Runkokatsastus syksyllä?

Anonyymi

Onko olemassa jotain juridisia esteitä tehdä runkokatsastus jo syksyllä?
Olen kesällä kysellyt asiasta eri tahoilta saamatta selkeää vastausta. Seuran katsastustoimenjohtaja suhtautui aiheeseen nuivasti.

Syyskatsastus mahdollistaisi paremman panostamisen kevään vuosikatsastukseen ja läpimenoon siinä. Lisäksi vikojen ilmetessä syksyisessä katsastuksessa ne ehtisi korjata kevääseen mennessä, jolloin riski veneettömään kesään poistuisi.

6

75

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei ole juridisia esteitä, koska katsastuksessa ei ole mitään juridiikkaan liittyviä elementtejä. Se on aivan seuran käytännöistä ja säännöistä kiinnei millä tapaa katsastuksiin laituripaikan edellytyksenä suhtautuvat.

Meidän seurassamme - mikäli oikein olen ymmärtänyt - on ainoa vaatimus, että vene on silloin kuiville nostettuna. Runkokatsastus tehdään viiden vuoden välein. Jos sen nyt haluaa tehdä jo neljännen kauden päätteeksi syksyllä, niin eihän sille mitään estettä ole.

• Anonyymi

Peruskatsastus on kaksivaiheinen. Siihen kuuluu runko ja tavallinen katsastus.
      Ei ole mitään estettä tehdä runkokatsastusta syksyllä koska se joka tapauksessa tehdään talven aikana ennen vesillelaskua.

• Anonyymi

Eedellinen veneeni runkokatsastettiin telakalla syksyllä. Ei ole mitään estettä, ja nimekkäällä telakalla on varmaan parempi osaaminen kuin sillä seurakatsastajalla, joka näytti ja kuulosti Harry Potter -hahmo Peter Piskuilanilta. Nuuski rottamaisesti ohuet viikset väristen turkkilautojen alta, onko puukartiot kiinni venttileissä ja että onko venttiilit rasvattu.

• Anonyymi

Juridisia esteitä on jäsenkohtaisesti. Toisilla enemmän, toisilla vähemmän ja tarvittaessa ne ovat ylitsepääsemättömiä. Meidän kerhossa kuritasoa, pääosin katsatusmääräyksen tinkimättömän tulkinnan avulla, on nostettu tasaisesti ja se näkyy kaluston laadussa, parantuneena ilmapiirinä, siistimpänä satamana ja erityisesti tukikohdassa. Osa jäsenistä huoltaa ja tyhjentää saaren kuivakäymälät nykyään ilman erillistä määräystä. Kokonaisuutena hyvin positiivista kehitystä.

• Anonyymi

Kyllä sen saat katsastettua syksyllä, mutta leima jää tällevuodelle...

• Anonyymi

Ai viisi vuotta voimassa olevalla runko katsastuksella?
        No niin varmaan jää mutta mitä sitten?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      73
      2815
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2703
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1637
    5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      16
      1580
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1570
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1412
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1267
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1243
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1229
    Aihe