Hei!
Onko teillä tullut vastaan, että kun asumistukea on maksettu liikaa avoparille ja eron jälkeen rahoja aletaan perimään niin perintä suoritetaan kokonaisuudessaan vaan toiselta? Itseltäni peritään liikamaksu 1200e kokonaisuudessaan ja eksältä ei mitään
Asumistuen takaisinperintä eronneelta parilta
3
926
Vastaukset
- Anonyymi
Voit kysyä tuota Kelasta mutta en usko että saat tolkullista vastausta kun sellaista ei ole olemassa.
Valita takaisinperintäpäätöksestä tarvittaessa vakuutusoikeuteen saakka, saat ainakin lisää maksuaikaa n. 3 vuotta, korkoja ei mene ja määrä voi alentua.
Mulla prosessi kesti n. 3 vuotta ja maksettava määrä puolittui. Kela kysyi vielä miten maksan takaisinperinnän ja siinä oli joitain vaihtoehtoja, henkselit kaikkien vaihtoehtojen yli ja kirjoitin isolla EN MAKSA.- Anonyymi
Näin tehty, ja puoleni kyllä pidän. En periaatteestakaan maksa toisen osaa.
- Anonyymi
Kelan puhastelelu on naurettavaa touhua. Ensin maksetaan asumistukea 6 vuotta ja sitten tämä "laina" 3400€ peritään takasin. Mä oon vain tositarinan kertoja. Toivottavasti mun ei koskaan ikinä tarvitse ottaa kelalta euroakaan. Kela maksoi mun työnantajalle rahaa kun korona iski ja kohta kela varmaan syyttää mua että vedin ne välistä.
Hyvä suomi!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043374
- 883073
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä201923- 691896
- 381847
- 211741
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341429Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91339- 481337