin sitten uhriutuu? Ketään ei ole luotu lähempiin suhteisiin, kysymys on valinnoista ja halukkuudesta oppia olemaan ja rakastamaan.

Uhriudun? Minä olen ihan fine tämän asian kanssa. Sinä et näyttäisi olevan.

• Anonyymi

jos seksi olisi niin hyvää että sekottaisi mun pään, niin ei siinä mukulat haittaisi ollenkaan...

• Anonyymi

seksihän on aina hyvää...

• Anonyymi

Yh mamma todennäköisesti tehnyt lapsia jännämiehen kanssa. Ei kiitos en halua katsella mitään jännämiehen siittämää kakaraa.

• Anonyymi

Yksinhuoltajat tosi usein rahvasta kansanosaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yksinhuoltajat tosi usein rahvasta kansanosaa

Kateellisia olette lapsia siittäneille. Tunnette että pano on elämän tärkein asia kun ette sitä kokemaan päässeet ole.ja oih,kun joku muu on niin häpeäänne se lisää. Ette olisi edes isiksi valmiita. Olette pikku pojan asteelle jääneitä runkkareita. Luoja teiltä naisia ja lapsia varjelkoon.

• Anonyymi

vähän höperö olo voi tulla jos seikkailet jossain kokaiiinipöpperössä Prokaiinnia ja sairaalan hisseissä panelemassa nappeja :D

• Voisin. :)

• Muutenkin äiti immeiseen yh tai yhteishuoltajuus tai aikuiset lapset tai mummo jo lapsenlapsilleen.

• Anonyymi

Olipa harvinaisen tyhmä aloitus.

• Tuli vielä mieleeni etteihän se aivan simppeliä aina ole ryhtyä suhteeseen ihmisen kanssa, jolla on lapsia. Ei aina edes toisen sellaisen ihmisen kanssakaan, jolla itselläänkin on lapsia. Asenteet voi siltikin poiketa huimasti kahden erilaisen vanhemmankin perheissä ja tavoissa.

Saati lapsettomana asettua osaksi perhettä. Joskin olen nähnyt niitäkin varsin onnistuneita kokoonpanoja. Toisen lapsia ei vaan saa mitenkään väheksyä eikä pitää rasitteena, muuten tulee kyllä väkisinkin ongelmia.

Eikä ole yksinkertaista aina sekään, että lapset mutisematta hyväksyy vanhempiensa uusia kumppaneitakaan. Tai kumppanit tulis juttuun lasten kanssa.

Paljon on huomioitavaa.

Itse en vois millään ilveellä päästää elämääni ihmistä joka vihaa lapsia, tyttöjä tai kuviota missä lapsilla on isäkin. Tai mitenkään yrittää syrjäyttää lapsiani mun elämästäni. Siitä tulis ilmiriita.

Joten ymmärrän ettei oo helppo kuvio.

• Anonyymi

Rahvaat yht ovat monesti moniongelmaisia. Ei ihme että fiksut miehet kiertää kaukaa

• Anonyymi kirjoitti:

Rahvaat yht ovat monesti moniongelmaisia. Ei ihme että fiksut miehet kiertää kaukaa

Kaikissa ihmisryhmissä on moniongelmaisia, eihän silti tartte yleistää.

• Näköjään...

Mutta nyt ontähtäimessä lapseton nainen. Ja kyllä mä snadisti oon varpaillaan, että miten hän lapsiin suhtautuu, tosin suotta....arvot näkyy muutenkin kuin siitä miten hän hyksyisi mun lapset..

• Anonyymi

Hyvä, ei ole pitkään lapseton.

• Anonyymi kirjoitti:

Hyvä, ei ole pitkään lapseton.

En aio itse kyllä lisääntyä, joten lapsettomaksi mun kohdalla jääkin.

On kyllä puhuttu sekin.

Tottakai hän joskus mun lapsiin tutustunee ja mun muksut hyväksyy mun naisystävät hyvin. He ottavat ihmiset vastaan avosylin...

Ja työnsä puolesta hän on nuorten kanssa tekemisissä muutenkin, joten ei ehkä ongelmaa..

Mutta silti en kiirehdi tutustuttamisessa..

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

On kyllä puhuttu sekin.

Tottakai hän joskus mun lapsiin tutustunee ja mun muksut hyväksyy mun naisystävät hyvin. He ottavat ihmiset vastaan avosylin...

Ja työnsä puolesta hän on nuorten kanssa tekemisissä muutenkin, joten ei ehkä ongelmaa..

Harhaa, nainen haluaa oman lapsen, jos se on vain fyysisesti mahdollista.

• Anonyymi kirjoitti:

Harhaa, nainen haluaa oman lapsen, jos se on vain fyysisesti mahdollista.

Ei ole minun harha...

• Disseisback kirjoitti:

On kyllä puhuttu sekin.

Ainoo ongelma minkä näen mahdollisena lapsettoman nuorisotyön parissa olevan kanssa tai lastenkasvatustyössä olevan kanssa, että osaako tehdä eroa ammatillisen minän ja oikean minänsä välillä. Että osaako luoda suhteita lapsiin ja nuoriin itsenään vaiko ammatillisena ihmisenä.

Se voi olla haaste joskus, riippuu ihan ihmisestä ja persoonasta. :)

• PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

Ainoo ongelma minkä näen mahdollisena lapsettoman nuorisotyön parissa olevan kanssa tai lastenkasvatustyössä olevan kanssa, että osaako tehdä eroa ammatillisen minän ja oikean minänsä välillä. Että osaako luoda suhteita lapsiin ja nuoriin itsenään vaiko ammatillisena ihmisenä.

Se ammatti minä voi olla aika kliininen ja teoreettinen. Jos sillä luo nuoriin suhteita.

• Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

Eikö Dissen muksut nyt ole jo aika isoja? Toinen jo aikuinen?

Se ammatti minä voi olla aika kliininen ja teoreettinen. Jos sillä luo nuoriin suhteita.

Ja sanon tämän, koska oon itse aika erilainen nyt kun mulla on itselläni omia lapsia, kun mitä olin lapsettomana lastenhoitajana. Ja oon nähnyt samaa muissa kollegoissanikin.

Lapsettomilla jää helpisti ammattirooli päälle, jos omakohtaiset kokemukset vanhemmuudesta puuttuu tai ei ole omassa lähipiirissä lapsia joiden kanssa on muunlainen suhde kuin ammattikasvattajana luotu. Sisaren lapsia tms. :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mietin vaan, kun lapset on sellasia sanotaan nyt vaikka seitsemäntoista ja yli, niin kyllä heihin normaalisti ihan jo varsin aikuisina suhtautuu. Näin vaikka keskenkasvuisia vielä ovatkin.

• Anonyymi kirjoitti:

Juu, mutta otin vaan huomioksi. Suhde nuoriinvoi jäädä vähän teennäiseksi jos ammattilaisena lähestyy tai aito jos itsenään lähestyy. Riippuu ihmisestä.

• Anonyymi kirjoitti:

Mietin vaan, kun lapset on sellasia sanotaan nyt vaikka seitsemäntoista ja yli, niin kyllä heihin normaalisti ihan jo varsin aikuisina suhtautuu. Näin vaikka keskenkasvuisia vielä ovatkin.

Juu.

Juu.

Sanoin vaan kun kokemus on näyttänyt, että helposti köy niin että jakaa ohjeitakin ongelmia kohdatessaa ammattilaisena, eikä läheisenä. Tyystin eri tilanne.

Sanoin vaan kun kokemus on näyttänyt, että helposti köy niin että jakaa ohjeitakin ongelmia kohdatessaa ammattilaisena, eikä läheisenä. Tyystin eri tilanne.

Välit voipi jäädä etäisiksi, jos ei osaa irtaantua ammattiroolista kumppanin lasten suhteen.

• Anonyymi

Juu, mutta otin vaan huomioksi. Suhde nuoriinvoi jäädä vähän teennäiseksi jos ammattilaisena lähestyy tai aito jos itsenään lähestyy. Riippuu ihmisestä.

Suhde aikuisiinkin voi jäädä teennäiseksi. Pieni lapsi ja tollanen 13-15 vuotias on kuitenkin usein varsin eri asia, kuin aikuisuuden kynnyksellä olevat ja nuoret aikuiset.

• Anonyymi kirjoitti:

Suhde aikuisiinkin voi jäädä teennäiseksi. Pieni lapsi ja tollanen 13-15 vuotias on kuitenkin usein varsin eri asia, kuin aikuisuuden kynnyksellä olevat ja nuoret aikuiset.

On, mutta yksi juttu on vielä virkaintoisuus. Jos kumppanilla esiintyy jotain murhetta lastensa kanssa, niin riippuen ihmisestä taas ammattiroolilla lähestyjä voi olla myös hyvin virkaintoinen väliintulija. Ja näin tulee ryppyjä rakkauteen.

• Anonyymi

Välit voipi jäädä etäisiksi, jos ei osaa irtaantua ammattiroolista kumppanin lasten suhteen.

Mä sanoisin jopa niin, että lapsettoman ihmisen suhde lapseen on aina etäinen ja teennäinen (oli amatööri tai ammattilainen), jos ei ole aiempaa ihan henkilökohtaisen (ei ammatillisen) tason suhdetta yhteenkään lapseen. Se menee mun kokemuksen mukaan aina aluksi noin, ainakin jos se aikuinen on ihan "oikea" aikuinen (yli 25). Se vie aikaa, mutta kiire ei näissä asioissa ole muutenkaan hyväksi.

On, mutta yksi juttu on vielä virkaintoisuus. Jos kumppanilla esiintyy jotain murhetta lastensa kanssa, niin riippuen ihmisestä taas ammattiroolilla lähestyjä voi olla myös hyvin virkaintoinen väliintulija. Ja näin tulee ryppyjä rakkauteen.

Omat lapset tekee vanhemman ja osa empatiaa tulee sitä kautta luonnostaan. Mikä voi puuttua lapsettomalta, huom. Voi. Ei välttämättä.

Omat lapset tekee vanhemman ja osa empatiaa tulee sitä kautta luonnostaan. Mikä voi puuttua lapsettomalta, huom. Voi. Ei välttämättä.

Tässä yksi syy miksen itse ryhtyisi helposti lapsettoman kanssa suhteeseen, etenkään jos lapset on herkässä iässä. Murroksessa tms.

• Anonyymi

No sitten on kyllä aika huono ammatissaan nuoriso-ohjaajana, jos noin toimii. Tuollainen sais ne nuortenkin niskavillat siellä työssä aina pystyyn.

Lastenhoidon ammattilainen ehkä noin, mutta nuoriso-ohjaajien on yleensä pakko olla rennompaa tyyppiä. Harva nuori tulee toimeen "sossutädin" kanssa.

• Anonyymi kirjoitti:

Mä sanoisin jopa niin, että lapsettoman ihmisen suhde lapseen on aina etäinen ja teennäinen (oli amatööri tai ammattilainen), jos ei ole aiempaa ihan henkilökohtaisen (ei ammatillisen) tason suhdetta yhteenkään lapseen. Se menee mun kokemuksen mukaan aina aluksi noin, ainakin jos se aikuinen on ihan "oikea" aikuinen (yli 25). Se vie aikaa, mutta kiire ei näissä asioissa ole muutenkaan hyväksi.

Niinpä. Mutta siitä voi muodostua ongelmakin.

• Anonyymi kirjoitti:

No sitten on kyllä aika huono ammatissaan nuoriso-ohjaajana, jos noin toimii. Tuollainen sais ne nuortenkin niskavillat siellä työssä aina pystyyn.

Lastenhoidon ammattilainen ehkä noin, mutta nuoriso-ohjaajien on yleensä pakko olla rennompaa tyyppiä. Harva nuori tulee toimeen "sossutädin" kanssa.

Edelleenkin ihmisestä kiinni, ei ammatista. :)

Äkkiä sen Disse huomaa onko aihetta huoleen vai ei. Mutta virkaintoisuus on hyvä pitää mielessä. Siitä voi tulla ongelma. Jos huonosti käy.

• Anonyymi

Kyllä se noissa puuhissa on ihmisestä kiinni. Sossutantta asenteella ei oikeasti kovin hyvin nuorisotyössä pärjää, eikä sellast ihmistä haluta noihin töihin, joka ei pärjää nuorten kanssa. Tietenkin jos on joku toimistoportaan "nuoriso-ohjaaja", joka lähinnä suunnittelee eikä oikeastaan koskaan toteuta. Onhan niitäkin.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se noissa puuhissa on ihmisestä kiinni. Sossutantta asenteella ei oikeasti kovin hyvin nuorisotyössä pärjää, eikä sellast ihmistä haluta noihin töihin, joka ei pärjää nuorten kanssa. Tietenkin jos on joku toimistoportaan "nuoriso-ohjaaja", joka lähinnä suunnittelee eikä oikeastaan koskaan toteuta. Onhan niitäkin.

Käsittääkseni joo. Nuorisopsyloginkin tunnen joka on ihan perseestä, mutta niin vaan häärää virassaan.

Disse jotain säpäkkyyttä jo huolestuneena treffeille lähteissään empi, joten nämä vain huomioitavaksi. Voi olla tiukkapipon vikaa, vaikka olis kuinka nuorten kanssa, yksityiselämässäkin.

• Anonyymi

Niinpä. Mutta siitä voi muodostua ongelmakin.

Saa siitä tietenkin ongelman aikaiseksi, jos menee väliin härkkimään liikaa, eikä anna aikaa. Se "uusi" aikuinen kehittää niihin lapsiin ihan omanlaisensa suhteen, eikä sen vanhemmankaan kannata liikaa siihen tunkea kapellimestariksi. Puhuen ja sanoen, aikuisten kesken keskustellen, tarvitaanko apua vai eikö tarvita. Puhumalla asiat selviää.

Käsittääkseni joo. Nuorisopsyloginkin tunnen joka on ihan perseestä, mutta niin vaan häärää virassaan.

Disse jotain säpäkkyyttä jo huolestuneena treffeille lähteissään empi, joten nämä vain huomioitavaksi. Voi olla tiukkapipon vikaa, vaikka olis kuinka nuorten kanssa, yksityiselämässäkin.

Monet lastentarhan opet ja sosionomit tekee työtä koulutuksella, ei sydämellä. On nähty.

Monet lastentarhan opet ja sosionomit tekee työtä koulutuksella, ei sydämellä. On nähty.

Ja se on yksi syy miksi lopetin lastenhoitotyöt. Jos sydän puuttuu joltain kaikki kärsii. En halua olla työporukassa, jossa sydämet on korvattu pätevyydellä ja todistuksilla.

• Anonyymi kirjoitti:

Saa siitä tietenkin ongelman aikaiseksi, jos menee väliin härkkimään liikaa, eikä anna aikaa. Se "uusi" aikuinen kehittää niihin lapsiin ihan omanlaisensa suhteen, eikä sen vanhemmankaan kannata liikaa siihen tunkea kapellimestariksi. Puhuen ja sanoen, aikuisten kesken keskustellen, tarvitaanko apua vai eikö tarvita. Puhumalla asiat selviää.

Niin. Hyvä silti tiedostaa riskit.

• Anonyymi

Nuorisopsykologi onkin ihan eri asia, kuin nuoriso-ohjaaja. Nuorisopsykologit on enemmän sosiaalitanttoja, ikävä kyllä. Harvalla nuorelle on noita kohtaan lämpimiä tunteita. Muutoikin nuo terapia- ja terveydenhuoltoihmiset hyvin usein ihan tarkoituksella pitävät ammatillista etäisyyttä. Nuoriso-ohjaajilla taas tuppaa olemaan vastakkainen ongelma ja ottavat osa liiankin omalle sydämelleen nuorten ongelmia.

• Anonyymi kirjoitti:

Nuorisopsykologi onkin ihan eri asia, kuin nuoriso-ohjaaja. Nuorisopsykologit on enemmän sosiaalitanttoja, ikävä kyllä. Harvalla nuorelle on noita kohtaan lämpimiä tunteita. Muutoikin nuo terapia- ja terveydenhuoltoihmiset hyvin usein ihan tarkoituksella pitävät ammatillista etäisyyttä. Nuoriso-ohjaajilla taas tuppaa olemaan vastakkainen ongelma ja ottavat osa liiankin omalle sydämelleen nuorten ongelmia.

Niin on, mutta mieti mitä vahinkoa sekin osaa saada aikaan psykologina, jos on ihan kuutamolla.

No mä tsekkaan tapauksen. 😊

• Anonyymi

"Ja vanha ukko käy säännöllisesti tyhjäämässä pallinsa"!!!

• Anonyymi
    • Anonyymi

dynamiittia suuhun ja tulta perään jos ei muuten tottele poks :D

• Anonyymi
    • Anonyymi

Totta kai voisin. Aika paljon olisi pois, jos katselisi vain lapsettomia.

• Anonyymi

Melko hubä jutyytu sitten jos olet hammasdlääkärillä, kun eillä on seillainen kuin yarjjotin se juttu ja sonavat että nosta käytyä jod yunyuu pshsllr, niin.... hrilsuyyss käfrn pydyyuyn oikrin kunnolls :F

• Anonyymi

Heleniuksen ropeertin tappajasw-tyyliin lyö hammaslääkärin tarjotinta missä insttrume3nnejah ahhaha

Oikeasti hammaslääkäri itselleni sanoikin että voi olla kova kipu mutta älä tuha kevyesti pitäisi sitä juttua...

• Anonyymi

Mitä ihmeen negatiivista ja agressiivista keskustelua!!!

• Anonyymi

Yh-mamma tienaa paremmin kuin sinä. Eikä sillekään ätmit kelpaa.

Turhat murheet sulla.

xLiner

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      136
      3807
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2576
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      2005
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1751
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      31
      1546
    6. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      125
      1511
    7. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1331
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1266
    9. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      488
      1265
    10. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      82
      1262
    Aihe