Olisiko täältä asiantuntemusta kun mielestäni apteekissa kohdeltiin väärin, vai sittenkö oikein. Minulla siis resepti jossa lukee iter bis 120 pv. 4*56 kpl. Kuitenkin Kela korvaa vaan 3 pakettia kerralla eli siinä mielessä lääkäri on kyllä kirjoittanut väärin. Eli olen 3 pakettua ottanut apteekista 9.5.2022 ja nyt kun eilen kävin apteekissa niin väittivät että ei ole mahdollista saada kun vaan yhden paketin kun itse olin sitä mieltä että minun pitäisi saada 3. Kumpi on oikeassa ja mihin tämä perustuu?
Iteroitu resepti
4
74
Vastaukset
- Anonyymi
Toi iter tarkoittaa jotakin, että lääkkeen määrää on säännöstelty, eli ei voi ostaa paljon kerralla.
Apteekilla on muutenkin sääntönsä Kelan suhteen, eivät voi myydä kun jonkin tietyn määrän, että tulee kela-korvaus. Kelan rajoituksia.
Apteekissa varmasti tiedetään nää lääkeasiat paremmin kuin täällä palstalla. - Anonyymi
Iter bis tarkoittaa, että lääkkeesi on valmiiksi uusittu kahdesti (kaksi kertaa). Mutta, sinulle tietenkin annetaaan ensiksi vain se ensimmäinen annos, koska Kelan korvausmääräykset menevät niin.
Hieman harvinainen määritys tuo on, mutta tarkoittanee omasta mielestäni, että saat 120 päivän annoksen ensimmäisen kerran jälkeen vielä kadesti, kunhan ole edelliset syönyt loppuun. - Anonyymi
Tuo riippuu myös siitä, montako tablettia on määrätty otettavaksi päivässä. Nimittäin Kela korvaa vain 3 kuukauden hoidon. Siis, jos 4 * 56 ylittää 3 kuukauden hoidon, Kela ei sitä korvaa.
Siis tuosta yhtälöstä puuttuu tärkeä tekijä, eli montako pilleriä on määrätty otettavaksi päivässä.- Anonyymi
2 tablettia päivässä on määräys.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih445229Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5241770Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53931- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748