Tiedän että jos haluaa kunnolla polttaa rasvaa, kannattaisi käydä lenkillä aamulla ennen kuin syö mitään. Olen joskus kokeillut sitä, mutta tuntuu ettei silloin jaksa yhtä hyvin juosta kuin myöhemmin päivän aikana. Ei johdu siitä ettei söisi mitään (olen yleensä kuitenkin juonut hiukan mehua/syönyt yhden banaanin ennen lenkkiä), vaan jalkojen lihakset ei tunnu jaksavan. Tai sitten sitä on lenkin jälkeen ainakin pahemmin puhki kuin iltapäivällä lenkkeillessä. Onko teillä "aamujuoksijoilla" antaa jotain vinkkejä tuohon lihasten väsymiseen..?
aamulenkkeily
6
1719
Vastaukset
- arske2
tai ehkä uskon mutta se on niin hifistelyä kyllä koko touhu... ehkä joillekin kilpaurheilijoille jotain hyötyä ym. muttei tavalliselle kuntoilijalle.
ihan sama koska hölkkäät ja koska syöt hiilarit tai protskut....tai syötkö aamulla vai illalla, lopputulos on varmaan sama pitemmällä tähtäyksellä............ - Kundoilija
Eihän tuossa ole mitään järkeä. Ihminen tarvitsee energiaa liikkumiseen ja syömättä mitään sitä ei ole yhtään.
Paras ja tervein tapa polttaa rasvaa on syömällä normaalia ruokaa (välipalat pois ja säännöllinen ruokarytmi) ja lenkkeilemällä säännöllisesti. - misu
aamulenkkeilyynkin varmasti tottuu, mutta se vie aikaa. itse en sitä paljon harrasta, koska en ole aamulla parhaimmillani, illalla maistuu juoksu paremmin.
yhdyn edellisiin kirjoittajiin tuossa rasvanpolttoasiassa. aamulenkkeily tyhjällä vatsalla ei tietääkseni ole niin paljon tehokkaampaa, että siitä olisi juuri hyötyä tavalliselle kuntoilijalle, eri asia jotkut fitnesskisoihin treenaajat, jotka haluaa saada sen viimeisen ylimääräisen millin pois vyötäröltä. laihduttamiseen/rasvanpolttoon ei ole mitään kikkaa tai oikotietä. tarkista ruokavalio ja kuntoile järkevästi, niin saat pysyviä tuloksia! - neitinyyppä
Itselläni oli sama ongelma, ettei jaksanut vain yksinkertaisesti juosta aamuisin. Menin sitten tässä eräänä iltana tuntia aikaisemmin nukkumaan kuin tavallisesti, heräsin kuudelta, söin heti palan ruisleipää, puuhailin kaiken sen mitä silloin illalla olisi siinä tunnissa pitänyt tehdä ja lähdin seitsemältä lenkille. Se oli aivan täydellistä, oli itse jo hieman herännyt ja ilmakin oli sopivan viileä! Eli yksinkertaisesti olet jonkinaikaa hereillä ennen lenkille lähtöä, ja näin ainakin itse jaksan.
- ....maistuu!!!!!!!!!
Aamulla parasta. Muulloin en jaksa juuri juosta. Tyhjällä vatsalla(lukuunottamatta kahvia) 10 km leikiten=)
Aamulenkkeilyn idea on siinä, että yön aika elimistö kuluttaa hiilarivarastot lähes loppuun, ja kun heti heräämisen jälkeen lähtee lenkille, ei elimistöllä ole hiilihydraatteja, mitä polttaa, vaan juoksemisessa käytettävä energia tulee elimistön rasvasta.
Ihonalainen rasva luovuttaa energiaa hitaasti verrattuna hiilihydraatteihin, joten tästä johtuu voimaton olo ja heikotus juoksun (tms urheilusuorituksen) aikana.
Hyvin syöneenä kestää noin tunnin verran (lajista ja tehosta riippuen), ennenkuin elimistö on polttanut hiilarit pois. Tässä syy siihen, miksi päivällä jaksaa lenkkeillä paremmin.
Tuohon lihasten jaksamiseen voi vaikuttaa myös edellisten päivien rasitukset. Kesäisin käyn pyörällä töissä, á28km/suunta. Jos en edellisenä iltana ole venytellyt kunnolla tai proteiinien saanti on jäänyt riittämättömäksi, sen kyllä tuntee hyvin äkkiä, kun liikkeelle lähtee.
Aamulenkin rasvanpolttotehokkuutta voi tehokkaasti heikentää myös nauttimalla syömällä hiilaripitoista ruokaa, kuten pastaa, riisiä ja perunaa...maratoonarit, you know...
Joku viisaampi voisi kertoa, kauanko kestää, että banaani on luovuttanut sisältämänsä hiilarit verenkiertoon...Onko yleensä mitään hyötyä syödä 15 minuuttia ennen lenkille lähtöä mitään, jos lenkki kestää 30 minuuttia?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih537145Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7113294Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1381568Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2371367Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841341- 841335
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217- 891210
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321155- 811114