Kuinka suuri osa pääkaupunkiseudun purjehtijoista käy vuosittain Virossa?
Kuinka suuri osa pääkaupunkiseudun purjehtijoista käy vuosittain Latviassa tai Liettuassa?
Kuinka suuri osa pääkaupunkiseudun purjehtijoista käy vuosittain Puolassa tai Saksassa?
Kuinka suuri osa pääkaupunkiseudun purjehtijoista käy vuosittain Ahvenanmaalla?
Kuinka suuri osa pääkaupunkiseudun purjehtijoista käy vuosittain Ruotsissa?
Kuinka suuri osa pääkaupunkiseudun purjehtijoista käy vuosittain Tanskan salmien ulkopuolella?
Kuinka suuri osa pääkaupunkiseudun purjehtijoista?
11
121
Vastaukset
- Anonyymi
Ei ole varmaan asiaa tutkittu. Itse olen käynyt viron puolella muutaman kerran 10 vuoden sisällä.
Sen kauemmas en on lähtenyt, kun pursi pieni, eikä erityisem asuttava. Purjein on kyllä huomattavan kätevää ajella Viron puolelle, selvät vedet, ennustettavat tuulet. Suomen rannikon sokkeloissa kohteet ovat usein huomattavasti kauempana. Jonnekin Hankoonkin olisi varmasti näppärää kryssiä valitsevilla tuulilla pitkinä halsseina Viron kautta sen sijaan että tikkaisi jossain Inkoon kapeikoissa. - Anonyymi
Kohteista lähempänä sijaitsevissa käydään useammin ja mitä kauempana kohteet sijaitsevat sitä harvemmin niissä käydään.
- Anonyymi
Minä en käy vuosittain välttämättä edes koko merellä, vaikka vene kesäksi veteen laitetaankin.
Enkä käy lentokentälläkään, enkä pubissa.
Repikää siitä. - Anonyymi
Määrittele ensin purjehtija. Pääkaupunkiseudun purjehtijoista suurimmalla osalla ei ole purjevenettä ja lopuista suurimmalla osalla on jolla tai muuten vene, jolla ei tehdä matkapurjehdusta.
Virossa käydään paljon ja pääosa Viron vierrassatamien veneistä on suomalaisia. Latviassa on jo hiljaista. Liettuassa ja Puolassa en ole käynyt. Saksassa on hyvin vähän Suomalaisia, itsekin siellä vain kahdesti käynyt ja nekin veneenhakureissuja.
Ahvenanmaalla käydään paljon ja Ruotsissa melko paljon, selvästi enemmän kuin Latviassa.
Tanskan salmien ulkopuolella käy jokunen. Ehkä enemmän kuin Saksassa? - Anonyymi
Pienet purjeveneet, esim FE 83 jne. lasketaan keväällä veteen ja nostetaan syksyllä maihin. Väliajan ne kelluvat laiturissa. Tämä havainto Itä-Helsingistä. Sen sijaan isommat purkkarit liikkuvat ahkerammin. Jotkut hurjat kertovat käyneensä jopa Viron rannikolla.
- Anonyymi
Itse olen ollut havaitsevani, että satunnaisena purjehduspäivänä tässä Helsingin liepeillä kohtaa eniten toisia pieniä pursia. Niistä valtaosa H-veneitä. Folkkareita, Haita ja kutosiakin näkyy. FE83 näkee purjehtimassa niitäkin. Santtuja.
Useimmat purret koosta riippumatta ovat valtaosan kesästä laiturissa. Se ei tarkoita ettei niitä käytettäisi, vaan sitä, että suurimman osan purjehduskaudestakin (6-8) useimmat ovat töissä - ja lomalla, iltaisin ja viikonloppuna saattaa olla muutakin tekemistä. Tyypillisenä purjehduspäivänäkin vene on suuremman osan ajasta laiturissa kuin liikkeella.
Siispä satunnainen tarkkailija on voi tehdä virheellisiä oletuksia päätelessään, että veneet vain lasketaan vesille ja nostetaan syksyllä ylös eikä niitä käytettäisi.
- Anonyymi
Tein tänä kesänä lenkin Hki-Vaasa-Örnsköldsvik-Ulvön-Grisslehamn-Maarianhamina-Hki.
Sillä saa jo seuran p***umagneetin ja pääsee vuosikirjaan. Voi rauhassa möhöttää laiturilla mastovajapäällikön kanssa tuntematta häpeää hänen kertomustensa rinnalla. Tuolla ei juuri suomalaisia näkynyt. Eikä veneitä juuri muutenkaan ennen Öregrundia. No, Gävlen tasolla oli jo muutamia. - Anonyymi
Lasketaanko Viron viinanhakureissut Tallinkilla ja Ruotsin venemessureissut Vikingillä? Ahvenanmaan stoppi tulee siinä samalla. Saksaan ja muualle Eurooppaan ja sen ulkopuolelle lennetään. Pääkaupunkiseutua en purjehdi.
- Anonyymi
Vikingin, Siljan, Eckerön ym. risteilyasiakkaat lasketaan tietenkin, turkulainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vikingin, Siljan, Eckerön ym. risteilyasiakkaat lasketaan tietenkin, turkulainen.
Äläs ny ala turkulaiseks haukkumaan. Vaikka voishan huonomminkin mennä.
- Anonyymi
Noista muista on mahdoton sanoa mitään varmaa, mutta Tanskan salmien ulkopuolella kävijät lasketaan promilleissa, ei siis edes prosenteissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465687Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5792122Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens821161Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591038- 771003
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53981Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.59909- 60887
- 228834
Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58768