Toisen vanhempani suku on lähtöisin Pohjois-Pohjanmaalta. Kirkonkirjojen tiedot päättyvät 1800 -luvun alkupuolelle. Olen etsinyt Hiskistä, mutta niissä ei ole mitääntietoa, mistä tämä esi-isäni tai hänen omaisensa ovat kyseiselle paikkakunnalle tulleet. Kuitenkin sieltä löytyy paljon vanhempiakin säilyneitä tietoja muista. Mistä kannattaa etsiä? Asun Etelä-Suomessa.
Mistä hakea tietoa kun kirkonkirjoista ei löydy
7
238
Vastaukset
- Anonyymi
Täältä ainakin löytyy henkikirjoja ym.
https://astia.narc.fi/uusiastia/aineistot.html - Anonyymi
Mikähän paikkakunta? Olen aika paljon tutkinut juuri Pohjois-Pohjanmaata ja saattaisin osata neuvoa. Pelkästään Hiskistä jos tutkit, niin pieleen menee taatusti! Täällä kun sukunimet yleensä vaihtuivat aina kun asuintalokin ja samassakin talossa saattoi asua saman nimisiä pariskuntia. Ei tässä mitään vaikeutta ole, kun rippikirjoista voi seurata ja aina Hiskistä saa vinkkiä, mistä saattaisi löytyä suuntaa eteen- tai taaksepäin.
- Anonyymi
Henkikirjat vuoteen 1920 asti löytyvät helpoimmin Digihakemisto.net:n kautta, ovat lääneittäin ajalta 1809-1920. Liity Suom,en sukuhistoriallisen yhdistyksen jäseneksi, niin pääset näkemään 1800-luvun lopun ja 1900-luvun alun kirkonkirjoja, mm muuttaneiden luetteloita, jos rippikirjojen merkinnät ovat puutteellisia. Voit etsiä Geni.com:sta (nimi ja vuodet), jos joitain esivanhempiasi on jo siellä. Lähteet näet kun kirjaudut sinne sisään, ilmaista. Suomen Sukututkimuseuran sivulla on opastusvideoita alkuun pääsemiseksi.
- Anonyymi
Ettekö lue edes aloituksia?
Aloittaja kysyy mistä löytyy mahdollisesti tietoa ajoista 1800- luvun alkupuolelta ja sitä vanhemmilta ajoilta!
Ei niitä tietoja löydy hiskeistä eikä piskeistä...- Anonyymi
yksi vaihtoehto on voudintilit. Ne eivät tosin ole yhtä tarkat kuin rippikirjat ja henkikirjat.
- Anonyymi
Mitä auneistoa haetaan?
- Anonyymi
Ei kukaan pysty auttamaan jos aloittaja ei viitsi edes paikkakuntaa ilmoittaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465307Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5421848Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771110Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77963
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53941- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748