millainen on

uneton

hyvä mies???

9

617

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kanssa""""

pystyy keskustelemaan,
      hänestä on vaimolleen ja lapsille seuraa tarpeen tulleen,
      osaa tehdä kotitöitä omatoimisesti,
      ihanne että osaisi laittaa ruokaa, eli tällainen joka paikan höy´lä joka kykenee tekemään perheessä ratkaisuja eikä jätä vaimoaan yksin kaitsemaan lapsia,
      eli osallistuu perhe-elämään työnohella täysillä,
      on mukautuvainen tilanteiden mukaan,
      tietysti on hyvä rakastelija.
      Ei olen liian perso alkomaholille, pystyy olemaan ilmankin, säilyttäen henkisen tasapainonsa:)
      Osallistuu perheen harrastuksiin, pitää kuntoilumielessä itsestään huolta.
      No tässäpä aluksi.
      Olisiko jollain muulla lisättävää?:)))))

• Sirkku

Osaa keskustella luontevasti vaimonsa kanssa kiperistäkin asioista.
        Osaa ottaa tarpeen tullen ohjat käsiinsä.
        Oma perhe tärkeintä maailmassa.
        Oikeudenmukainen ja luotettava.

• Heissun
        Sirkku kirjoitti:

Osaa keskustella luontevasti vaimonsa kanssa kiperistäkin asioista.
        Osaa ottaa tarpeen tullen ohjat käsiinsä.
        Oma perhe tärkeintä maailmassa.
        Oikeudenmukainen ja luotettava.

Itse kun melkein täyttää nuo kriteerit, niin mulle kävi sillä tavalla, että nainen puristi minusta kaiken hyödyn irti. Tuloksena mulla aikamoinen uupumus ja nyt onnellisesti erossa.

Miähenä olo on tänä päivänä meinaan älyttömän vaikeeta, sit jos vielä sattuu lukemaan näitä naisten "toivelistoja", ei tarvi ihmetellä yhtään tätä kansaa ja sen vaikeuksia parisuhteissa.

Naisille tiedoksi, että antakaa evoluution kehittyä rauhassa, kyllä se mieskin kehittyy, mutta se ei käy hetkessä.

• vio-letti
        Heissun kirjoitti:

Itse kun melkein täyttää nuo kriteerit, niin mulle kävi sillä tavalla, että nainen puristi minusta kaiken hyödyn irti. Tuloksena mulla aikamoinen uupumus ja nyt onnellisesti erossa.

Miähenä olo on tänä päivänä meinaan älyttömän vaikeeta, sit jos vielä sattuu lukemaan näitä naisten "toivelistoja", ei tarvi ihmetellä yhtään tätä kansaa ja sen vaikeuksia parisuhteissa.

Naisille tiedoksi, että antakaa evoluution kehittyä rauhassa, kyllä se mieskin kehittyy, mutta se ei käy hetkessä.

Sinä kirjoitat:

"Miähenä olo on tänä päivänä meinaan älyttömän vaikeeta"

Olet varmasti oikeassa ja omasta kokemuksestasihan puhut. Mutta mikä siinä miehenä olemisessa on niin mahdottoman vaikeaa?

Olemme pohtineet elämänkumppanin kanssa tätä jonkunverran ja meidän arvelu on, että tämän päivän miehiltä puuttuu toimiva roolimalli. Heidän täytyy niikuin keksiä se pyörä taas uudestaan. Varsinkin yli nelikymppisten. Ne ihmiset jotka kasvattivat meidät, olivat sodan ja sotaajan enemmän tai vähemmän runtelemia ja nykypäivänä on sota ja sen aikaiset vaikeudet jossain kaukana ja ihan toista maailmaa. Ja hyvä niin tietysti, mutta meidän saamamme niin miehen kuin naisenkin mallit eivät useinkaan sovi nykypäivään jossa on taas toiset pelinsäännöt.

Näin äskettäin Visa Koiso-Kanttilan tekemän filmin hänen suhteestaan isäänsä ja myös miehenroolista ennen ja nyt. Filmin nimi oli muistaakseni "Pojalta isälle". En tiedä onko se kuinka tunnettu filmi Suomessa, mutta minusta se oli hyvin syvästi vaikuttava filmi jossa juuri miehenä olemisen vaikeus tuli vahvasti esiin.

Ihmisenäolo ja ihmiselämä ei ole helppoa - muttei sitä kukaaan ole helpoksi luvannutkaan...

• vio-letti
        vio-letti kirjoitti:

Sinä kirjoitat:

"Miähenä olo on tänä päivänä meinaan älyttömän vaikeeta"

Olet varmasti oikeassa ja omasta kokemuksestasihan puhut. Mutta mikä siinä miehenä olemisessa on niin mahdottoman vaikeaa?

Olemme pohtineet elämänkumppanin kanssa tätä jonkunverran ja meidän arvelu on, että tämän päivän miehiltä puuttuu toimiva roolimalli. Heidän täytyy niikuin keksiä se pyörä taas uudestaan. Varsinkin yli nelikymppisten. Ne ihmiset jotka kasvattivat meidät, olivat sodan ja sotaajan enemmän tai vähemmän runtelemia ja nykypäivänä on sota ja sen aikaiset vaikeudet jossain kaukana ja ihan toista maailmaa. Ja hyvä niin tietysti, mutta meidän saamamme niin miehen kuin naisenkin mallit eivät useinkaan sovi nykypäivään jossa on taas toiset pelinsäännöt.

Näin äskettäin Visa Koiso-Kanttilan tekemän filmin hänen suhteestaan isäänsä ja myös miehenroolista ennen ja nyt. Filmin nimi oli muistaakseni "Pojalta isälle". En tiedä onko se kuinka tunnettu filmi Suomessa, mutta minusta se oli hyvin syvästi vaikuttava filmi jossa juuri miehenä olemisen vaikeus tuli vahvasti esiin.

Ihmisenäolo ja ihmiselämä ei ole helppoa - muttei sitä kukaaan ole helpoksi luvannutkaan...

V a i k e a a .. pitäisi otsikon olla!

• ggnojoP

Eikö se mies ole enää mies?!!!

Se, joka osaa parilla sanalla sanoa vaimolle,
        missä seisoa - tuossa hänen ja hellan välissä.
        Se on sitä keskustelutaitoa.

Auttaa vaimoa - tarvittaessa nostaa pölyimurin
        vaimolle kaapista.

Pitää huolta kunnostaan - nostaa ostokset pöy-
        dälle. Auttaa mattojen kantamisessa tamppausteli-
        neelle. Nostaa pudonneen tiskiharjan. Vaihtaa
        TV-kanavaa. Täyttää loton.........

Lepää raskaan raadannan jälkeen - nukkuu lasten
        kanssa ja osallistuu näin lasten hoitoon.

Ja lopuksi, on taloudellinen: Auttaa vaimoa meik-
        kauksessa, ei tarvitse ostaa silmänympärysmeik-
        kejä. :)))

• Bambse

Luodaanpa pikkuisen paineita ;))

Mukavaa seuraa kelloajasta riippumatta. Fiksu, kestää elämää selvinpäin, jaksaa puhua ja puhua ja puhua!!! Pystyy sanoon jos on murheita ilman että täytyy hohtimilla kiskoa! Jaksaa myös kuunnella. Pystyy antaan ja vastaanottaan hellyyttä. Ulkonäöllä ei sinänsä ole merkitystä. Tietysti kiva jos on fyysisesti vetoava :)

• vio-letti

Hyvä mies, kunnon mies, miehekäs mies, sexikäs mies ja aito, itsensä tunteva Ihminen, - minusta ne ovat sama asia.

Semmoisen ihmisen kanssa ja läheisyydessä on hyvä olla. Tuntee turvallisuutta ja voi rentoutua, olla oma itsensä. Se taas johtaa siihen että ne parhaat puolet tulevat kaikista esille.

Siis: Hyvä mies on hyvä ihminen. Hän on oma itsensä ja hänen kanssaan toisetkin voivat olla sitä samaa.

• kun kuuntelee levyn "Mitä kaikkea miehen tulee olla". Siinä se on.

Mies tosin on vaativampi. Tarvitsee vain seksiä ja ruokaa, mutta kun nämä nyt vain kertakaikkian ovat kohtuuttomia vaatimuksia, voitanee parista vaatimuksesta tinkiäkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      136
      3667
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2396
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1955
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1721
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      30
      1493
    6. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      124
      1448
    7. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1311
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1246
    9. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      478
      1221
    10. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      76
      1135
    Aihe