Olen nyt kuullut kaikkea 1000 ja 3000 GRT välillä..?!?
Mikä on tarkka ja määritelläänkö se gross tonnagen (GT) vai Gross registered tonnagen (bruttorekisteritonni/BRT/GRT) mukaan
file:///C:/Users/Queen/Downloads/EK59Ulkompientonnistopaallysto1403-2.pdf
TES:n mukaan "alle 1600 BRT"
https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/511217/Makkonen_Kaisa.pdf?sequence=2
jonkun AMK:-opiskelijan mukaan alle 3000 BRT
ja sivistyssanakirja https://www.suomisanakirja.fi/pientonnisto on sitä mieltä että alle 1 200 brt.
Kavereidenkin kanssa jutellessa on vähän eri mielipiteitä?! Kertokaas ny asiantuntijat että mix jokaisella on vähän oma käsitys..
PIENTONNISTON MÄÄRITELMÄ
7
528
Vastaukset
- Anonyymi
Alle 5000 dwt
Alle 1 200 brt- Anonyymi
Pitäisi nyt ihan alkuun päättää kirjoitetaanko nuo lyhenteeet pienillä vai isoilla kirjaimilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäisi nyt ihan alkuun päättää kirjoitetaanko nuo lyhenteeet pienillä vai isoilla kirjaimilla.
Ihan sama:)
Tosin, brt ei ole enään käytössä, nykyisin GT eli gross tonnage.
- Anonyymi
Pien- ja suurtonniston ero on siinä että pientonniston mittayksikkönä on pientonni ja suurtonniston mittayksikkönä on suurtonni.
- Anonyymi
Pientonnisto, pienet palkat. Suurtonnisto, ei ihan niin pienet.
- Anonyymi
Pientonniston määritelmä; Paljon työtä pienellä palkalla
- Anonyymi
Sama ero noilla on kuin pienlentokoneilla ja suurlentokoneilla eli ilmaan piirretty viiva. Tosin suurlaivojen ja pienlaivojen välillä viiva on piirretty veteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465287Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5311812Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77953
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53931- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748