Antakaapa minulle vinkkejä miten kasvittaa akvaario tavalla, josta koituu mahdollisimman vähän karsintaa ja vaivaa. Meillä on parkettilattiat ja jokaviikkoinen kova urakka kasvien kiskomisineen altaasta pois ei ole helppoa/hyväksi lattialle. Allas on 350 litraa. Vedesuosikki, karttulehti, vallisneria kasvaa hullun lailla, samoin etualan pienet miekkakasvit. Viime aikoina olen tehnyt niin että 3 viikon välein lyhennän kasvit lähes hullun näköisiksi eli todella mataliksi ja sitten kolmessa viikossa ne taas kasvaa altaasta melkein ulos. Mikä kasvi olisi hidaskasvuisempi mutta korkea. Älkää suositelko miekkakasveja, ne on rumia jos niitä on altaan täydeltä.
kasviongelma
Bluebell
4
404
Vastaukset
- pokuna
Minullakin kasvaa vallisneriaa ja olen kiskonut
sitä joka VIIKKO. Eli kasveja voi vetää ihan rauhassa. Jos haluat vähän vaivaa... VAIHDA KASVIT. - bettaristic
Keihäslehdet
Jaavansammal
Afrikansaniainen
Melalehdet
Punanuottaruoho
Jaavansaniainen
Vesisalaatti - sä saat
lattian kasteltua??
Kasvit katkotaan akvaariossa - sakset käteen, jos ei sormilla saa poikki. Varret nostetaan akvaarion reunalla olevaan vatiin. jne..- Hesari
Ja jos roiskuu rapatessa sanomalehdet ovat varsin kätevä keksintö, etten sanoisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692683
- 632624
- 681772
- 241607
- 201540
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91460- 151382
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81187- 251106