Puhelimen käyttö ilalla

Anonyymi

Miten saisin vanhempani tajuamaan että puhelintani ei tarvitse viädä pois kello 22.00 .

Se on hyvin ärsyttävää kun on paljon kavereita jotka puhuu 24/7 kotikylän asioista,ja sitten minä en tiedä yhtään mistä puhutaan ja no on siihen muitakin syitä mutta äitiä ei kiinosta

16

265

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Auttaiskohan vanha kunnon itkupotkuraivari?

• Anonyymi

Toivottavasti vanhempasi ottavat puhelimesi pois kokonaan. Ihan älytöntä tarvita yöllä puhelinta.

• Anonyymi

Tulee vanhemmille kalliiksi ne Nigerian blondit.

• Anonyymi

Itse en onneksi ole ollut enää ikuisuuteen sen ikäinen, että känelläkään olisi mitään sananvaltaa omaan kännykän käyttööni, mutta vastaan silti.

Jos olisin sinun asemassasi sanoisin vanhemmillesi, että puhelin on sinun ja sinä päätät sen käytöstä eivätkä he. Jos viesti ei mene perille muuten niin voithan ottaa heidän puhelimensa aina tietyyn aikaan päivästä ja työntää sen johonkin piiloon. Sitten jos käyvät urputtamaan niin sanot vain maksavasi potut pottuina.

• Anonyymi

Niin ja jatkat sitten puhelimen pois ottamista vanhemmiltasi niin kauan, että viesti menee perille. Puhelin on jokaisen henkilökohtanen laite, eikä se kuulu vanhemmille käytätkö sitä vai et.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ja jatkat sitten puhelimen pois ottamista vanhemmiltasi niin kauan, että viesti menee perille. Puhelin on jokaisen henkilökohtanen laite, eikä se kuulu vanhemmille käytätkö sitä vai et.

Ja jos viesti ei mene edelleenkään perille. Niin ota varmuuskopio kaikesta puhelimen sisällöstä ja heitä puhelin sitten seinään. Sano sitten vanhemmillesi, että noni nyt ette saa minua kiinni kun olen liikkeellä kodin ulkopuolella, oletteko tyytyväisiä? Samalla saat pakotettua heidät ostamaan itsellesi uuden puhelimen :-)

• Anonyymi

Vanhemmat päättävän laitteen käytöstä niin pitkään kunnes täyttää 18-v. Sama asia tietokoneenkin kanssa vaikka se olisi lapsi itse ostanut rahoilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kylläpä vaan kuuluu jos lapsi on alle 18-vuotta vaikka laitteen olisikin itse ostanut.

• Anonyymi

"Jos olisin sinun asemassasi sanoisin vanhemmillesi, että puhelin on sinun ja sinä päätät sen käytöstä eivätkä he. "

Näin on siinä tapauksessa, että lapsi on itse omilla rahoillaan ostanut puhelimensa ja maksaa puhelinlaskunsa itse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kylläpä vaan kuuluu jos lapsi on alle 18-vuotta vaikka laitteen olisikin itse ostanut.

Eikä kuulu. Kännyköissä, tai tietokoneissa sen puoleen jne, ei ole mitään 18 vuoden ikärajaa joten tuollainen väitteesi ei perustu yhtään mihinkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikä kuulu. Kännyköissä, tai tietokoneissa sen puoleen jne, ei ole mitään 18 vuoden ikärajaa joten tuollainen väitteesi ei perustu yhtään mihinkään.

Sitäpaitsi jos alle 18 vuotiaskin on ostanut puhelimen omilla rahouillaan ja sinä otat sen pois häneltä, niin sehän on varkaus tai ryyöstö. Ei alle 18 vuotiaaltakaan saa ottaa hänen itse ostamaansa omaisuutta ilman hänen lupaansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kylläpä vaan on..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitäpaitsi jos alle 18 vuotiaskin on ostanut puhelimen omilla rahouillaan ja sinä otat sen pois häneltä, niin sehän on varkaus tai ryyöstö. Ei alle 18 vuotiaaltakaan saa ottaa hänen itse ostamaansa omaisuutta ilman hänen lupaansa.

Ei edes ole. Vanhemmat voivat ottaa puhelimen pois lapselta koska tahansa..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei edes ole. Vanhemmat voivat ottaa puhelimen pois lapselta koska tahansa..

Kuuluu normaaliin kasvatukseen. Koulussakin voidaan kerätä kännykät oppilailta oppituntien ajaksi jos oppilaat eivät keskity opiskeluun. Toki ne palautetaan myöhemmin.

Eli vanhemmat kyllä voivat ottaa puhelimen ja myös tietokoneen pois jos ei hommat muuten suju. Niihin voidaan myös asettaa rajoituksia kuten liittymien väliaikaista sulkemista tai nettiestoja. Täysin laillista ja hyväksyttävää toimintaa silloin kun lapsi on alle 18.

• Anonyymi

Kännykkää ei kannattaisi muutenkaan tuijottaa iltakymmenen jälkeen, menee yöunet sen sinertävän valon tuijottelusta (näköjään mennytkin, kun kirjoittelet neljältä yöllä?). Jos et itse pysty olemaan tuijottamatta kännyä ilta-/yöaikaan, niin ihan hyvä että vievät sen pois.

• Anonyymi

Itse en pitäisi tiukkaa rajaa yli 16v ellei valvo liikaa ja opiskelu kärsi, eikä aiheudu ylimääräisiä kuluja tms. Nuoremmiltakaan ei pitäisi turhaan kännyköitä tutkia, mutta hyvä olisi opettaa ettei tarvitse koko ajan olla kännykkä nokan alla eikä somea tarvitse välttämättä ollenkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2550
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      59
      2492
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1732
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      21
      1512
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1450
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1400
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1312
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1183
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1127
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1056
    Aihe