Olen tässä kysellyt jo aiemmin kuinka mkd 10.1 officialiin saisi asennuksessa 2.4 kernelin. Nyt sain uuden vinkin: asennetaan 2.6:lla ja sitten asennetaan valmiiseen systeemiin 2.4.
Kuinka tuo 2.4 kernel asennettaisiin tuohon systeemiin jossa on jo 2.6? Ympäristöinä on mdk 10.1 official, KDE ja Icewm. Entä voiko 2.6 kernelin poistaa lopullisesti ( vaikka eihän se haittaa )? Kuinka asennus sujuisi? Kernel on ilmeisesti rpm-muodossa? Kiitos avusta!
2.6 kernel --> 2.4
5
477
Vastaukset
- asennuslevyltä
Tarkistapa, löytyykö asennusmedialta kernel-2.4xxxx. Jos löytyy käytä Mandraken omaa asennusohjelmaa.
Asennuksen jälkeen päivitä, niin saat uusimman 2.4-kernelin käyttöösi.
Asennus todennäköisesti onnistuisi myös urpmi:llä varsin vaivattomasti.
Homma on tehtävissä manuaalisesti rpm:llä, mutta Manrakekin käyttänee initrd:tä, joka myös pitäisi tehdä. Lisäksi todennäköisesti pitää myös manuaalisesti lisätä tuo kernel käynnistysvalikkoon.
Vanhan 2.6-kernelin voi poistaa (kun homma varmasti toimii) mm. komennolla rpm -e kernel-. Mutta onhan tuohonkin nuo jakelun konfigurointisoftat käytettävissä. - kummastelija..
Eihän asia tietysti mulle kuulu mutta ihmettelen vain että miksi vaihdat vanhempaan kun uudemmassa kernelissä on korjattu vanhemman puutteita ja on uusia ajureitakin..
- Jomppa
Vaihdan sen vuoksi koska en ole saanut verkkokorttiani toimimaan 2.6:lla ( Decchip 21041 ) ja olen löytänyt netistä myös muilta vastaavia ongelmia. Ajattelin selvitä hankkimatta uutta korttia asentamalla tuon 2.4:n, vaikka eihän se uusi kortti paljoa maksa.
Asenusta en onnistunut saamaan 2.4:llä, kokeilin "alt0" vaihtoehtoa mutta herjasi, että kernel image not found. - kummastelija, vaan ei enää
Jomppa kirjoitti:
Vaihdan sen vuoksi koska en ole saanut verkkokorttiani toimimaan 2.6:lla ( Decchip 21041 ) ja olen löytänyt netistä myös muilta vastaavia ongelmia. Ajattelin selvitä hankkimatta uutta korttia asentamalla tuon 2.4:n, vaikka eihän se uusi kortti paljoa maksa.
Asenusta en onnistunut saamaan 2.4:llä, kokeilin "alt0" vaihtoehtoa mutta herjasi, että kernel image not found.no nyt ymmärrän yskän ja syyn vaihtoon
Jomppa kirjoitti:
Asenusta en onnistunut saamaan 2.4:llä, kokeilin "alt0" vaihtoehtoa mutta herjasi, että kernel image not found.2.6:n Tulip-verkkokorttien ajureista löytynyttä.."de2104x.c: A Linux PCI Ethernet driver for Intel/Digital 21040/1 chips."
Kokeilepa siis noita Tulipin ajureita, löytynee varmasti jo vakioasennuksessa. Esim. roottina sanottu "modprobe de2104x" voi auttaa alkuun. Sen jälkeen ihmettelet vaikka komennon dmesg tulostetta, josko siitä näkyisi lisäinfoa mahdollisesti löytyneestä kortista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363847- 122596
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos372015Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211751Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?311556- 1251521
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101331Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo5001290- 841289
- 141266