mahdollistaa työtulonsa itse ilmoittamisen ja moniin vähennyksiin, jolloin yrittäjä samalla alivakuuttaa itsensä, jonka perusteella eläketulo on"vähäinen,, kestääkö "vähennykset tarkempaa syyniä?, kantaa en ota, ottakoon yrittäjät itse,,
YEL yrittäjäeläkelaki
5
166
Vastaukset
- Anonyymi
44 % yksinyrittäjistä tienaa alle 2000 € / kk, heh, pimeät tulot ei kerrytä eläkettä.
- Anonyymi
ei niin ne kertymätä jääneet on niissä vähennyksissä
- Anonyymi
Eläkettä kerrytää vain maksettu vakuutusmaksu
- Anonyymi
Yrittäjäeläke on aina ollut karttumisperusteinen toisin kuin työeläkkeet jossa toteutteettiin pitkään tuota neljänvuoden sääntöä mjossa oli näitä porsaanreikiä keinotella suurempi eläke kuin eläkevakuutusmaksu edellytti Nyt on palattu takaisin kaikilla karttumisperusteiseen, Elävakuutusmaksu ei peustu todelliseen tuloon vaan maksuun joka vakuutusmaksu Työntewkijöiden kohdalla eillä ei ole paljon ollut mahdollisuutta muutta, koska työnantaja on sen ilmoittanut ja maksanut
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 903255
- 883033
- 681872
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191832- 301757
- 211701
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341369- 481327
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91319