Naisten passiivisuus ja miesten itsetunto

Anonyymi-ap

Olen arvokas omana itsenäni. En ole maailmalle velkaa. Kaikki tuo on totta kaikessa paitsi parisuhdemielessä. Jos joku nainen olisi aloitteellinen minua kohtaan niin voisin ajatella että kai minussa on sinällään jotain kiinnostavaa, mitä se sitten hänen mielestä onkaan. Nyt kun näin ei tapahdu niin kaikki jää arvailujen varaan.

Koko elämä on ollut tätä samaa - ei voi tietää onko joku kiiinnostunut koska en voi enkä uskalla jututtaa kaikkia maailman naisia. Ja he eivät tietenkään juttele minulle.

Lopputulos on se että jos ajattelen elämää niiden parisuhteiden pohjalta jotka olen saanut itse hankittua niin olen ihan ok. Jos taas ajattelen elämää vain omana itsenäni niin en ole minkään arvoinen.

Aika paljon on merkitystä sillä mitä muut tekevät tai jättävät tekemättä.

68

240

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Noinhan se menee kaikilla, että ei voi tietää, onko joku kiinnostunut, jollei kukaan tee aloitetta. Jonkun on se aloite nyt vain tehtävä, jos meinaa tutustua uusiin ihmisiin parisuhdemielessä.

• Anonyymi

Olisi kuitenkin kiva jos yksittäinen ihminen ei joutuisi aina samaan rooliin ettei siitä tule pelkkä suoritus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisi kuitenkin kiva jos yksittäinen ihminen ei joutuisi aina samaan rooliin ettei siitä tule pelkkä suoritus.

Toki varmasti jokainen on mielissään siitä, kun joku osoittaa kiinnostusta. Valitettavasti aloittteiden tekeminen painottuu edelleen aika vahvasti miehille. Se on kuitenkin hiljalleen onneksi muuttumassa.

Minä olen tehnyt yhden ainoan aloitteen elämässäni ja se oli ns helppo aloite eli laitoin vain viestin miehelle, joka oli jo osoittanut kiinnostuksensa minua kohtaan. En ole koskaan baarissa, kuntosalilla, kadulla, kaupassa, somessa tai muualla lähestynyt miestä tarkoituksena tehdä aloite. Se johtuu siitä, että miehet ovat aina lähestyneet minua. Olen myös ollut aikuisikäni pitkissä parisuhteissa, joten luonnollisesti senkin takia olen jättänyt aloitteet tekemättä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toki varmasti jokainen on mielissään siitä, kun joku osoittaa kiinnostusta. Valitettavasti aloittteiden tekeminen painottuu edelleen aika vahvasti miehille. Se on kuitenkin hiljalleen onneksi muuttumassa.

Minä olen tehnyt yhden ainoan aloitteen elämässäni ja se oli ns helppo aloite eli laitoin vain viestin miehelle, joka oli jo osoittanut kiinnostuksensa minua kohtaan. En ole koskaan baarissa, kuntosalilla, kadulla, kaupassa, somessa tai muualla lähestynyt miestä tarkoituksena tehdä aloite. Se johtuu siitä, että miehet ovat aina lähestyneet minua. Olen myös ollut aikuisikäni pitkissä parisuhteissa, joten luonnollisesti senkin takia olen jättänyt aloitteet tekemättä.

Se yksi viestikin oli varmasti tärkeä. Ei maailmaa voi muuttaa kuin pienissä osissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se yksi viestikin oli varmasti tärkeä. Ei maailmaa voi muuttaa kuin pienissä osissa.

Kyllä se osoittautui tärkeäksi. Siitä alkoi minun ja tämän miehen henkinen yhteys, jollaista en ole aikaisemmin kokenut. Meidän tarinamme valitettavasti päättyi, mutta en ole kertaakaan katunut, että tein aloitteen.

Olen vielä hieman säröillä, mutta yritän kerätä itseäni niin, että uskaltaisin jatkossa tehdä lisää aloitteita miehille. Kunhan ensin löytäisin niitä vapaita miehiä jostain 😄

• Eihän se nyt ihan niin mene. Jos havainnoit ympäristöä, niin huomaat kyllä että jotkut ovat kiinnostavia ja toiset taas eivät.

• Anonyymi
        scrg kirjoitti:

Eihän se nyt ihan niin mene. Jos havainnoit ympäristöä, niin huomaat kyllä että jotkut ovat kiinnostavia ja toiset taas eivät.

En tiedä oliko tämä minun kommenttiini tarkoitettu, mutta tuotahan en tarkoittanut. Tottakai sitä huomaan itse onko joku kiinnostava, mutta jotta tämä kiinnostava henkilö huomaisi kiinnostukseni, niin minun on tehtävä jonkinlainen aloite, onpa se sitten katse, puhuttelu, viesti, mikä ikinä..

• Anonyymi kirjoitti:

En tiedä oliko tämä minun kommenttiini tarkoitettu, mutta tuotahan en tarkoittanut. Tottakai sitä huomaan itse onko joku kiinnostava, mutta jotta tämä kiinnostava henkilö huomaisi kiinnostukseni, niin minun on tehtävä jonkinlainen aloite, onpa se sitten katse, puhuttelu, viesti, mikä ikinä..

Tarkoitin että kaikenlaisista pienistä eleistä ja reaktioista ja muista voi aistia kiinnostusta, jos sellaista on. Tämä ilman että kenenkään vielä tarvitsee tehdä mitään varsinaiseksi aloitteeksi tulkittavaa.

• Anonyymi
        scrg kirjoitti:

Tarkoitin että kaikenlaisista pienistä eleistä ja reaktioista ja muista voi aistia kiinnostusta, jos sellaista on. Tämä ilman että kenenkään vielä tarvitsee tehdä mitään varsinaiseksi aloitteeksi tulkittavaa.

Toki juu, mutta virhetulkintojen mahdollisuus on melkoinen. Minä esim olen perusluonteeltani herkästi hymyilevä ja avoin ja joskus tämä piirteeni on tulkittu kiinnostukseksi. Samoin minä itse en ole ehkäpä juuri samaisesta syystä osannut tulkita minuun kohdistunutta huomiota kiinnostukseksi. Mutta ehkä se toimii paremmin normaaleilla ihmisillä 😄

• Anonyymi

Eipä tuota voi oikeastaan muuttaa kuin omaa aktiviteettia nostamalla, samalla on kyllä vaara myös kolhia itsetuntoaan mikä ainakin itsellä on suurin jarruttelun syy

• Anonyymi

"Aika paljon on merkitystä sillä mitä muut tekevät tai jättävät tekemättä."

Kyllähän tämä koskee myös sinua. Sillä on merkitystä mitä teet tai jätät tekemättä. Pitäisi pystyä perustelemaan molemmat vaihtoehdot itselle.

Et voi heti tietää onko joku kiinnostunut sinusta, mutta voit opetella havaitsemaan, ja tulkitsemaan elekieltä, ilmeitä. Niistä kyllä pidemmän päälle tietää onko joku kiinnostunut vai ei. Ja samalla pitää mielessä, ettei naisen pelkkä kiinnostus tai juttuseuran kaipuu riitä parisuhteeseen asti.

- Sheena

• Anonyymi

En tiedä muista mutta minulle pelkällä elekielellä ei ole juuri mitään merkitystä itsetunnon kannalta. Vaikka maailman upein nainen iskisi silmää niin en kokisi sitä itsetuntoa vahvistavana asiana koska siihenkin liittyy se oletus että minun pitää mennä juttelemaan ja tehdä asiat "oikein". Omana itsenäni en ole vielä siinä vaiheessa mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tiedä muista mutta minulle pelkällä elekielellä ei ole juuri mitään merkitystä itsetunnon kannalta. Vaikka maailman upein nainen iskisi silmää niin en kokisi sitä itsetuntoa vahvistavana asiana koska siihenkin liittyy se oletus että minun pitää mennä juttelemaan ja tehdä asiat "oikein". Omana itsenäni en ole vielä siinä vaiheessa mitään.

Tuohan on "vain" sinun itsetunto-ongelma, jäykkä ajatusmalli, jossa et anna itsellesi arvoa omana itsenäsi. Mallin mukaan saat arvon vasta, kun nainen tekisi aloitteen ja tulisi juttelemaan. Kun näin ei tapahdu, et ole olemassa, et ole mitään. Huomaa nyt hyvä mies, että koko homma johtuu SINUN ajattelustasi. Elämänlaatusi paranee, kun opettelet arvostamaan itseäsi ja viis veisaat sisäisestä vaatimuksestasi naisten aloitteista.

- Sheena

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuohan on "vain" sinun itsetunto-ongelma, jäykkä ajatusmalli, jossa et anna itsellesi arvoa omana itsenäsi. Mallin mukaan saat arvon vasta, kun nainen tekisi aloitteen ja tulisi juttelemaan. Kun näin ei tapahdu, et ole olemassa, et ole mitään. Huomaa nyt hyvä mies, että koko homma johtuu SINUN ajattelustasi. Elämänlaatusi paranee, kun opettelet arvostamaan itseäsi ja viis veisaat sisäisestä vaatimuksestasi naisten aloitteista.

- Sheena

Jos se olisi helppoa, olisin tehnyt sen jo. Ei ole helppo hyväksyä ajatusta että rakkaus on teoistani riippuvainen asia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos se olisi helppoa, olisin tehnyt sen jo. Ei ole helppo hyväksyä ajatusta että rakkaus on teoistani riippuvainen asia.

Mikään ei ole helppoa. Kaikkein ensimmäiseksi sinun (ja muidenkin tietty) pitää rakastaa itseäsi.

- Sheena

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikään ei ole helppoa. Kaikkein ensimmäiseksi sinun (ja muidenkin tietty) pitää rakastaa itseäsi.

- Sheena

Romanttisessa mielessä en osaa rakastaa itseäni ja ehkä hyvä niin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Romanttisessa mielessä en osaa rakastaa itseäni ja ehkä hyvä niin.

Ei tarvitsekaan romanttisessa mielessä. Voit kuitenkin rakastaa jotakuta toista vasta kun itsetuntosi sallii sinun rakastavan itseäsi (ei romanttisesti). Toimii myös toisinpäin, harva rakastuu tai edes haluaa tutustua ihmiseen, joka vaikuttaa inhoavan itseään (kärjistetysti ilmaistuna).

- Sheena

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tarvitsekaan romanttisessa mielessä. Voit kuitenkin rakastaa jotakuta toista vasta kun itsetuntosi sallii sinun rakastavan itseäsi (ei romanttisesti). Toimii myös toisinpäin, harva rakastuu tai edes haluaa tutustua ihmiseen, joka vaikuttaa inhoavan itseään (kärjistetysti ilmaistuna).

- Sheena

Kyllähän sitä rakastaa voi, ei siinä mitään. Itsetuntoa ei vaan tässä mielessä juuri ole koska jokainen rakkaus on "ansaittu", ei tähtiin kirjoitettu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rakkaushan on tekoja. Puhe on halpaa, ihmiset valehtelee, piilottelee, kaunistelee, salailee. Teot kertoo totuuden. Rakkaus ei myöskään ole ehdollista, sitä ei voi vaatia eikä se käy kauppaa.

Me ollaan kaikki arvottomia hiekanjyväsiä suuressa maailmassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rakkaushan on tekoja. Puhe on halpaa, ihmiset valehtelee, piilottelee, kaunistelee, salailee. Teot kertoo totuuden. Rakkaus ei myöskään ole ehdollista, sitä ei voi vaatia eikä se käy kauppaa.

Me ollaan kaikki arvottomia hiekanjyväsiä suuressa maailmassa.

Olen samaa mieltä, teot kertovat totuuden ja minulle niiden puute kertoo sen että en ole rakastettava.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen samaa mieltä, teot kertovat totuuden ja minulle niiden puute kertoo sen että en ole rakastettava.

Ajattelussasi on parantamisen varaa, jokin ihme klikki. Jos rakastat itseäsi huomaat, ettei parisuhteen puute tee sinusta ei-rakastettavaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ajattelussasi on parantamisen varaa, jokin ihme klikki. Jos rakastat itseäsi huomaat, ettei parisuhteen puute tee sinusta ei-rakastettavaa.

Toistan, en osaa rakastaa itseäni romanttisesti enkä välttämättä haluaisikaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ei muutkaan saa aloitteita mitenkään sarjatulella, ei naisetkaan. Itse en oikein ymmärrä, miten itsetunto voi riippua jostain tuollaisesta. Taidat olla aika nuori vielä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ei muutkaan saa aloitteita mitenkään sarjatulella, ei naisetkaan. Itse en oikein ymmärrä, miten itsetunto voi riippua jostain tuollaisesta. Taidat olla aika nuori vielä.

Miksi tuollainen sanavalinta kuin "sarjatuli"? Jotkut meistä eivät saa edes satunnaisia hauleja. En rakentelisi olkinukkeja tässä kohtaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toistan, en osaa rakastaa itseäni romanttisesti enkä välttämättä haluaisikaan.

Olet täysin pihalla, et osaa rakastaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllähän sitä rakastaa voi, ei siinä mitään. Itsetuntoa ei vaan tässä mielessä juuri ole koska jokainen rakkaus on "ansaittu", ei tähtiin kirjoitettu.

Kenenkään rakkaus ei ole tähtiin kirjoitettu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

- Sheena

"Elämänlaatusi paranee, kun opettelet arvostamaan itseäsi ja viis veisaat sisäisestä vaatimuksestasi naisten aloitteista."

Tämä kuitenkaan ei johda naisten aloitteisiin. Meidän miesten pitää kasata kokonainen itsetuntohäkkyrä tyhjästä, kun taas naiset voivat odottaa validaatiota ulkoapäin.

Jos pystyn rakentamaan tämän itsetuntohäkkyrän tyhjästä niin mitä minä siinä vaiheessa enää teen naisella? Naiset vaikuttavat olevan muutenkin usein aika helvetin hyödyttömiä, joten jos heistä ei edes irtoa miehelle kokemusta itsekelpaavuudesta niin tarjonta senkun ohenee.

Naiseuden itseisarvo on muodostumassa vitunmoiseksi ongelmaksi. Mies jolla ei ole itsetuntoa tarvisi naista jeesaamaan. Mies jolla on itsetunto on luonut jo jotain omaa joka ylittää minkään itseisarvon.

Naiset saisivat hiljalleen alkaa tekemään itseään hyödylliseksi. Ei mulla muuta.

• Anonyymi

Tuli mieleen, että oletatko kaikkien aloitteiden olevan puhtaita, ilman takaa-ajatuksia. Nimittäin naisille 99,9 % miesten aloitteista on pelkkää seksin vonkausta, vaikka he teeskentelevät, että ovat kiinnostuneita sinusta yksilönä ja ihmisenä. Tuskin sellaista valehtelua ja pelkkää oman edun tavoittelua haluat. Joten turha kadehtia.

• Anonyymi

Voi olla että vähän oletan niin...kun on niin vähän kokenut aloitteellisuutta naisten taholta ja se vähä on ollut aika puhdasta niin herkästi sellainen ajatus tulee. Mutta kyllä tuo asiallinen huomio on.

• Anonyymi

Olen nainen, en halua tehdä aloitetta. Oppinut vaikean kautta. Mies esittää kiinnostunutta vaikka ei olisi kiinnostunut, seksi mielessä. Kaikki valheellinen tuntuu vaan niin pahalta, joten vältän aloitteellisuutta.

• Anonyymi

"naisille 99,9 % miesten aloitteista on pelkkää seksin vonkausta"

Noinhan se juuri menee. Vaikkei ihan 99,9% olisi pelkkää seksin vonkausta, niin jokin taka-ajatus on. Esimerkiksi parisuhdetaka-ajatus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi olla että vähän oletan niin...kun on niin vähän kokenut aloitteellisuutta naisten taholta ja se vähä on ollut aika puhdasta niin herkästi sellainen ajatus tulee. Mutta kyllä tuo asiallinen huomio on.

Taka-ajatuksiin viitaten pitää vielä lisätä. Jos nainen tekee aloitteen ja menee juttelemaan miehelle, siinä miehelle tulee helposti sama ajatus, mies siis luulisi, että nainen haluaa seksiä tai parisuhteen, vaikka nainen haluaisi vain jutella. Siinä sitä naispolo joutuisi omasta aloitteellisuudestaan vielä suurempaan pulmaan kuin mitä miehen tekemistä aloitteista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"naisille 99,9 % miesten aloitteista on pelkkää seksin vonkausta"

Noinhan se juuri menee. Vaikkei ihan 99,9% olisi pelkkää seksin vonkausta, niin jokin taka-ajatus on. Esimerkiksi parisuhdetaka-ajatus.

Tai rakkaus-taka-ajatus...jotkut hautovat sellaisiakin juonia kieroutuneessa mielessään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen nainen, en halua tehdä aloitetta. Oppinut vaikean kautta. Mies esittää kiinnostunutta vaikka ei olisi kiinnostunut, seksi mielessä. Kaikki valheellinen tuntuu vaan niin pahalta, joten vältän aloitteellisuutta.

Tosin... jatkan... muistui mieleen että mies jolle tein aloitteen sanoi että ei unohda koskaan...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taka-ajatuksiin viitaten pitää vielä lisätä. Jos nainen tekee aloitteen ja menee juttelemaan miehelle, siinä miehelle tulee helposti sama ajatus, mies siis luulisi, että nainen haluaa seksiä tai parisuhteen, vaikka nainen haluaisi vain jutella. Siinä sitä naispolo joutuisi omasta aloitteellisuudestaan vielä suurempaan pulmaan kuin mitä miehen tekemistä aloitteista.

Näinkin voi olla mutta ei tuo ongelmavyyhti minua koske sillä eivät naiset tule juttelemaan. Teoreettinen ongelma tuo varmastikin on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näinkin voi olla mutta ei tuo ongelmavyyhti minua koske sillä eivät naiset tule juttelemaan. Teoreettinen ongelma tuo varmastikin on.

Naiset eivät tule juttelemaan, koska olemuksesi viestittää sinun haluavan ripustautua naiseen. Odotat naista kuin kuuta taivaalta ja kuvittelet naisen parantavan ja korjaavan sinut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tosin... jatkan... muistui mieleen että mies jolle tein aloitteen sanoi että ei unohda koskaan...

Olen tehnyt pari kertaa aloitteen. Ne johtivat lyhyeen suhteeseen. Toisen eron jälkeen totesin, että vikana oli juuri naisen tekemä aloite. Mies ei sitoudu, ellei itse tee aloitetta ja osoita ensin kiinnostusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tai rakkaus-taka-ajatus...jotkut hautovat sellaisiakin juonia kieroutuneessa mielessään.

Rakkaus pakkomielle on yksi seksiriippuvuuden alalaji.

• Anonyymi

Tossa se ongelma onkin erottaa pois pelkät helpon seksin vinkujat..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen tehnyt pari kertaa aloitteen. Ne johtivat lyhyeen suhteeseen. Toisen eron jälkeen totesin, että vikana oli juuri naisen tekemä aloite. Mies ei sitoudu, ellei itse tee aloitetta ja osoita ensin kiinnostusta.

Omalla kohdallani ajattelen samoin, miehen on tehtävä sanallinen aloite, muuten ei suhteesta kanssani tule mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan, rakkauden vonkaaminen on vähintään yhtä kamalaa kuin seksin vonkailu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Mies ei sitoudu, ellei itse tee aloitetta ja osoita ensin kiinnostusta."

Olet asettanut ehdon joka sulkee puolet sitoutujista pois. Jos nainen ei tee aloitetta hän ei ole sellainen johon kannattaa sitoutua. Suhde aloitekyvyttömään naisen ei tule toimimaan pitkällä aikavälillä ja suhteen selvänä ja ilmeisenä vaarana on pohjimmainen toispuolisuus jossa mies väsyy ns. emotionaalisen kantojuhdan rooliinsa ennenpitkää.

Nainen joka ei tee osaansa suhteissa etsii monta kerta todennäköisemmin uutta seuraa kuin uhraa aikaa ja vaivaa suhteen ongelmien ratkaisemiseen ja kumppaninsa kohtaamiseen ongelmatilanteissa. Tuollainen nainen on yksinkertaisesti epäluotettava.

Järkevä mies testaa naista ja ensimmäinen testi on katsoa tekeekö nainen suhteessa osansa vai ratsastaako hän kulttuurista tulevan asemansa eduilla. Näistä vain ensimmäistä voi kunnioittaa ja tuo kunnioitus on yksi terveen suhteen kulmakivistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Mies ei sitoudu, ellei itse tee aloitetta ja osoita ensin kiinnostusta."

Olet asettanut ehdon joka sulkee puolet sitoutujista pois. Jos nainen ei tee aloitetta hän ei ole sellainen johon kannattaa sitoutua. Suhde aloitekyvyttömään naisen ei tule toimimaan pitkällä aikavälillä ja suhteen selvänä ja ilmeisenä vaarana on pohjimmainen toispuolisuus jossa mies väsyy ns. emotionaalisen kantojuhdan rooliinsa ennenpitkää.

Nainen joka ei tee osaansa suhteissa etsii monta kerta todennäköisemmin uutta seuraa kuin uhraa aikaa ja vaivaa suhteen ongelmien ratkaisemiseen ja kumppaninsa kohtaamiseen ongelmatilanteissa. Tuollainen nainen on yksinkertaisesti epäluotettava.

Järkevä mies testaa naista ja ensimmäinen testi on katsoa tekeekö nainen suhteessa osansa vai ratsastaako hän kulttuurista tulevan asemansa eduilla. Näistä vain ensimmäistä voi kunnioittaa ja tuo kunnioitus on yksi terveen suhteen kulmakivistä.

Lisäksi se että olet tehnyt "muutaman aloitteen" tekee sinusta samanlaisen kuin esim. inceleistä - kun homma ei heti toimi täsmälleen niinkuin haluat niin heität vastuun itsestäsi pois harteiltasi. Se että teet aloitteen ei tarkoita että suhde sinuun pitäisi olla pysyvä ja varma. Eihän se ole sitä miehillekään jotka tekevät aloitteita.

Se että teet aloitteen ei oikeuta sinua yhtään mihinkään.

Tämä on se mitä meille miehillekin kerrotaan päivästä toiseen.

• Anonyymi

Haluat aloitteen ensisijassa itsetuntosi korjaukseksi eikä parisuhteen vuoksi? Turn off.

• Anonyymi

Molempi parempi.

• Anonyymi

Se on tuo harmillinen kysynnän ja tarjonnan laki mikä tuohon naisten lähestymisaktiivisuuteen vaikuttaa. Suurin osa naisista saa aloitteita miehiltä, joten ei ole tarvis heidän tehdä aloitteita, kun on valmiiksi kädet jo täynnä niiden kanssa, jotka ovat jo kiinnostusta osoittaneet.

Miehet voisivat kyllä vaikuttaa tilanteeseen - mikäli suurin osa miehistä lakkaisi tekemästä aloitteita naisille, niin ajan kanssa olisi todennäköistä että naiset alkaisivat tehdä enemmän aloitteita miehille. Toki tämän muutoksen syntyminen ottaisi varmaan vuosikymmeniä, mutta joskushan kaikki muutokset on alkaneet!

• Anonyymi

"Se on tuo harmillinen kysynnän ja tarjonnan laki mikä tuohon naisten lähestymisaktiivisuuteen vaikuttaa"

Ihmissuhteet eivät noudata kysynnän ja tarjonnan lakia laisinkaan koska ne ovat projekti johon tarvitaan kumpaakin osapuolta ja terveessä mallissa vieläpä samalla lähtöviivalla olemalla.

Syy miksi naisille ei ole tarjolla hyviä parisuhteita (joista kuulemma on pulaa) on ennenkaikkea se että naiset eivät tee omaa osaansa koska kokevat että "tarjonta" on heidän puolellaan ja siksi he voivat jäädä passiivisiksi.

Eivät muuten voi, eivät laisinkaan, eivät ollenkaan koska yksikään mies ei voi tarjota naiselle edes keskinkertaista parisuhdetta ilman naisen omaa osallistumista. Suhteet rakennetaan 1:1 mallilla ja siinä kysyntä ja tarjonta ovat balanssissa.

Naiset ovat syypäitä omaan tilanteensa jättämällä parisuhteiden perustavaa laatua olevat vaatimukset täyttämättä vedoten siihen että "heillä on vientiä". Se on tekosyy ja tuota tekosyytä käyttäessä nainen on kelvoton parisuhteen toisena osapuolena.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Se on tuo harmillinen kysynnän ja tarjonnan laki mikä tuohon naisten lähestymisaktiivisuuteen vaikuttaa"

Ihmissuhteet eivät noudata kysynnän ja tarjonnan lakia laisinkaan koska ne ovat projekti johon tarvitaan kumpaakin osapuolta ja terveessä mallissa vieläpä samalla lähtöviivalla olemalla.

Syy miksi naisille ei ole tarjolla hyviä parisuhteita (joista kuulemma on pulaa) on ennenkaikkea se että naiset eivät tee omaa osaansa koska kokevat että "tarjonta" on heidän puolellaan ja siksi he voivat jäädä passiivisiksi.

Eivät muuten voi, eivät laisinkaan, eivät ollenkaan koska yksikään mies ei voi tarjota naiselle edes keskinkertaista parisuhdetta ilman naisen omaa osallistumista. Suhteet rakennetaan 1:1 mallilla ja siinä kysyntä ja tarjonta ovat balanssissa.

Naiset ovat syypäitä omaan tilanteensa jättämällä parisuhteiden perustavaa laatua olevat vaatimukset täyttämättä vedoten siihen että "heillä on vientiä". Se on tekosyy ja tuota tekosyytä käyttäessä nainen on kelvoton parisuhteen toisena osapuolena.

Loistavasti syyllistetty vain toinen sukupuoli. Misogyniasi jalostuasteelle täytyy nostaa olematonta hattua! 🥴 Ihan itekkö oot noin jalostuneeksi pa.kakasaksi päässy?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Loistavasti syyllistetty vain toinen sukupuoli. Misogyniasi jalostuasteelle täytyy nostaa olematonta hattua! 🥴 Ihan itekkö oot noin jalostuneeksi pa.kakasaksi päässy?

No miehet voidaan syyllistää tässä kontekstista siitä että olemme pitkälti aivan vitun väsyneitä tähän tilanteeseen, lukuunottamatta naisten edun kannalta turhaa hännystelijäjoukkoa jonka naiset yleisesti kokevat olevan korkeintaan "hyödyllisiä luusereita".

MIehillä on tähän tilanteeseen ja sen kehittymiseen yhtä vähän syyllisyyttä kuin raiskatulla raiskatuksi tulemiseensa. Eli onko sitä osallisuutta tapahtumaan vai ei? Häh?

• Anonyymi

Epäterve ajattelutapa. Ota vastuu itsestäsi, älä vieritä sitä tuntemattomien naisten harteille.

• Anonyymi

Väität naisia passiiviseksi, vaikket tunne yhtäkään. Ihan kuin tuntemattomilla kaikilla naisilla, joita kohtaat samassa tilassa olisi velvollisuus tulla juttelemaan sinulle. Onko käynyt mielessä, että suurin osa naisista ei etsi esim. baarista itselleen miestä/seksiä, vaan yksinkertaisesti ovat siellä viettämässä aikaa?

• Anonyymi

Ei kaikilla, mutta kun edes joku joskus, mutta ei kukaan koskaan.

Naiset vihaavat ja pelkäävät lähtökohtaisesti miehiä ja tämä viha on se mitä keskivertomies saa tunnelmana naisista koskien itseään. Voin olla vaikka kuinka hieno mies ja ihminen itseltäni itselleni, mutta jos yksikään nainen ei tätä asiaa minulle vahvista niin mikä on suhteeni vastakkaiseen sukupuoleen?

No se on paarian osa, aivan selvästi. Miksi tämä on niin vaikeaa?

• Anonyymi

Aloittaja hyvä, se on hyvin pitkälti puhdasta biologiaa ettei naaras ole se joka jahtaa, vaan se jota jahdataan. Ihmiskunnan historian aikana se on leivottu geeneihimme, että uros tulee naaraalle näytille, ja naaras valitsee onko kyseinen uros riittävän hyvä ehdokas. Uroksen tehtävä on pöyhistellä sulkiaan tai kalistella sarviaan ja saada siten naaraan kiinnostus heräämään.

Vaikka ihminen onkin suht kehittynyt eläin, ei vuosituhansien kehitystä pyyhitä hetkessä pois. Pikkuhiljaa muutosta tapahtuu, mutta ei meidän elinaikana vielä mitään mittavia sellaisia.

• Anonyymi

Kun ihmiset muuttuvat muuten mutta tämä yksi jäänne vaan säilyy niin se aiheuttaa ainakin minulle kipuilua. Toki naisilla on selkeä motiivi säilyttää heitä suosivat traditiot.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun ihmiset muuttuvat muuten mutta tämä yksi jäänne vaan säilyy niin se aiheuttaa ainakin minulle kipuilua. Toki naisilla on selkeä motiivi säilyttää heitä suosivat traditiot.

Mikä sitten selittää sen että suurin osa miehistä ylläpitää tätä traditiota, mikäli se suosii ainoastaan naisia?

Ihminen oppii olemaan toistamatta käytösmallia, joka ei ole hänelle suotuisa. Miehet jatkavat naisten tavoittelua, joten siitä täytyy olla heille enimmäkseen hyötyä - muutenhan moinen tapa olisi ajat sitten ihmisuroksilta karissut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä sitten selittää sen että suurin osa miehistä ylläpitää tätä traditiota, mikäli se suosii ainoastaan naisia?

Ihminen oppii olemaan toistamatta käytösmallia, joka ei ole hänelle suotuisa. Miehet jatkavat naisten tavoittelua, joten siitä täytyy olla heille enimmäkseen hyötyä - muutenhan moinen tapa olisi ajat sitten ihmisuroksilta karissut.

Ei unohdeta sitäkään, että monet miehet ovat onnistuneet tavoitteissaan ja aktiivisuudessaan eli he ovat onnellisesti parisuhteessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei unohdeta sitäkään, että monet miehet ovat onnistuneet tavoitteissaan ja aktiivisuudessaan eli he ovat onnellisesti parisuhteessa.

Ei se välttämättä itsetunnon kannalta ole silti onnellinen tilanne jos senkin parisuhteen eteen on joutunut tekemään ties mitä eli omana itsenään oleminen ei ole riittänyt mihinkään.

• Ihan mielenkiinnosta haluisin kysyä, miksi kaikkien naisten mielipiteet pitäisi tietää? 🤔

Ja jos mennään tilastotieteisiin siinä, miten itsetunto rakentuu, niin silloinko se olisi hyvä, jos vastanneita on tarpeeksi paljon ja tyytyväisten osuus olisi isompi kuin tyytymättömien osuus? 🤔

Vai ymmärsinkö aloituksen ihan väärin?

• Anonyymi

Naisena sanon, että aloittajan itsetunto ja koko psyyke on hieman sekaisin ja hakusessa. Aistin myös naisvihaa aloituksesta. En ole miehille velkaa mistään ja omat parisuhdeasiani on kunnossa. Aivan turha tulla syyttelemään naisia passiivisuudesta. Aloittajan asenne on sitä luokkaa, että se loistaa pitkälle, kukaan oman arvonsa tunteva nainen tuollaiseen halua tutustua, vaan pikemminkin kiertää kaukaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Naisena sanon, että aloittajan itsetunto ja koko psyyke on hieman sekaisin ja hakusessa. Aistin myös naisvihaa aloituksesta. En ole miehille velkaa mistään ja omat parisuhdeasiani on kunnossa. Aivan turha tulla syyttelemään naisia passiivisuudesta. Aloittajan asenne on sitä luokkaa, että se loistaa pitkälle, kukaan oman arvonsa tunteva nainen tuollaiseen halua tutustua, vaan pikemminkin kiertää kaukaa.

En minäkään ihsn ymmärrä mitä aloittaja ajaa takaa, mutta jospa hän vastaisi...

• Anonyymi
      UUSI

Mää oon ollut pitkään yhessä ihmisen kans joka edelleen tuntuu niin älyttömän hyvältä ja oikealta. Mä uskon siihen että kaikille on se yks oikea. Täytyy olla samat arvot ja samanhenkinen.

Minä olin alusta asti ihmeissäni että hän viestitti paljon. Ei mitään kuu ja tähdet taivaalta juttua tai dick pikkejä. Vaan perus juttuja :)
      Minä tykkään olla paljon kotona, ainoa kodin ulkopuolinen harrastus on ulkoilu ja kuntosali. En viihdy tyttöporukoissa, enemmän itekseni . Positiivinen kahviseura tai lyhyempi shoppailu reissu kaverin kans tai vaikka sulispeli on jees! :)
      Tykkään jääkiekosta ja mies myös astetta enemmän,NHL on se juttu.
      Tykkään puhua kaikkia mm talo hankintoihin liittyvistä asioista, enemmän ”miesten aihealueeseen” liittyviä juttuja. Terveys ja hyvinvointi kiinnostaa tosi paljon ja käytän välillä aikaani paljonkin lukien aiheesta. En ole somessa.
      On elämänkokemusta liikaakin vaikka ikää alle 30.
      Olen herkkä neiti myös joten nämät yhdistelmänä ovat omastakin mielestä asioita mistä minun mies varmasti tykkää ja on sanonutkin. Että hihittelijät häntä ärsyttää. Mies on minua vanhempi.

Kyllä olen iloinen että olen tällainen. Elämänkokemuksen näen plussana nykyään!

Minun näkökulmasta naiset on nykyään vähän instagram massaa mutta toivon että tänne jää niitäkin naisia jotka tekee miehen oikeasti onnelliseksi.

• Anonyymi
      UUSI

Yksikään nainen, jolla on séksuaalista markkina-arvoa (SMV), eli parisuhdearvoa parinvalintamarkkinoilla, ei lähesty miestä tarjoamalla tavaraansa ilmaiseksi. Nainen aina haluaa varmistua siitä että mies nimenomaan haluaa juurikin häntä, eikä vain ketä tahansa menstruaattoria.

Vain séksin myyjättäret lähestyvät miehiä tavaraansa tarjoten, mutta heillä on vuokratavara. Siis, tavaraansa ilmaiseksi tarjoava nainen on joko maksullinen riemunainen, taikka ilmainen mutta kiertopalkinto, outo, vaarallinen, tms. ei lainkaan toivottu tapaus.

Joten, parinmuodostuksen kestäessä miehen on aina tehtävä kaikki ne séksuaaliset aloitteet jotka valintaprosessiin sisältyy, ihan ensikontaktista aina ensipeuhaamiseen asti.

• Anonyymi
      UUSI

Kaikkia pitää jututtaa jkaista maailman ihmistäkin.

Ole oma omenanan, Appel kuin Apple-Application.

• UUSI

Kyseessä ei ole naisten passiivisuus, vaan lähtökohtaisesti nainen ei tarvitse séksiä, eikä pidä séksistä, siten kuin mies. Jos pitäisi, tai tarvitsisi, ei lainkaan olisi mitään saatavuusongelmaa, puolin eikä toisin. Séksi/séksuaalisuus on naiselle vain työkalu, syötti miehen hankkimiseen, tai kuten netti kirkkaasti osoittaa, ansaintatyökalu.

• Anonyymi
        UUSI

Naiset osaavat yleensä hoitaa sen homman itse paremmin kuin kukaan mies pystyy.

• Anonyymi
      UUSI

Se lähestyminen on yleensä omanlaisensa koreografia. Naiset tuppaavat usein olemaan tarkempia siinä ketä lähestyvät ja pyrkivät "haistelemaan" etukäteen millä mielin siihen lähestymiseen suhtauduttaisiin. Tämä johtunee pitkälti siitä, että miehet ovat tässä asiassa vaikeammin luettavia ja heillä on myös useampi mahdollinen reagointitapa kuin naisilla. Naiset ovat useinmiten selkeästi joo tai ei linjalla, mutta miesten kohdalla tuossa tuppaa olemaan tusina muutakin mahdollisuutta. Siksi naiset useinmiten haluavat tutustua hieman, ennen kun ilmaisevat mitään ja he tarvitsevat sinulta signaalia siitä, että olet kiinnostunut.

• Anonyymi
      UUSI

Naiset vihaavat kilttejä, kunnollisia ja tylsiä miehiä. Et ole minkään arvoinen naisten silmissä jollet ole ulospäinsuuntautunut ekstrovertti leuka-alfa.

• Anonyymi
      UUSI

Samaa pashaa jankutatte, kannattaisi kysyä itseltään ja vain itseltään miksi muutosta ei tapahdu.
      Siihen ei tarvita minkäänlaisia tukirakenteita eikä egoa pönkittäviä väritettyjä mielipiteitä, vain selkäranka

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      104
      3404
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3093
    3. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      20
      1953
    4. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      69
      1916
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      38
      1887
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      22
      1756
    7. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1697
    8. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      34
      1459
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1349
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1337
    Aihe