Perämoottori ei jaksa pyöriä

Anonyymi-ap

Lähtee käyntiin (paitsi ei enää tänään) ja sammuu. Missä vika. Ostin tuo prutkun vähän käytettynä.
Oikeaa bensaa on. Koneessa on öljyt vaihdettu. Ryypyn laitan kylmänä päälle. Bensahana on auki, korkin ilmaruuvi kunnolla kiinni. Turvakytkimen "avain" paikoillaan.

18

999

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eh, nimittäin, ilmaruuvi auki.

      • Anonyymi

        Eikös tuo ilmaruuvi oo siksi ettei moottori saa ilmaa? Aukiolo sen pitää olla, sieltähän voi bensaa valua tankista ulos varsinkin aallokossa..voiko nyt sitten vika olla siinä??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös tuo ilmaruuvi oo siksi ettei moottori saa ilmaa? Aukiolo sen pitää olla, sieltähän voi bensaa valua tankista ulos varsinkin aallokossa..voiko nyt sitten vika olla siinä??

        Niin, miksi se ilmaruuvi siinä on, ellei korvausilmaa varten kun moottori imee bensaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, miksi se ilmaruuvi siinä on, ellei korvausilmaa varten kun moottori imee bensaa?

        Itsellä veti 40 heppainen Suzuki muovisen ulkoisen bensatankin lommolle ja sammui kun tankin ilmaruuvi oli kiinni. Noh, ruuvi auki ja pari nykäisyä, niin kone kävi taas.

        Eli tosiaan pikku moottorissa, jossa on kiinteä tankki niin se ilmaruuvi tulee avata ennen koneen käynnistystä. Jos ruuvin pitää kiinni, niin kone sammuu satavarmasti bensan puutteeseen.


    • Anonyymi

      Oireista päätellen pikkunelari -jamppu ja jampun viat ? Ootko tutkinu tulupan, onko se kuiva vai märkä nykimisen jälkeen. Siitä voi päätellä. onko vika sytytys-vaiko kaasutin puolella.

      • Anonyymi

        Oireet ja kuvaus sopii myös 2,3 hondaan. Itsellä oli vähän samankaltaisia oireita. Bensaa sai ja kipinäkin tuli mutta tarkemmin tutkiessa kipinä tuli miten sattui. Tulpan vaihdolla tokeni.


    • Anonyymi

      En nyt paljoa tiedä, mutta on sekä autossa, jossa kaasutinmoottori, sekä mopossa ollut ongelmia kun bensiinin taso ollut liian korkealla.

      Olin aina sitä mieltä vuosikymmenet että kun on kylmä ja startataan tarvitaan "ryyppy" eli paljon bensaa.
      Toki tarvitaan enemmän kuin lämpöisenä, mutta edellä mainituissa ongelmina tuli juuri syksyllä eivätkä lähteneet käyntiin.
      Ei ollut edes tulpan kastumista, suurempi bensamäärä vaan ei käynnistynyt.
      Kun laitettiin bensaletku littiin tai hana kiinni, käynnistyi aina hyvin.

    • Anonyymi

      Olen joskus nelarissa törmännyt käyntihäiriöön liian korkean öljytason takia. Oletko tarkistanut öljytikusta, kun vaihdoit öljyt? Moottorin tyyppi auttaisi ongelman pohtimisessa. Joissakin koneissa on tyypillisiä ongelmia, kuten joku toi esille.

    • Anonyymi

      Se voi olla rikki.

      • Anonyymi

        Juu. Rikki on aika paha vika moottorissa, mutta kuminauhassa se on hyvää ainetta.


      • Anonyymi

        Minä luulen, että se on vain väsynyt, kun se ei jaksa. Sillä on ollut pitkä kesä takana.


    • Anonyymi

      Se oli tuo tankin korkin ilmaruuvin syy, luulin että se pitää olla kiinni. Nyt kun se on auki niin toisella nykäisyllä lähtee Tohatsu pyörimään.

      • Anonyymi

        Niin..luulin että korkissa on jokin automaattinen ilman päästä tankkiin. Ajattelin että korkki on helpompi avata että siksi tuo ilmaruuvi olemassa.


    • Anonyymi

      Ennen oli kaikki paremmin, kun kampikammiopaine meni toista letkua pitkin tankkiin, eikä tarvittu edes bansapumppua eikä ilmaruuveja.

    • Anonyymi

      Keskustelua seuranneena ja muös vikaehdotusta laittaneena haluan kiittää ongelman esittäjää erityisesti siitä, että hän kertoi mikä loppujen lopuksi mätti. Usein osaamattomuuden myöntäminen on vaikeaa. Uskon että tämä ketjun avulla joku muukin aloittelija voi löytää ratkaisun ongelmaansa. Olemme kaikki olleet aloittelijoita joskus. Kiitoksia.

      Ja tsemppiä seuraavan ongelman kanssa. Kyllä kaikki aloittelevat veneilijät törmäävät ongelmiin, niistä ja niiden rakaisemisemiseta se kokemus syntyy.

      • Anonyymi

        Eräs tärkeä kirjanen, jonka sisältöön pitäisi kaikkien aloittelijoiden tutustua on ohjekirja, käsikirja tai manuaali.
        Kokeneidenkin tulisi joskus luoda siihen silmäys tai pari.

        Se tunnettu sanonta, jonka mukaan ohjeet otetaan esille vasta silloin kun mikään muu ei enää auta - kuuluu vitsikirjan sisältöön.
        Monia ongelmia olisi vältetty opiskelemalla ohjeet ennen kun laite otetaan käyttöön.
        On varmasti tullut myös taloudellisia vahinkoja lukematta jääneen käsikirjan takia.

        On olemassa koneita, joiden ohjekirjan sisällön hallitsemisesta pidetään kokeita, jotta voidaan varmistua opin menneen perille.
        Drag


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eräs tärkeä kirjanen, jonka sisältöön pitäisi kaikkien aloittelijoiden tutustua on ohjekirja, käsikirja tai manuaali.
        Kokeneidenkin tulisi joskus luoda siihen silmäys tai pari.

        Se tunnettu sanonta, jonka mukaan ohjeet otetaan esille vasta silloin kun mikään muu ei enää auta - kuuluu vitsikirjan sisältöön.
        Monia ongelmia olisi vältetty opiskelemalla ohjeet ennen kun laite otetaan käyttöön.
        On varmasti tullut myös taloudellisia vahinkoja lukematta jääneen käsikirjan takia.

        On olemassa koneita, joiden ohjekirjan sisällön hallitsemisesta pidetään kokeita, jotta voidaan varmistua opin menneen perille.
        Drag

        Moni ostaa vähän käytetyn koneen jossa ei "jostain" syystä tule ohjekirjaa mukana!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni ostaa vähän käytetyn koneen jossa ei "jostain" syystä tule ohjekirjaa mukana!

        Se todella ärsyttävää, jos veneen mukana ei ole laitteiden ohjeet mukana.
        Minäkin ostin viime vuosikymmenen puolella sisäperäkoneella varustetun cabin veneen, josta puuttui käsikirja.
        Kun sitten syksyllä ryhdyin gkykolin sisäänajoon, niin kyselin entiseltä omistajalta ohjeita.
        Myöhemmin kävi ilmi, ettei hänkään osannut niitä hommia, koska se käsikirja puuttui häneltäkin.
        Tuo kaveri oli jo näitä internetti ajan miehiä, joten hän antoi minulle linkin netistä saatavilla olevasta ohjekirjasta.
        Tuo ei kuitenkaan ollut oikea opas, sillä sillä ohjeilla en saanut niitä myrkkyjä sinne sisään.

        Ryhdyin sitten itse sitä asiaa selvittämään ja lopulta sain sieltä netistä koneeni edellisen mallin ohjekirjan tulostettua ja sen avulla glykolihommat lähtivät sujumaan.
        Tuo oli minulle ensimmäinen sisäperäkone, joten ne touhut ovat täysin erilaiset kuin vanhanmallin merivesikoneen kanssa.
        AD31


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2570
    2. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2532
    3. Muutama syy

      Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1742
    4. Onko kaivatullasi

      Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      22
      1536
    5. Estitkö sä minut

      Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1480
    6. Tykkään susta

      Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1420
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

      Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1342
    8. Millainen meno

      Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1203
    9. Onko meillä

      Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1147
    10. Tiedätkö tykkääkö

      Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1076
    Aihe