Antaisitteko hyviä vinkkejä jakopään hihnan vaihtamiseen ja tarvitseeko erikoistyökaluja hommaan?
Jakopään hihnan vaihto volvo 740
4
7313
Vastaukset
- vaihdoin
Jäähdyttäjästä pari ruuvia pois, jähdyttäjä nostaa koneen päälle, jossa pyhmykkeenä vaikka sanomalehtia/vaatetta/pahvia, jäähdyttäjä menee semmoisenaan koska on pitkät letkut, ne kyllä kestävät taitoksen
kopat pois jakopäästä, startilla pyöräyttää hihnapyörän pultti auki, vain pieni nasaus, avain tukea kuskin puolelle, sinnehän vääntö tulee, itsellä ei ollut mitään ongelmia pultin suhteen
Hihna merkitä liidulla/tussilla, ja vielä varmistaa, laitatmalla kone nolla kohtaan, kuskinpuolelta kuikistus, kytkinkopan päälle, siinä reikä, ja sinne tulee 0-merkki, jos dieseli, pumpun pyörälläkin merkki 0-kohdalle
Hihna pois, vesipumppua löysäten, siinä kolo avaimelle, jolla kireyttä säädetään, sitten kun uusi hihna paikoilleen laitossa, vesipumppu vaihtaa tai ei vaihtaa, itse en vaihtanut, rulla ehkä voisi olla paikallaan vaihto
Siivan pulttiin lukitusnestettä, itsellä oli avain joka toppasi siivan sisänystyröihin, oli sitten helppo kiristää, jos ilmakonetta saatavilla, sillä olisi hyvä kiristää, noin 30 kiloon
Vielä tarkistus että on oikeilla hampailla, pyöritystä käsin koneelle, hihnaa ei liian lujallekkaan, pikkasen antautuu kun pyörähtää muutaman kierroksen- Vaihtaja
Sitä jäähdyttäjääkään ei tarvi kokonaan poistaa, riittää kun poistat sen muovikuoren. Paineilmakoneella lähtee hihnapyöräkin pois niin ettei tarvi starttia käyttää, jos ei paineilmaa ole käytettävissä on startin käyttö OK vaihtoehto.
- tein
Vaihtaja kirjoitti:
Sitä jäähdyttäjääkään ei tarvi kokonaan poistaa, riittää kun poistat sen muovikuoren. Paineilmakoneella lähtee hihnapyöräkin pois niin ettei tarvi starttia käyttää, jos ei paineilmaa ole käytettävissä on startin käyttö OK vaihtoehto.
Jäähdyttäjä taipuu nesteineen koneen päälle, koska on pitkät letkut, ei ole kuin parilla pultilla yläkulmista kiinni, ihan eri tilat sitten, kunhan koneen päällä hyvät pehmukkeet, ei sitten lamellit taivu jäähdyttäjässä
Eli, ensin otetaan tuulettajan siivet pois, sitten konsoli, sitten jäähdyttäjä nostetaan koneen päälle, ei mene kuin muutama minuuti tähän. Sitten siivamutteri löysätään,(heitetään vielä kiinni), kopat pois, pyöritetään kone merkeille, merkitään jakohihnaan merkit, löysätään vesipumppua, hihna pois ja uuteen merkit vastaavasti, jne
- itse kiristellyt
yksinkertaiset leukapihdit muutamia perustyökaluja éttä saa sokkatapin hihnankiristimessä löysättyä niin eipä pitäisi näkevillä silmillä pärjäävällä
suurempia ongelmia olla. Muistaa täytyy hammasluvut pitää hihnan ja rattaiden
merkkien kanssa kohdallaan kuten ne ovat ennen hihnan löysäämistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682560
- 612506
- 681742
- 211522
- 201470
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91410- 151332
- 381193
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81137- 251066