'Luontoihmiset' eli metsästäjät pyssyilytorneissaan verta vuodattamassa

Teeveessäkin oli mainoskuvaa, kuinka 'luontoihminen' istui tornissaan torrakkonsa kanssa, kun hirvi kulki ohi. Hirven henkitoreisiin ampuminen ja kuiviin valuttaminen olisi ollut turhanherkille katsojille liikaa, joten se jätettiin näyttämättä.

Metsien uljaat sankarit ampuvat myös joka vuosi todellisia luontoihmisiä, marjan- ja sienen- ja kukanpoimijoita, kaikkea mikä liikkuu, ja varmuuden vuoksi liikkumattomiakin pusikoita. Mitäs tulevat alueelle, jossa metsästetään!

Pyssysankarien mielestä vastustajilta puuttuu TIETOA. Kun tieto lisääntyy, ymmärtää metsissä mellastamisen. 🌹👀

106

1009

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olet tainnut löytää oikean graalin maljan ikävystymisen poistoon, vai mitä?

• Mitä enemmän tunkeudut keskusteluun eläinrääkkäyksestä, sitä enemmän järjestät luontevia tilaisuuksia ottaa sitä esille. Ja sitä enemmän sinua ja kaltaisiasi verenhimoisia halveksitaan. 🌹👀

• Anonyymi
        kynä..mi kirjoitti:

Mitä enemmän tunkeudut keskusteluun eläinrääkkäyksestä, sitä enemmän järjestät luontevia tilaisuuksia ottaa sitä esille. Ja sitä enemmän sinua ja kaltaisiasi verenhimoisia halveksitaan. 🌹👀

Ja mikähän minusta verenhimoisen tekee, sekö että kritisoin tapaasi käsitellä aihetta

• Anonyymi

Kuullostat ihan ituhipille. Minä puolestani odotan saavani aitoa hirvieläimen lihaa.
      En osta naudanlihaa, koska peuran ja hirvenkin lihaa on saatavilla. Samalla ehkäistään niiden aiheuttamia laajoja metsätuhoja taimikoissa. Sekä maanteillä sattuvia hirvikolareita, joissa vammautuu tai kuolee ihmisiä.
      Kahdesti olen itse melkein osunut hirveen maantiellä ajaessani, vain sattuma on minut pelastanut pahemmalta onnettomuudelta.

Se on muuten silmänräpäys, kun yht´äkkiä on monta sataa kiloinen elukka törmätä autoosi. Ainakin omalta kohdaltani totean, ett pelkästä hyvästä tuurista ollut kysymys; ettei ole pellit rysähtäneet ja ruho tullut etulasista sisään.
      Sitä kauhutarinaa ei halua kokea toisten, vaikka olisikin täysin vahingoittumattomana selvinnyt itse se ajoneuvo. Hirviaidat hiukan helpottavat tilannetta, mutt eivät poista vaaratilanteita kokonaan. Hirvieläimet eivät kunnioita näitä esteitä, osaavat kiertää ne ja ovat toisella puolen aitaa mitä pitäisi.

Niin minulle ainakin toisella kerralla kävi. eläin tuli hetimiten risteysalueen jälkeen tienpientareen reunasta ylös vauhdilla. Oli ilmeisesti ollut syömässä ruohoa siellä, (tavallaan minulle katvealueella), iltahämärissä. Jarrutin ja väistin sitä vastaan tulevien kaistalle, joka onneksi oli ja pysyi hetken aikaa vapaana. Hirvi mulkoili mua hetken ja läksi jolkottelemaan siihen suuntaan josta mä olin hetkisitten tullut.
      Henkeä haukkoen ja täristen sain ajettua autoni oikealle puolen tietä ja lähimmälle levähdyspaikalle. Liki liippasi, mutt osumaa ei tullut, onnekseni.

Peuranlihaa kulutan perheessämme n. 50 kg vuodessa ja lisäksi hirvenlihaa 30-50kg riippuen siitä mihin hintaan sitä on tarjolla. Joka tapauksessa halvempaa kuin mullinliha ja ekoloogisempaa... ei ole käytetty apulantoja sen kasvatukseen.
      Ellei lasketa sitä; ett luultavasti elukka on syönyt maanviljelijän viljapellolta, tehden sielläkin pientä tuhoa. Oikeesti sen hirven henkitoreihin ampuminen on ainoastaan inhimillistä; sillä saatetaan estää näitä pahempia hirvikolareita, koska täällä niitä eläimiä on liikaakin.

Kaiken lisäksi sudet seuraavat näitä peuroja varsinkin, aina asutuskeskuksiin asti ja tekevät ns. kaatoja ihan asumusten lähistöllä... vajaan 100m. päässä omakotitaloa. Kotieläimet, vanhukset sekä lapset ovat näin vaarassa ja miksei jokunen heikompi aikuinenkin. Toistaiseksi eivät ole ihmisten kimppuun hyökänneet. Mutt sanovat niiden tulleen aina vaan röyhkeimmiksi, eivät pelkää enää ihmistä, koska niitä ei olla hätyytelty vuos`kausiin.

• Anonyymi

Paras kommentti. Yleensä fanaattisille metsästyksen vastustaja trolleille ei kannata vastailla mitään, sillä perusteluista huolimatta he jankkaavat samaa trolli jargoniaa korvat ja silmät ummistaen heille jotka asiasta oikeasti tietävät.
        Terroristien ja metsästyksen vastustajien kanssa ei neuvotella mistään.

• Anonyymi

Ammut varmaan rattijuopotkin.

Hyönteiset ihminen onkin jo tappanut sukupuuttoon kasvinsuojelussaan. Rikkaruohot, vieraslajit, lahnat ja särjet, linnut ja oravat, hiilidioksidikin on liikaa kasveille.

No eipä sinänsä, ihmisen elämä jatkuu maapallolla vaikka olisi pelkkä vehnäpelto, lehmä ja elämätön meri.

Miksi maapallolla pitäisi olla muuta elämää, muita lajeja? Osaako joku filosofi vastata asiaan.
        Ei osaa.

Periaatteessa luoja teki virheen antaessaan elämälle mahdollisuuden tuhota muu elämä.
        Vaikka maallinen elämä, väliaikaista se vain on. Ja sielun paikka on arvonsa mukainen.

Liha, ah se on niin maukasta. Alkukantainen nautinto, alkukantainen elämä.
        Varmasti on parempaa elämää kuin elämä maapallolla, jota helvetiksikin voi nimittää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ammut varmaan rattijuopotkin.

Hyönteiset ihminen onkin jo tappanut sukupuuttoon kasvinsuojelussaan. Rikkaruohot, vieraslajit, lahnat ja särjet, linnut ja oravat, hiilidioksidikin on liikaa kasveille.

No eipä sinänsä, ihmisen elämä jatkuu maapallolla vaikka olisi pelkkä vehnäpelto, lehmä ja elämätön meri.

Miksi maapallolla pitäisi olla muuta elämää, muita lajeja? Osaako joku filosofi vastata asiaan.
        Ei osaa.

Periaatteessa luoja teki virheen antaessaan elämälle mahdollisuuden tuhota muu elämä.
        Vaikka maallinen elämä, väliaikaista se vain on. Ja sielun paikka on arvonsa mukainen.

Liha, ah se on niin maukasta. Alkukantainen nautinto, alkukantainen elämä.
        Varmasti on parempaa elämää kuin elämä maapallolla, jota helvetiksikin voi nimittää.

Tekstin laadusta ja kellonajasta päätellen on oksennus suollettu taas sellaisessa päihdetilassa, että kankaisessa makaamiseen menee vissiin tämä päivä? Itse olinkin aamu seitsemästä jo teeripassissa ja saalista tuli. Ei tarvi taaskaan kaupan lihatiskejä koluta.

• Anonyymi

Kyllä hirvenliha on lihojen parhautta.
        Tulee erinomaisen makuista lihakastiketta, lihakeittoa ja jauheliha on erittäin maukasta.
        En metsästä, eikä ole edes aseita, mutta hirvenlihaa muutaman kerran olemme saaneet metsästys seuralta, kun isäni kalastus tuttava oli hirviseurassa, mutta ei ole ollut enää, kun ikää on tullut, eikä terveytensä puolesta enää pysty luonnossa liikkumaan.

• Anonyymi

Uskomatonta bullshittiä, yritetään taas puolustella tarpeetonta hirven tappamista. Tuollaiset urhot ne suomea puolustaa hirvieläimiltä ja siinä sivussa susilta karhuilta ym.. Pelottaa mennä metsään jos tuollaisen kohtaa sehän tappaa kaikki kulkijat.

• Anonyymi

jiboyysbss dom'md' lim oydröö'--- åoyo bsojyss åperto. röo yrjpmö'jfr lpmrrdrrm lim åpldjyoB vamnja. öpååio åpttlit _:D

Oolin kaupassa joo osin uuen niin juttelin neidin ka<nssa siinä niin joku grafiikkakiihdytin on joo ei riitä silloinnomit powert...

• Anonyymi

Ehkä joku metsästyspeli joo sorsanampumis niin ei oikeita ammuta, ja noh ammutaanhan niitä ihmisiäkin.

• Anonyymi

Vaikuttaisi siltä, että palstalle olisi yllättäen pesiytynyt kiihkeä vegaani. Osasta vastauksista taas voisi päätellä veganismin olevan Suomessa kovinkin yleistä. Epäilen kuitenkin kyseessä olevan tekopyhien yksilöiden täysin katteetonta ulvoltaa, paistaen samalla jauhelihaa ja mutustaen kinkku-juustovoileipää.

• Anonyymi

Kunnioitettavampaa pystyä tappamaan oma ruokansa, eikä vaan ostaa marketista tehotuotettua lihaa. Paremmissa oloissa ne hirvet ovat eläneet, kuin vaikka suurin osa lihakarjasta.

• Oikeampi analyysi lienee, että palstalle yrittää pesiytyä verenhimoinen 'luontoihminen', jonka kengässä hiertää kivi, omatunto on kuin riivinrauta ja omanarvontunto on surkeassa tilassa. 🌹👀

• Anonyymi
        kynä..mi kirjoitti:

Oikeampi analyysi lienee, että palstalle yrittää pesiytyä verenhimoinen 'luontoihminen', jonka kengässä hiertää kivi, omatunto on kuin riivinrauta ja omanarvontunto on surkeassa tilassa. 🌹👀

Ei, vaan oikea analyysi on nimenomaan tuo minkä sanoin. Metsästyksen arvosteleminen tulikivenkatkuisesti, samalla tehotuotettua lihaa napaansa vetäen on ihan tyylipuhdasta tekopyhyyttä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei, vaan oikea analyysi on nimenomaan tuo minkä sanoin. Metsästyksen arvosteleminen tulikivenkatkuisesti, samalla tehotuotettua lihaa napaansa vetäen on ihan tyylipuhdasta tekopyhyyttä.

P.S. Minä ihan oikeana vegaanina koen lähinnä valtavaa myötähäpeää noiden sun kirjottelemiesi idiotismien kanssa.

• Anonyymi
        kynä..mi kirjoitti:

Oikeampi analyysi lienee, että palstalle yrittää pesiytyä verenhimoinen 'luontoihminen', jonka kengässä hiertää kivi, omatunto on kuin riivinrauta ja omanarvontunto on surkeassa tilassa. 🌹👀

Mun omalla tunnolla tuskin on sinänsä hätää, lepsu ja empaattinen liikaakin. Mutt tosiaan omanarvontuntoon tullut poljetuksi useaankin otteeseen, tälläkin palstalla saati sitten parisuhteessa. Miten niin yritän pesiytyä, täällähän minä olen iät ja ajat kirjoitellut.
        Ei ole ensimmäinen kerta kun puhun metsästyksestä, kalastuksesta tai marjastuksesta.
        Minä haen suurimman osan ravinnostani luonnosta, tai kasvatan itse. Ostan myös suuremman riistan, kuten peuran- ja hirvenlihat, koska en itse edes pystyisi niitä metsästä ulos kantamaan... en edes peuraa. Tänä syksynä mä kyllä olen vielä hirvijahdissa mukana, kiväärini kanssa, saanko kaatoa nimiini, tuskin mutt ainakin olen päässyt yrittämään.

Pienriistaa on tullut ammuttua viimeiset n. 20 vuotta; rusakoita ja riistalintuja kuten fasaaniakin viime vuosina. Fasaani on hyvä broileria vastaava lihatuote ja kasvanut vapaana luonnossa; ei ole mikään häkkikana tai tehotuotettu broileri!
        Niitä mun tulee pikemminkin sääli, ahtaissa tiloissa ja ankeissa elinolosuhteissa kasvatettuja usein antibiooteilla sairauksia ehkäisty ja ne antibiootit ne nokkivat ruokaansa lisättynä säännöllisesti.

Ihan oikeesti tämä yhteiskunta on syönyt antibiootteja lapsuudesta asti, nyt alamme olla jo kyllästettyjä niillä, kuten ovat respiratoriset virukset ja bakteeritkin. (korona virus) Nykyiset lääkkeet eivät enää pure erinäisiin tauteihin kuten ennen... Penisiliini toisenmaailmansodan jälkeen.

Eiköhän olisi muutenkin aika siirtyä ajassa taaksepäin ja jättää kemikaaliset lannoitukset syrjään ja siirtyä vuoroviljelyyn. Eläinten jätöksistä, kuten lehmän, hevosten ja lampaiden lannasta saa erinomaista lannoitetta, unohtamatta siipikarjan jätöksiä, kun niitä on ensin maadutettu aikansa. Ei ole tarkoitus opettaa itseäni vanhempia, mutt voisitko ajatella asioita uudelta kantilta... ja palata ajassa taaksepäin, joitakin vuosia ?
        Ei sentään vuosisatoja, jottei oltaisi katovuosien nälänhädässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kunnioitettavampaa pystyä tappamaan oma ruokansa, eikä vaan ostaa marketista tehotuotettua lihaa. Paremmissa oloissa ne hirvet ovat eläneet, kuin vaikka suurin osa lihakarjasta.

No todellakin. Jos mun jostain vaikka terveydellisestä syystä olisi joskus pakko syödä lihaa (sellaisiakin yksilöitä on, joiden ei terveydellisistä syistä ole mahdollista kokonaan luopua lihasta), niin se liha olisi juurikin riistalihaa. En voisi kuvitellakaan ahtavani kitusiini "tehotuotettua" lihaa. Itse en lihaa kaipaa, enkä ole koskaan (edes lapsena) oikein pitänyt sen mausta, mutta toivon silti, että eisimerkiksi laboratoriossa "kasvatettu" liha tulee tulevaisuudessa olemaan ihan aito ja toimiva vaihtoehto tälle nykyiselle aivan KARSEALLE systeemille, jossa eläviä olentoja kohdellaan lihatehtaina.

• Anonyymi

Kynis syö lihaa kun viittasi aiemmin suurteurastamoiden kautta kulkeneisiin ja niissä olomuotoaan muuttaneisin eläinperäisiin tuotteisiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kynis syö lihaa kun viittasi aiemmin suurteurastamoiden kautta kulkeneisiin ja niissä olomuotoaan muuttaneisin eläinperäisiin tuotteisiin.

Muistelen lukeneeni jotain hänen sepustustaan siitä miten eläimen teurastamoissa ensiksi "armollisesti tainnutetaan" jne. Tainnut lihateollisuuden propaganda ja valkopesu upota hedelmälliseen maaperään hänessä. Tottahan toki ne broilerit ihan inhimillisesti yksi kerrallaan tainnutetaan jne. Ja jos ajattelee tuon pitävän paikkansa ainakin isompien eläinten kohdalla, niin yksinomaan Suomessa teurastetaan yli 270 000 nautaa vuodessa. tietysti niistä jokainen kokee erinomaisen inhimillisen lopun, Eikä tuohon ole edes laskettu mukaan kuljetusta ja niitä ei aina niin erityisen mairittelevia oloja joissa ne elikot kasvavat.

No mutta jokainen tekee miten tahtoo. "It is between you and your gods", kuten sanotaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Muistelen lukeneeni jotain hänen sepustustaan siitä miten eläimen teurastamoissa ensiksi "armollisesti tainnutetaan" jne. Tainnut lihateollisuuden propaganda ja valkopesu upota hedelmälliseen maaperään hänessä. Tottahan toki ne broilerit ihan inhimillisesti yksi kerrallaan tainnutetaan jne. Ja jos ajattelee tuon pitävän paikkansa ainakin isompien eläinten kohdalla, niin yksinomaan Suomessa teurastetaan yli 270 000 nautaa vuodessa. tietysti niistä jokainen kokee erinomaisen inhimillisen lopun, Eikä tuohon ole edes laskettu mukaan kuljetusta ja niitä ei aina niin erityisen mairittelevia oloja joissa ne elikot kasvavat.

No mutta jokainen tekee miten tahtoo. "It is between you and your gods", kuten sanotaan.

Meillä on laki, miten teurastetaan. Jos lakia ei noudateta, on tehty rikos. 🌹👀

• Anonyymi
        kynä..mi kirjoitti:

Kyllä ja laki sallii myös ihan muita juttuja kuin kuvittelet ja sanktiot rikkomuksistahan ovat suorastaan naurettavia. Pikku näpsy sormille ja homma jatkuu kuten ennenkin. Ja meillä Suomessahan asiat ovat suorastaan ERINOMAISESTI muuhun maailmaan verrattuna.

• Anonyymi

Mitä vielä hän edes ole mikään vegaani vaan lihaa syödä mussuttaa varmasti minkä ehtii. Mutta samaanaikaan tämmoistä kommenttia mussuttaa. Melko kaksinaismoralistista!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä vielä hän edes ole mikään vegaani vaan lihaa syödä mussuttaa varmasti minkä ehtii. Mutta samaanaikaan tämmoistä kommenttia mussuttaa. Melko kaksinaismoralistista!

Näin minäkin epäilen. Hänhän on jopa oikein kehunut tehotuotantoa sen hyvästä eläinten kohtelusta. En tajua miten kukaan voi ajatella noin vääristyneesti, että tehotuotettu liha olisi se jotenkin eettisesti parempi liha. Luulisi jokaisen vähänkään fiksumman ihmisen tajuavan, että siinä touhussa ei ole mitään eettistä ja ettei se oikeasti ole kestävää tomintaa. Mikään siinä ketjussa ei olikein kestä eettistä ja objektiivista tarkastelua.

Itse en kritisoi lihansyötiä yleisesti, mutta kritisoin sitä tapaa, jolla lihaa meille tuotetaan. Kritisoin sitä tapaa, jolla me suhtaudumme eläimiin ja miten niin valtava enemmistä ihmisistä vain sulkee silmänsä siltä tilanteelta. Minusta tuosta aiheesta pitäisi pystyä käymään asiallista keskustelua, sillä ainakaan minä en ole kieltämässä kaikkea lihansyöntiä. Oma lapseni esimerkiksi on sekasyöjä, vaikka minä olenkin vegaani. Lapseni syö verrattain vähän lihaa, mutta syö kuitenkin, enkä ole koskaan vaatinut hänelle erikoisruokaa päiväkodissa koulussa jne. Sekin on jännä, että vaikka olen ihan tarkoituksella oikein välttänyt erikseen juttelemasta asiasta ja välittämästä omia ajatuksiani lapselle (hän kun on vielä aika pieni) niin hänpä kyseenalaistaakin ihan itse lihansyönnin. Hän siis on lapsi, joka on opetettu maistamaan kaikkea ja joka tekee niin, vaan useamman kerran on tullut kysymyksiä, että miksi me ihmiset syömme tätä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin minäkin epäilen. Hänhän on jopa oikein kehunut tehotuotantoa sen hyvästä eläinten kohtelusta. En tajua miten kukaan voi ajatella noin vääristyneesti, että tehotuotettu liha olisi se jotenkin eettisesti parempi liha. Luulisi jokaisen vähänkään fiksumman ihmisen tajuavan, että siinä touhussa ei ole mitään eettistä ja ettei se oikeasti ole kestävää tomintaa. Mikään siinä ketjussa ei olikein kestä eettistä ja objektiivista tarkastelua.

Itse en kritisoi lihansyötiä yleisesti, mutta kritisoin sitä tapaa, jolla lihaa meille tuotetaan. Kritisoin sitä tapaa, jolla me suhtaudumme eläimiin ja miten niin valtava enemmistä ihmisistä vain sulkee silmänsä siltä tilanteelta. Minusta tuosta aiheesta pitäisi pystyä käymään asiallista keskustelua, sillä ainakaan minä en ole kieltämässä kaikkea lihansyöntiä. Oma lapseni esimerkiksi on sekasyöjä, vaikka minä olenkin vegaani. Lapseni syö verrattain vähän lihaa, mutta syö kuitenkin, enkä ole koskaan vaatinut hänelle erikoisruokaa päiväkodissa koulussa jne. Sekin on jännä, että vaikka olen ihan tarkoituksella oikein välttänyt erikseen juttelemasta asiasta ja välittämästä omia ajatuksiani lapselle (hän kun on vielä aika pieni) niin hänpä kyseenalaistaakin ihan itse lihansyönnin. Hän siis on lapsi, joka on opetettu maistamaan kaikkea ja joka tekee niin, vaan useamman kerran on tullut kysymyksiä, että miksi me ihmiset syömme tätä.

Ihminen on sekasyöjä jonka on terveellistä syödä sopivasti myös lihaa, esim. aivot ja lihakset eivät kehity eivätkä toimi normaalisti jos ei syö lihaa ollenkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihminen on sekasyöjä jonka on terveellistä syödä sopivasti myös lihaa, esim. aivot ja lihakset eivät kehity eivätkä toimi normaalisti jos ei syö lihaa ollenkaan.

Toisten on ja toisten ei. Ihmiset ovat yksilöitä. Tuossakin asiassa kannattaa vältää yleistyksiä. todella iso osa maapallon väestöstä pärjää tällä hetkelläkin ilman lihaa, eikä heillä ole mitään sen ihmeellisempiä terveysongelmia. Tuo väitteesi on hyvin pitkälti propagandaa.

• Anonyymi
        kynä..mi kirjoitti:

Lisääntyvä muslimien määrä Suomessa on kasvattanut halal-lihan kysyntää. Uskonnollisesti sallittua halal-lihaa tuotetaan Suomessa muutamassa teurastamossa, mutta pääosin sitä tuodaan ulkomailta. Halal-liha teurastetaan Suomen lakien mukaan, mutta islamilaisilla lisäyksillä.

Halal tarkoittaa arabian kielessä puhdasta ja sallittua. Islam-uskonnossa halal tarkoittaa kaikkea Jumalan sallimaa. Halal-ruoka on puolestaan ruokaa, jota muslimit saavat uskonnollisisten sääntöjen mukaan syödä.
        Islamin käsitykset halal-ruoasta ovat samankaltaisia kuin juutalaisten käsitykset sallitusta kosher-ruoasta. Suomessa myytävä kosher-liha on tuontilihaa

Suomen laki ja islamin säännöt
        Halal-teurastuksessa avustaa islamin-uskoinen teurastaja ja paikalla on aina myös tarkastuseläinlääkäri. Halal-eläimen tainnuttaa teurastamon työntekijä, mutta kaulan viiltää nopeasti auki islamin-uskoinen henkilö pyydettyään siihen ensin luvan Jumalalta.

Tiukimmille islamin uskoisille suomalainen teurastustapa ei kelpaa.
        – Suurin osa myynnissä olevasta halal-lihasta tulee ulkomailta. Kotimaista voi saada teurastamoista erikseen tilaamalla. Kaikkein tiukimmille islamin uskoisille suomalainen teurastustapa ei kelpaa.
        .................................................................................................................................................................................
        Tässä sulle hiukan faktaa, teurastuksesta Suomessa.

Valtava kebabskandaali Suomessa.
        Tämä koski Turunseutua ja vähän muitakin lähinnä kebabravintoloita ja ja pizzeriaa.
        Skandaali vuosi oli 2011. ja löytyy netistä... valtava kebabskandaali Su...

Evira määrää kaikki Lihaliike Agalin toimittamat lihat ja lihatuotteet hävitettäväksi viranomaisten valvonnassa. Lihoja ei saa myöskään antaa eteenpäin tai käyttää mihinkään.

Ihan oikeesti, kyllä nuo ammutut metsän eläimet ovat ihan aidosti täysin kuolleita, ennen kuin niiltä kurkku aukaistaan ja sisuskalut poistetaan, nyljetään ja lopuksi paloitellaan.
        Ne ovat luonnossa vapaana kasvanneita, ei mitään häkkieläimiä. Harvoin ne edes tajuavat tulleensa ammutuiksi, kun elämä on jo kadonnut niistä. Tosin joskus tulee haavikkoita huonolla osumalla ja ne on metsästettävä pian pois kärsimästä.
        Siksipä usein metsästetään pareina, toinen varmistaa sen kaadon siinä tapauksessa ett ampuja on ns. tyrinyt!

Mulle itselleni on sattunut ainakin kaksi kertaa, tällainen tyrintä. No toisella kertaa tosin, saalis jäi juuri siihen mihin sen ammuin,,, mutt täysin käyttökelvottomassa kunnossa.
        Jänis, lähti ihan nenäni edestä pelto-ojasta ja minä laukaisin aseen. Haulikon muutaman metrin päästä se jänis oli täysin riekaleina... yhtä veristä mössöä ja ilmeisesti myös täynnä hauleja, joten ei voinut antaa edes koiran ruuaksi. Täysin turha kuolema!

Toinen vahinko kävi linnustaessa, piekkarilla. Mä kyllä näin ett osuin, mutt lintu jatkoi matkaansa, häviten mun näkyvistäni... eikä löytynyt! Muutamaa päivää myöhemmin törmäsin siihen metsässä, makasi maassa kuolleena ja muurahaiset ahersivat sen kimpussa. Silloin mä toivoin ja toivon edelleen, ett kuoli hyvin pian osuman jälkeen eikä kitunut! Ei ainakaan montaa aikaa, ehkä lensi puiden suojaan ja putos saman tien alas kuolleena. Kyllä mä yritän katsoa ett osuma olisi varma ja etten ammu räiski mihin vain ja miten vain, metsässä saattaa liikkua muitakin ihmisiä kuin minä aseeni kanssa.

Nyt on vielä sellainen aika ett sienestäjät sekä marjastajat (puolukat) liikkuvat sankoin joukoin metsässä... minä itse mukaan luettuna, haen suppilovahveroita ja lampaankääpiä. Kanttarellejä enää vähemmän löytyy lokakuussa. Kangas- ja sikurirouskut oli vähissä tänä vuonna, sen sijaan karvarouskuja löysin ämpäri tolkulla, joten sienisalattia on tarjolla usein hoitokodissakin. Eikä pelkoa, mä tunnen kyllä sienet joita käytän!

Tiedän kyllä tuoksuvalmuskan, mutten ole koskaan sitä käyttänyt. Paimiosta noita löytyy suon lähettyviltä männikön laitamilta, vaikka kuinka paljon yleensä. Viimevuonna joku oli ne melkein kaikki poiminut, varmaan korillisen. tänä vuonna niitä ei ole näkynyt tai sitten ne on jo poimittu. Yks lysti, mulle tulee mieleen käynyt mehu, kun olen sellaisen käteeni poiminut lähempää tarkastelua varten. Ei alkuunkaan sienimäinen tuoksu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toisten on ja toisten ei. Ihmiset ovat yksilöitä. Tuossakin asiassa kannattaa vältää yleistyksiä. todella iso osa maapallon väestöstä pärjää tällä hetkelläkin ilman lihaa, eikä heillä ole mitään sen ihmeellisempiä terveysongelmia. Tuo väitteesi on hyvin pitkälti propagandaa.

Ei ole vaan päinvastoin tuo kasvis-heinäsirkka-soijahöpötys on juuri sitä, ne syö kun niillä valtaosalla paljoa muuta köyhissä maissa ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole vaan päinvastoin tuo kasvis-heinäsirkka-soijahöpötys on juuri sitä, ne syö kun niillä valtaosalla paljoa muuta köyhissä maissa ole.

Niinpä. Täällä vihreät yritti laittaa tavan kansan syömään sirkkoja. Mites kävi? Ei ole heinäsirkoista enää kuulunut. Yhtälailla muualla söisivät mielummin lihaa, jos sitä on saatavilla. Jokaisessa maassa syödään ensitöikseen lihaa jos mahdollista. Vihreiden propakandaan kuuluukin väittää, että "kun muuallakin mussutetaan toukkia" niin ikäänkuin meidänkin pitäisi. Kun on vara valita hyvää ruokaa valitsen hyvän ruoan ja se on metsästämääni riistaa.
        Elämänlaatuni on parempaa kun saan syödä mitä haluan. Ne jotka mussuttavat toukkia ei heidän elämänlaatunsakaan ole ruusuilla tanssimista.
        Miksi muuten vihreät mainostaisivat härkistäkään "jauhelihan makuisena" ellei ihmiset nimenomaan pitäisi lihasta?
        On sairasta alkaa pakottamaan ihmisiä muihin muotteihin väkisin. Totalitarismia sellainen on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tuo pidä paikkaansa. Jossain syödään hyönteisiä, mutta ei läheskään kaikkialla. Maailmassa on valtavasti ihmisiä, jotka elävät ihan puhtaasti kasvisravinnolla ja ovat vieläpä erinomaisen terveitä ja pitkäikäisiäkin.

Soijaakin syödään joo, mutta ei soijakaan itseasiassa ole erityisen suosittu ihmsiruokana. soijaa tuotetaan valtavia määriä karjan rehuksi, ei ihmisten ruoaksi.

Juuri tuo tuollainen uhoaminen, jota sinäkin tuossa teet, estää asiallisen keskustelun aiheesta, joka ikävä kyllä tulee olemaan välttämätön käydä maailmanlaajuisesti. Mitään muuta keinoa nyt ei vaan ole, kuin vähentää lihansyöntiä. Joko noin, tai sitten se liha pitää ihan oikeasti kyetä kasvattamaan laboratoriossa, sillä tilaa kaikelle sille karjalle ei yksinkertaisesti ole ja jokainen vähänkään tunteita omistavat tajuaa tilanteen olevan myös eettisesti aivan kestämätön.

• Anonyymi kirjoitti:

"Hänhän on jopa oikein kehunut tehotuotantoa sen hyvästä eläinten kohtelusta."

En ikinä, sillä eläinten kasvattaminen on nykyisellään karmeata. Olen vain maininnut, että LAKI ei salli sellaista teurastamista, jossa eläin joutuu kitumaan, kuten metsästettäessä. Mielestäni lakia pitää valvoa tiukasti. 🌹👀

• Anonyymi
        kynä..mi kirjoitti:

"Hänhän on jopa oikein kehunut tehotuotantoa sen hyvästä eläinten kohtelusta."

En ikinä, sillä eläinten kasvattaminen on nykyisellään karmeata. Olen vain maininnut, että LAKI ei salli sellaista teurastamista, jossa eläin joutuu kitumaan, kuten metsästettäessä. Mielestäni lakia pitää valvoa tiukasti. 🌹👀

Kylläpä vaan olet kehunut juurikin tuota tehotuotettua lihaa, kun on niin kovin eettistä. Ja kyllä laki sallii monenmoista, kitä et näköjään edes tiedä. Valkopesu on sinuun uponnut ja lujaa. Vaan kuten sanoin jo aiemmin, niin tehköön miten tahtoo. Tekopyhyys on ihan luvallista, vaikkakin naurettavaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Kylläpä vaan olet kehunut juurikin tuota tehotuotettua lihaa, kun on niin kovin eettistä. Ja kyllä laki sallii monenmoista, kitä et näköjään edes tiedä. Valkopesu on sinuun uponnut ja lujaa. Vaan kuten sanoin jo aiemmin, niin tehköön miten tahtoo. Tekopyhyys on ihan luvallista, vaikkakin naurettavaa.

Syvä viha panee sinut mahdollisesti kuvittelemaan sellaisiakin keskusteluja, joita et todellisuudessa ole käynyt. On myös mahdollista, että valehtelet tietoisesti.

Ei ole vaikea arvata, miksi vihasi on päässyt valloilleen. Syy lienee siinä, että olen kertonut tietoa sinulle rakkaan feminismin synnystä 1960-luvun vihantäyteisessä USA:ssa ja sen ad hoc -filosofiasta. Siihen ei olisi saanut koskea, kuten ei fundamentalistin mielestä raamatunsanaan. 🌹👀

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tuo pidä paikkaansa. Jossain syödään hyönteisiä, mutta ei läheskään kaikkialla. Maailmassa on valtavasti ihmisiä, jotka elävät ihan puhtaasti kasvisravinnolla ja ovat vieläpä erinomaisen terveitä ja pitkäikäisiäkin.

Soijaakin syödään joo, mutta ei soijakaan itseasiassa ole erityisen suosittu ihmsiruokana. soijaa tuotetaan valtavia määriä karjan rehuksi, ei ihmisten ruoaksi.

Juuri tuo tuollainen uhoaminen, jota sinäkin tuossa teet, estää asiallisen keskustelun aiheesta, joka ikävä kyllä tulee olemaan välttämätön käydä maailmanlaajuisesti. Mitään muuta keinoa nyt ei vaan ole, kuin vähentää lihansyöntiä. Joko noin, tai sitten se liha pitää ihan oikeasti kyetä kasvattamaan laboratoriossa, sillä tilaa kaikelle sille karjalle ei yksinkertaisesti ole ja jokainen vähänkään tunteita omistavat tajuaa tilanteen olevan myös eettisesti aivan kestämätön.

Pitääpäs!

Vai etkö muka tiedä?!

Aasiassa ne syö kasvisten, soijan, riisin ja heinäsirkkojen ohella KAIKKEA mitä ne vain kiinni saa! Proteiinipitoisista (valkuaisainepitoisista) mm. rottaa, koiraa, pikkulintuja, pääskynpesiä, lepakkoja, käärmettä, hämähäkkiä, apinaa, mutalieroja, koppakuoriaisia jne. Koska siellä on miljardettain ihmisiä ja ne oikeasti kuolis nälkään ja erilaisiin ravinnepuutostiloihin jos eivät niin tekisi! Väli- ja Etelä-Amerikassa sekä etenkin Afrikassa lähes sama juttu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitääpäs!

Vai etkö muka tiedä?!

Aasiassa ne syö kasvisten, soijan, riisin ja heinäsirkkojen ohella KAIKKEA mitä ne vain kiinni saa! Proteiinipitoisista (valkuaisainepitoisista) mm. rottaa, koiraa, pikkulintuja, pääskynpesiä, lepakkoja, käärmettä, hämähäkkiä, apinaa, mutalieroja, koppakuoriaisia jne. Koska siellä on miljardettain ihmisiä ja ne oikeasti kuolis nälkään ja erilaisiin ravinnepuutostiloihin jos eivät niin tekisi! Väli- ja Etelä-Amerikassa sekä etenkin Afrikassa lähes sama juttu.

Aasia on aika iso alue. Aasiassa syödään kuten sanoa ja siellä syödään myös ihan puhdasta kasvisruokaakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitääpäs!

Vai etkö muka tiedä?!

Myöskin Etelä-Amerikassa syödään todella paljon ihan puhtaasti vegaanistakin ruokaa. Se tosin ei tietenkään heikäläisille ole mitään vegaanista ruokaa, vaan ihan tavallista ruokaa, jota on syöty jo sukupolvien ajan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aasia on aika iso alue. Aasiassa syödään kuten sanoa ja siellä syödään myös ihan puhdasta kasvisruokaakin.

Teille vihreille asian ymmärtäminen on putkinäköistä. Haluatte uskoa, että näissä "muissa maissa syödään vaan kasviksia" olisi joku totuus. Ei ole. Kuten edellä mainiosti kerrottiin siellä syödään naudan ja sianlihan korvikkeena lähes kaikkea mikä liikkuu koirista lepakkoihin.
        Suomessakin syötiin pahimpiin nälkävuosiin pettua ja jaettiin mäyrän liharuokareseptejä. Siksi kärsittiin suurista puutostiloistakin, kun liha oli vähissä. Sivistynyt länsimainen ihminen syö lihaa siksi koska meillä on siihen mahdollisuus. Köyhimmissä maissakin syödään heti kun siihen on mahdollisuus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teille vihreille asian ymmärtäminen on putkinäköistä. Haluatte uskoa, että näissä "muissa maissa syödään vaan kasviksia" olisi joku totuus. Ei ole. Kuten edellä mainiosti kerrottiin siellä syödään naudan ja sianlihan korvikkeena lähes kaikkea mikä liikkuu koirista lepakkoihin.
        Suomessakin syötiin pahimpiin nälkävuosiin pettua ja jaettiin mäyrän liharuokareseptejä. Siksi kärsittiin suurista puutostiloistakin, kun liha oli vähissä. Sivistynyt länsimainen ihminen syö lihaa siksi koska meillä on siihen mahdollisuus. Köyhimmissä maissakin syödään heti kun siihen on mahdollisuus.

Näkyy olevan sulla enemmän tuota putkinäköongelmaa. Itselläni on esimerkiksi ihan enisäkäden tietoa mitä "Aasiassa" syödään ja myös "Etelä-Amerikassa". Sanon tuon lainausmerkeissä, koska kyseiset alueet tosiaan ovat melkoisen suuria ja niissä on monia kulttuureja.

Se on kummallista, että te "lihansyöjät" alatte aina sekoilla, kun tästä aiheesta puhutaan. Sen sijaan, puhuisitte asiasta ja realistisesti, te alatte sekoilla jostain vihreistä, heinäsirkoista ja petusta.

• Anonyymi

Älä leiki jeesusta

• Anonyymi

Pyssytornin juurelle kasatusta perunaröykkiöstä on kaikkein paras ampua konekiväärillä villisikoja, varsinkin jos vielä on apuna kaveri, joka syöttää aseeseen täysiä patruunavöitä. T. Metsämies.

• Anonyymi

Sinä metsämiestä ole nähnyt kuin piiperöiden pirijuhlien tuottamissa mielikuvissasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä metsämiestä ole nähnyt kuin piiperöiden pirijuhlien tuottamissa mielikuvissasi.

Ei se ampuminen kovin vaikeaa ole, sen tietää jokainen armeijan käynyt. Vaativampaa on armeijan vaihteettomalla munamankelilla satulasta nousematta sotkeminen, mutta metsämies tietenkin ajaa ampumatornin viereen city-maasturilla.
        Saaliinraadot tietenkin haetaan maajussiin traktorilla varta vasten tehdyltä ampumatieltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se ampuminen kovin vaikeaa ole, sen tietää jokainen armeijan käynyt. Vaativampaa on armeijan vaihteettomalla munamankelilla satulasta nousematta sotkeminen, mutta metsämies tietenkin ajaa ampumatornin viereen city-maasturilla.
        Saaliinraadot tietenkin haetaan maajussiin traktorilla varta vasten tehdyltä ampumatieltä.

xD Lisää näitä vihaa täynnä olevia anarkistihippien pilvimöngerryksiä kiitos. Popparit esillä ja frami on teidän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On hyvinkin eritasoisia ampujia. Toiset osu armeijassa alkuun edes koko tauluun kun metsästystä pikkupojasta harrastaneet ampuu jo valmiiksi rynkylläkin kymppiä ja ysiä. Saati pidempäänkin matkaan sitten oikealla metsästyskiväärillä. Sitä paitsi, metsästys ja sotiminen poikkeaa hieman toisistaan. Metsästyksessä riista pyritään aina tappamaan yhdellä kuolettavalla laukauksella. Armeijassa harjoitellaan kerta kuin sarjatulesta lähtien, mm. haavoittamaan vihollista niin että se sitoisi samalla vastapuolen huollon ja lääkinnän joukkoja. Suolille vaan suoraan niin ukko kituu sen pari tuntia jos ei saa asianmukaista hoitoa.

Eräänkin kerran tuli sotkettua Suomen armeijan munamankelilla ampumaan rynnäkkökiväärillä. Vakiomorsiamena rinnalla oli pkm-konekivääri.

Eikä todellakaan hirvestyksessäkään joka passitus sijaitse missään "ampumatiellä". Sellaisia olekaan kuin "ampumateitä". On vain eritasoisia metsäautoteitä, joiden varret on joko raivattu tai ei raivattu. Ja se voi vaihdella ja olla milloin missäkin se passi/passitus. On taimikoita, vuorenrinteitä, solia, ojanvarsia ja voimalinjojen alusia pöpeliköineen. Tai esim. Niin kuin tänäänkin oltiin tiettömällä saarella vanhan ja nuoren metsän rajauksessa passituksessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta hyvin ne osasi armeijassa porukkaa treenata ampumaan. Kaikki oppi lopulta ampumaan hyvin tai kohtuullisesti. Jopa ne kaikista kehnoimmatkin, jotka ei alussa edes tauluun osuneet, oppivat vähintäänkin riittävän hyvin sotaa ajatellen.

Mutta, erään armeijan kouluttajan sanoin: "paras sotilas on hirvikiväärillinen metsästäjä jolla on pakettiautollinen patruunoita."

• Anonyymi

jo< pukqwueumieyylio on NEO=oOem orIN HWHHW NRO=OTAN.

• Anonyymi

ehkä paranen itse mutta kstää aikoja kylkiluissa pahaa mutta taidan parantuakin jo vähän.

NATO-OTAN.... jhassu lipu sinänsä ja keksintökinin mutta mikä on täysin musta lippu laivasa, on merirosvojern merkki jos täysin musta.

• Anonyymi

Edelleen sinulle on olemassa metsästyksen vastustajat palsta missä pääset itkemään ongelmiasi ja saamaan vertaistukea muiden luonnosta erkaantuneiden roskasakin kanssa.
      Ihan oikein, että sait näistä herjaamisistasi jo kerran bannin ja toivottavasti saat lisää.

• Anonyymi

Hirviä, peuroja ja kauriita on Suomessa selvästi enemmän kuin muita elukoita kuten petoeläimiä. Niiden ampuminen ei ole siksi niin traagista. Petoja on liiankin vähän. Pedot seuraavat saaliseläimiä ja susia saattaa pesiytyä ihmisten läheisyyteen. Ihmiset eivät ole kuitenkaan vaarassa tämän suhteen mutta kotieläimet voivat toki olla. Metsästäjillä on kyllä tieto siitä kuinka ampua eläin kivuttomasti ja oikeanlaisen kaadon noudattaminen on tärkeää ihan jo suolistamisenkin kannalta eli ruho on arvokkaampi kun se on siisti ja oikealla tavalla ammuttu. Liikenteessä ne voivat olla vaaraksi, etenkin hirvet. On hyvinkin mahdollista että ulkona metsikössä liikkuu sivullisia ulkoilijoita, jotka voivat huonossa lykyssä tallustella alueella jossa hirvimiehet ovat jahdissa. Siinä on aina tietysti riskinsä että ihminen ampuisi toista, vahingossa tai tahallaan.

• Mitä ovat 'sivulliset ulkoilijat'? Onko ulkoilu rajoitettu? 🌹👀

• Anonyymi

Ole kynis ystävällinen ja mene palstalle jonne aihe kuuluu, kiitos!

• Tietysti verenhimoisen pyssysankarin mielestä olisi parempi, että menisin mahdollisimman huomaamattomaan paikkaan. Kiitos moderoinnille, että voi olla täälläkin. 🌹👀

• Anonyymi
        kynä..mi kirjoitti:

Tietysti verenhimoisen pyssysankarin mielestä olisi parempi, että menisin mahdollisimman huomaamattomaan paikkaan. Kiitos moderoinnille, että voi olla täälläkin. 🌹👀

Metsästyksen vastustamiselle on oma palsta. Tämä aihe ei kuulu sinkut palstalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Metsästyksen vastustamiselle on oma palsta. Tämä aihe ei kuulu sinkut palstalle.

Kyniksen mielestä kaikki hänen aiheensa kuuluvat juuri sinkut palstalle. Mä en tosiaan ole vielä tajunnut mitä hän tekee jatkuvasti kirjoittelemassa näitä juttujaan juuri ja nimenomaan sinkut palstalla. Ei sillä, saahan täällä kuka vaan kirjoitella, mutta en ole vielä tajunnut miksi Kynis on fiksoitunut tunkemaan näitä sepustuksiaan juurikin sinkut palstalle. Hänen roolihahmollaan ei tunnu olevaan oikein juuri yhtään mitään tekemistä juurikin sinkut palstan kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eiköhän tänne kuulu kaikki aiheet mistä vaan keskustelua syntyy ja eniten mulla näyttää napit olevan Kyniksen kanssa vastakkain. Mä olen yrittänyt puolustaa hänelle egolokista tapaa elää, ilman häkkikanaloita tai sikaloita joissa emakolla on juuri ja juuri tila seisoa paikallaan joskus maata jopa kyljellään hetken. Täysin epäinhimillistä tuotantoeläimen elämää.
        Mä olen nähnyt myös pienten porsaiden kasvavan ulkona lankkuaitauksessa vapaana kaivavan kuoppia maahan ja sateen jälkeen liejuisina nauttien auringonpaisteesta.
        Niillä oli laudoista tehty hökkeli petikatoksella yhdessä nurkkauksessa, nukkuivat siellä ainakin yönsä. Yks nurkkauksista oli vessakäytössä, kaikki kävivät siellä siististi asioilla, ja kyseessä oli todellakin siat.
        Sika on siisti eläin, sen nukkumapaikkaa ei tarvinnut siivota, se ei ulosta sänkyynsä.

• Anonyymi kirjoitti:

Eiköhän tänne kuulu kaikki aiheet mistä vaan keskustelua syntyy ja eniten mulla näyttää napit olevan Kyniksen kanssa vastakkain. Mä olen yrittänyt puolustaa hänelle egolokista tapaa elää, ilman häkkikanaloita tai sikaloita joissa emakolla on juuri ja juuri tila seisoa paikallaan joskus maata jopa kyljellään hetken. Täysin epäinhimillistä tuotantoeläimen elämää.
        Mä olen nähnyt myös pienten porsaiden kasvavan ulkona lankkuaitauksessa vapaana kaivavan kuoppia maahan ja sateen jälkeen liejuisina nauttien auringonpaisteesta.
        Niillä oli laudoista tehty hökkeli petikatoksella yhdessä nurkkauksessa, nukkuivat siellä ainakin yönsä. Yks nurkkauksista oli vessakäytössä, kaikki kävivät siellä siististi asioilla, ja kyseessä oli todellakin siat.
        Sika on siisti eläin, sen nukkumapaikkaa ei tarvinnut siivota, se ei ulosta sänkyynsä.

En tiedä, kuka on tämä, joka sanoo olleensa kanssani 'eniten napit vastakkain'. Paikkansa ei pidä, että olisi puolustanut minulle seikkoja, joista olen TÄSMÄLLEEN SAMAA MIELTÄ, kuin hän kertoo olevansa. 🌹👀

• Anonyymi
        kynä..mi kirjoitti:

En tiedä, kuka on tämä, joka sanoo olleensa kanssani 'eniten napit vastakkain'. Paikkansa ei pidä, että olisi puolustanut minulle seikkoja, joista olen TÄSMÄLLEEN SAMAA MIELTÄ, kuin hän kertoo olevansa. 🌹👀

Jaahast, etkä muka tiedä kenen kanssa olet keskustellut metsästyksestä? Minä olen useammassa kirjoituksessa puolustanut metsästystä; hirvieläinten eritoten.
        Niiden liha on luonnonmukaisesti kasvanutta, toisin kuin nautaeläinten, sikojen tai siipikarjan, joille syötetään rehun mukana antibiootteja; etteivät sairastuisi.

Kerroin myös ett metsästän itsekin, kerään metsästä marjoja ja sieniä kalastan ja viljelen osan tarvitsemistani elintarvikkeista. Jauhot ja sokerit ostan kaupasta, talviperunat tulee ostettua maanviljelijältä, kesäperunat omasta puutarhastani jne.

Minä nyt satun olemaan se eläimiä ampuva feministi, puolirikollinen sinun mielestäsi.
        Tässäkin ketjussa on monta pitkää pätkää tehty selvyyttä, miksi minä syön riistaa, silloin kun lihaa syön... luonnonkalan rinnastan riistaan ja ne ovat pääasialliset proteiini lähteeni, mukaan lukien kananmunat ja hernekasvit!
        Tämä natina nyt saa loppua tähän, joten kyllä sinä minut tunnet nimimerkkinä;
        trollikka

Eiköhän me olla oltu monestikin erimielisiä asioista... kuten sinun lempiaiheestasi feminismistä... Nyt kai jo viimeinkin ymmärrät; 'eniten napit vastakkain'.
        (tämä taas sinun textiäsi)
        "Metsien uljaat sankarit ampuvat myös joka vuosi todellisia luontoihmisiä, marjan- ja sienen- ja kukanpoimijoita, kaikkea mikä liikkuu, ja varmuuden vuoksi liikkumattomiakin pusikoita. Mitäs tulevat alueelle, jossa metsästetään!"

• Anonyymi kirjoitti:

Jaahast, etkä muka tiedä kenen kanssa olet keskustellut metsästyksestä? Minä olen useammassa kirjoituksessa puolustanut metsästystä; hirvieläinten eritoten.
        Niiden liha on luonnonmukaisesti kasvanutta, toisin kuin nautaeläinten, sikojen tai siipikarjan, joille syötetään rehun mukana antibiootteja; etteivät sairastuisi.

Kerroin myös ett metsästän itsekin, kerään metsästä marjoja ja sieniä kalastan ja viljelen osan tarvitsemistani elintarvikkeista. Jauhot ja sokerit ostan kaupasta, talviperunat tulee ostettua maanviljelijältä, kesäperunat omasta puutarhastani jne.

Minä nyt satun olemaan se eläimiä ampuva feministi, puolirikollinen sinun mielestäsi.
        Tässäkin ketjussa on monta pitkää pätkää tehty selvyyttä, miksi minä syön riistaa, silloin kun lihaa syön... luonnonkalan rinnastan riistaan ja ne ovat pääasialliset proteiini lähteeni, mukaan lukien kananmunat ja hernekasvit!
        Tämä natina nyt saa loppua tähän, joten kyllä sinä minut tunnet nimimerkkinä;
        trollikka

Eiköhän me olla oltu monestikin erimielisiä asioista... kuten sinun lempiaiheestasi feminismistä... Nyt kai jo viimeinkin ymmärrät; 'eniten napit vastakkain'.
        (tämä taas sinun textiäsi)
        "Metsien uljaat sankarit ampuvat myös joka vuosi todellisia luontoihmisiä, marjan- ja sienen- ja kukanpoimijoita, kaikkea mikä liikkuu, ja varmuuden vuoksi liikkumattomiakin pusikoita. Mitäs tulevat alueelle, jossa metsästetään!"

Jos kirjoitat anonyyminä, minulla ei voi olla pienintäkään mahdollisuutta tunnistaa sinua lukuisten anonyymien joukosta. Tunnen kyllä nimimerkin trollikka, mutta en tunnista sinua silloin, kun et sitä käytä, kuten et kommentissasi, johon viittasin.

Toisekseen en ole puolustanut tehokarjankasvatusta yhdessäkään keskustelussa kenenkään kanssa. Kuinka olisinkaan, kun olen siitä kanssasi SAMAA mieltä. Olen puolustanut vain lainmukaista TEURASTUSTA, ja siinäkin kontrollin tulisi olla tarkempi.

Oletko päätellyt siitä, että kun puolustan lainmukaista teurastusta, puolustaisin myös tehokarjankasvatusta? Ehdottomasti virhepäätelmä.

Sen sijaan eläinrääkkäys metsästyksen ja luontoharrastuksen varjolla on mielestäni aivan ILJETTÄVÄ.

Oletko jotenkin sekaisin, muistatko olemattomia, vai mistä on kyse? Sekoitatko minut sittenkin johonkin toiseen? Vai oletko jonkin kemikaalin vaikutuksen alainen? 🌹👀

• Anonyymi

Kyllä jännämiehistä on syytä keskustella sinkut palstalla, suhtautuminen metsästykseen on oleellinen parinmuodostuksen yhteensopivuuden kysymys.

• kynä..mi kirjoitti:

Jos kirjoitat anonyyminä, minulla ei voi olla pienintäkään mahdollisuutta tunnistaa sinua lukuisten anonyymien joukosta. Tunnen kyllä nimimerkin trollikka, mutta en tunnista sinua silloin, kun et sitä käytä, kuten et kommentissasi, johon viittasin.

Toisekseen en ole puolustanut tehokarjankasvatusta yhdessäkään keskustelussa kenenkään kanssa. Kuinka olisinkaan, kun olen siitä kanssasi SAMAA mieltä. Olen puolustanut vain lainmukaista TEURASTUSTA, ja siinäkin kontrollin tulisi olla tarkempi.

Oletko päätellyt siitä, että kun puolustan lainmukaista teurastusta, puolustaisin myös tehokarjankasvatusta? Ehdottomasti virhepäätelmä.

Sen sijaan eläinrääkkäys metsästyksen ja luontoharrastuksen varjolla on mielestäni aivan ILJETTÄVÄ.

Oletko jotenkin sekaisin, muistatko olemattomia, vai mistä on kyse? Sekoitatko minut sittenkin johonkin toiseen? Vai oletko jonkin kemikaalin vaikutuksen alainen? 🌹👀

Tuli vielä mieleeni mahdollisuus, että olet ehkä luullut osaa anonyymikirjoituksista minun tekemikseni. Kirjoitan aina nikilläni kynä..mi ja emojiparilla 🌹👀. Hyvät ystäväni Kyöpeli 👻 ja Hiiru🐁 käyttävät AINA emojia ja sööttiä kieltä. 🌹👀

• Anonyymi
        kynä..mi kirjoitti:

Alan oikeesti uskomaan ettet sinä osaa tunnistaa kirjoittajaa; jos ei ole nimimerkillä.
        Siis luultavasti kuvittelet nyt näitä kaikkia vastauksia mun kirjoittamakseni.

Valitan; olet väärässä! Moni muukin ihminen näyttää ajattelevan kanssani samoin.
        Mä laitan tähän nyt omien kirjoitusteni ajankohdat; löydät ne tästä keljusta!
        8.10 klo 10.30
        8.10 klo 12.58
        8.10 klo 18, 50
        8.10 klo 19.11
        Ja nyt tämä jonka mä lähetän sulle selvyyden vuoksi, jotten taas kerran tulisi tuomituksi; koska olen feministi. Katsos kun minusta jokaisella ihmisellä on oikeutensa tulla kuulluksi: myös meillä oikeilla feministeillä... ei ainoastaan niillä ns. piikkilanka feministeillä! Ovat saaneet kyllä pirusti huomiota osakseen ja pilanneet jopa koko aatteen tasa-arvoisuudesta sukupuolten välillä.
        Tämä on vihoviimeinen kerta kun sulle väännän käytännön esimerkkiä mistään aiheesta.
        terveisin trollikka

• Anonyymi kirjoitti:

Alan oikeesti uskomaan ettet sinä osaa tunnistaa kirjoittajaa; jos ei ole nimimerkillä.
        Siis luultavasti kuvittelet nyt näitä kaikkia vastauksia mun kirjoittamakseni.

Valitan; olet väärässä! Moni muukin ihminen näyttää ajattelevan kanssani samoin.
        Mä laitan tähän nyt omien kirjoitusteni ajankohdat; löydät ne tästä keljusta!
        8.10 klo 10.30
        8.10 klo 12.58
        8.10 klo 18, 50
        8.10 klo 19.11
        Ja nyt tämä jonka mä lähetän sulle selvyyden vuoksi, jotten taas kerran tulisi tuomituksi; koska olen feministi. Katsos kun minusta jokaisella ihmisellä on oikeutensa tulla kuulluksi: myös meillä oikeilla feministeillä... ei ainoastaan niillä ns. piikkilanka feministeillä! Ovat saaneet kyllä pirusti huomiota osakseen ja pilanneet jopa koko aatteen tasa-arvoisuudesta sukupuolten välillä.
        Tämä on vihoviimeinen kerta kun sulle väännän käytännön esimerkkiä mistään aiheesta.
        terveisin trollikka

Kiitos! 🌹👀

• Anonyymi
        kynä..mi kirjoitti:

Sinä se täällä päihteiden vaikutuksen alaisena olet, kun sepustuksiasi lukee. Eläinrääkkäys ja metsästys on kaksi eri asiaa. Se että sinä olet erkaantunut luonnosta ja sen kiertokulusta ei ole muiden vika, vaan syy löytyy peilistäsi.
        Ideologisoit ja olet olevinasi totalitaristinen ylipäällikkö joka määrittelee mitä täällä saa tehdä ja mitä ei.
        Kun sotia ja tappamista kerran niin mielelläsi tuot esille, niin nuo sinun uskontohuuhaasi täällä maailmassa eniten kärsimystä saa aikaan niin ihmisissä kuin eläimissäkin.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinä se täällä päihteiden vaikutuksen alaisena olet, kun sepustuksiasi lukee. Eläinrääkkäys ja metsästys on kaksi eri asiaa. Se että sinä olet erkaantunut luonnosta ja sen kiertokulusta ei ole muiden vika, vaan syy löytyy peilistäsi.
        Ideologisoit ja olet olevinasi totalitaristinen ylipäällikkö joka määrittelee mitä täällä saa tehdä ja mitä ei.
        Kun sotia ja tappamista kerran niin mielelläsi tuot esille, niin nuo sinun uskontohuuhaasi täällä maailmassa eniten kärsimystä saa aikaan niin ihmisissä kuin eläimissäkin.

En ole koskaan käyttänyt mitään muuta päihdettä kuin alkoholia, mutta sitä erittäin runsaasti. Olen ollut siitä kuivilla yli 40 wee. Alkoholismiriippuvuus on myös riippuvuutta ilman totuttelua muihin päihteisiin. Niiden käyttö olisi HETI paluuta entiseen. 🌹👀

• Anonyymi

Kyllä se on tärkeää työtä. Nytkin peuroista ja kauriista jatkuvaa haittaa liikenteessä ja puutarhoissa. Mikäli hirvikanta saisi kasvaa, niin niitä juoksisi autojen eteen joka paikassa ikävin seurauksin. Valitettavasti metsästäjien keski-ikä nousee turhan korkeaksi. Toivottavasti saavat nuorempia mukaan. Itse en ole metsästänyt enää kymmeniin vuosiin.

• Anonyymi

Kyllä ja Suomen talous nojaa metsätalouteen jota hirvet taimikkoja ja varttuneempien lehtipuiden kuorta ja oksistoa syömällä tai vähintään vasoille tarjolle taittaen tuhoavat. Kauriit ja valkohännät syövät jopa vastaistutetut 1-2-vuotiset havupuiden taimet, ja Lapissa kelpaa varttuneempi kuusitaimikkokin hirvelle! Eläinkatoja pitää säädellä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä ja Suomen talous nojaa metsätalouteen jota hirvet taimikkoja ja varttuneempien lehtipuiden kuorta ja oksistoa syömällä tai vähintään vasoille tarjolle taittaen tuhoavat. Kauriit ja valkohännät syövät jopa vastaistutetut 1-2-vuotiset havupuiden taimet, ja Lapissa kelpaa varttuneempi kuusitaimikkokin hirvelle! Eläinkatoja pitää säädellä!

Ei pidä. Suomen talous ei nojaa mihinkään metsätalouteen, vaan metsänomistajien, iso-jaon perillisten, 90% suomalaisista ei omista neliömetriäkään metsää, eikä saa euroakaan vaikka kuinka metsää kaadettaisiin, ainoastaan marjametsät katoaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei pidä. Suomen talous ei nojaa mihinkään metsätalouteen, vaan metsänomistajien, iso-jaon perillisten, 90% suomalaisista ei omista neliömetriäkään metsää, eikä saa euroakaan vaikka kuinka metsää kaadettaisiin, ainoastaan marjametsät katoaa.

Se että sinä et kuulu metsänomistajien joukkoon, niin kateudellako sitten kuittaat sen että toiset voi hyötyä metsäomaisuudestaankin?
        Haukaa lukea näitä kitkerän katkeria viestejä. xD

• Anonyymi kirjoitti:

Metsämaata saa ostaa rahalla ihan kuten muitakin kiinteistöjä. Aika moni vaan mieluummin sijoittaa vaikka puoli milliä omaan viiden aarin tonttiin ja omakotitaloon kuin ostaa samalla rahalla neliökilometrin metsää.

Ja jos sitten ostaa sen metsämaan, niin voi omaksi ilokseen antaa puiden vaan kasvaa: ei hakkaa rakennuspuuta, kuitupuuta tai edes polttopuuta niin aika pian ei ole hirvieläimille mitään syötävääkään kun ei sen vanhan metsän pensaskerroksessa ole mitään syötävää hirvelle eikä kohta edes kirahville.

• Anonyymi

🦊 tytöt ja pojat voi lähteä metsään mielen ilmaisuun, sarvet laittaa vain päähän?😎😎

• Tuolla aikaisemmin (klo 11.45) muuan vegaaniksi tunnustautuva kertoi tuntevansa MYÖTÄHÄPEÄÄ, kun lukee pyssysankarin kirjoituksia.

Tosiaan, kun lukee 'luontoihmisen' eli torrakkosankarin vastakirjoituksia, on sellainen inhottava tunne, kuin vedättäisi toista, joka ei vedätystä huomaa; kuin väittelisi kansanperinteen Pölhö-Kustaan kanssa.

Ei kuitenkaan ole kysymys vedätyksestä, vaan itse hän tunkee esiin ajatelmiaan, mutta silti tunne, että vedättää, on kiusaava. 🌹👀

• Anonyymi

Koen myötähäpeää, kun luen SINUN sekoilujasi Kynis. Älä yritä väännellä sanojani.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koen myötähäpeää, kun luen SINUN sekoilujasi Kynis. Älä yritä väännellä sanojani.

Lisään edelliseen tekstiini, että se aiemmin kirjoittamani oli jälkikirjoitus tiihen aiemmin kirjoittamaani, jota siis kommentoin itse. Oletan noinkin hypersivitystyneen ihmisen tunnistavan mitä kirjaimet "p.s." tarkoittavat. Jos et, niin se on sitten oma häpeäsi.

• Anonyymi

Voi voi voi. Sori, typot pistävät sua risomaan. Minä en aio edellenkään vaivautua tekstejäni oikolukemaan. Typot ovat miten ovat sillä siisti. Korjaile sinä ihan omiasi vaan.

• Anonyymi

Ns "luontoihmisiä" oli aikoinaan nämä "kettutytöt", jotka päästivät minkkitarhoilta minkkejä luontoon, ymmärtämättä tässä lapsellisuudessaan, etteivät tällaiset tarhaeläimet tule luonnossa toimeen. Kärsivät todella kiduttavan loppuelämän, koska eivät osanneet tietenkään pyytää luonnosta ruokaansa. Tällaisia, naiiveja ihmisiä on ns "luontoihimisissä", jotka eivät yksinkertaisesti ymmärrä eläinten käyttäytymistä. Aiheutettiin todellisuudessa näille eläimille suurta kärsimystä.

• Anonyymi

Arvaapa miten paljon nuo eloonjääneet peto vieraslajit ovat saaneet aikaan tuhoa luonnollisessa pieneläimistössä

• Anonyymi

Uudet tulokaslajit ovat aina hankalia luonnolle. Ihminen on toki niistä pahin.

• Anonyymi

Peurakantakin pilaa viljelyksiä aivan muutamien typerysten takia , viljelijä kärsii tappiot .

• Anonyymi

Keiden typeryksien? Mites nyt olet viljelijäin puolella? En ole sinun nähnyt täällä kepua koskaan kannattavan. Onko se niin, että kirjoitetaan niin miten saadaan asiasta paremmin hyöty itselle, vaikka se poliittisesti olisikin ristiriidassa omaan aatemaailmaan. xD
        Ja sanottakoon vielä, että hyvin moni viljeliä myös itse metsästää. Meidän seurassa kaikki.

• Anonyymi

Ihmiskanta pilaa metsät ja vuotuisen sadon.
      t. hirvieläimet

• Anonyymi

Erikoinen kommentti hirvieläimeltä, kun nykyisen kaltainen metsätalous on saattanut maahamme suomen historian suurimmat hirvieläinkannat. xD
        Ettei tämäkin "hirvieläin" olisi jälleen venäjän trolli. xD

• Anonyymi

Älkää nyt ruokkiko tätä trollia. Kyniksellä ei ole mitään mielipiteitä ja kaikki, mitä se näppäimiltään tänne päästää, on fiktiota. Kaveri saa kiksinsa provoamisesta ja siksi se jauhaa aina jotain aihetta niin kauan, kun saa näitä haluamiaan reaktioita. Nyt se on metsästys, mutta kun porukka lakkaa vastaamasta, niin se kaivaa jonkun uuden. Mitä tahansa, että saa huomiota.

• Anonyymi

Totta. Olen huomannut, että häneltä ei saa mitään perusteluja jos kysyy. Öyhöttää vaan suuna ja päänä ideologiaansa sokeasti näkemättä muuta.

• Kun on vuosia palstalla, alkaa jo tunnistaa eräitä nimettömiäkin kirjoittajia. Tämä on omien harhojensa vallassa ja yrittää ajoittain tarjota niitä totena muillekin. Hänen mukaansa en ole lainkaan suuria ikäluokkia, vaan keski-ikäinen mt-kuntoutuja, en naimisissa, enkä lainkaan akateeminen.

Aina silloin tällöin olen kertonut uusille palstalaisille, jotta eivät menisi vipuun, oman henkilöhistoriani. Olen syntynyt 40-luvulla, nähnyt valtakunnan kehityksen pula-ajasta nykyiseen moninkertaiseen vaurauteen.

Isäni oli mielenvikainen rovasti, joka hallitsemattomissa raivonpurkauksissaan pieksi erityisesti minua ja vajaamielistä sisartani. Myös äitini oli hyvin epävakainen ja yritti kerran tukehduttaa sisareni, mutta sain sen estettyä voimaa käyttäen. Lapsuus oli enemmän kuin kammottava.

Suloisen vaimoni löysin seurakuntanuorista. Aloitin pappisopinnot, mutta ne jäivät kesken SYVÄN alkoholismin takia. Kuiville pääsin yli 40 vuotta sitten helluntaiherätyksessä, mutta työni suoritin vajaamielishoidossa ja seurakuntapappina.

Olin koulun toiseksi paras oppilas, erityisesti kiinnostunut luonnontieteellisistä aineista. Laudaturylioppilas, kahden tiedekunnan maisteri. Kumpikin tutkinto sivulaudaturein ja muita opintokokonaisuuksia kymmenkunta. ÄO144. Olen ainut tuntemani pappi, joka on syvällisesti perehtynyt luonnontieteisiin, vaikka varmaan muitakin on olemassa.

x x x x

Potilaan voi saada lääkkein välinpitämättömämmäksi, mutta harhaluuloisuutta EI VOI POISTAA. 🌹👀

• Anonyymi
        kynä..mi kirjoitti:

Kun on vuosia palstalla, alkaa jo tunnistaa eräitä nimettömiäkin kirjoittajia. Tämä on omien harhojensa vallassa ja yrittää ajoittain tarjota niitä totena muillekin. Hänen mukaansa en ole lainkaan suuria ikäluokkia, vaan keski-ikäinen mt-kuntoutuja, en naimisissa, enkä lainkaan akateeminen.

Aina silloin tällöin olen kertonut uusille palstalaisille, jotta eivät menisi vipuun, oman henkilöhistoriani. Olen syntynyt 40-luvulla, nähnyt valtakunnan kehityksen pula-ajasta nykyiseen moninkertaiseen vaurauteen.

Isäni oli mielenvikainen rovasti, joka hallitsemattomissa raivonpurkauksissaan pieksi erityisesti minua ja vajaamielistä sisartani. Myös äitini oli hyvin epävakainen ja yritti kerran tukehduttaa sisareni, mutta sain sen estettyä voimaa käyttäen. Lapsuus oli enemmän kuin kammottava.

Suloisen vaimoni löysin seurakuntanuorista. Aloitin pappisopinnot, mutta ne jäivät kesken SYVÄN alkoholismin takia. Kuiville pääsin yli 40 vuotta sitten helluntaiherätyksessä, mutta työni suoritin vajaamielishoidossa ja seurakuntapappina.

Olin koulun toiseksi paras oppilas, erityisesti kiinnostunut luonnontieteellisistä aineista. Laudaturylioppilas, kahden tiedekunnan maisteri. Kumpikin tutkinto sivulaudaturein ja muita opintokokonaisuuksia kymmenkunta. ÄO144. Olen ainut tuntemani pappi, joka on syvällisesti perehtynyt luonnontieteisiin, vaikka varmaan muitakin on olemassa.

x x x x

Potilaan voi saada lääkkein välinpitämättömämmäksi, mutta harhaluuloisuutta EI VOI POISTAA. 🌹👀

"mutta harhaluuloisuutta EI VOI POISTAA"

Kyllä ja sinuun tuo sopiikin aivan erityisen. Sä jaksat aina vaan kuvitella keskustelevasi jonkun yhden henkilön kanssa. Harhojasi ei tosiaan voi poistaa.

• Anonyymi
        kynä..mi kirjoitti:

Kun on vuosia palstalla, alkaa jo tunnistaa eräitä nimettömiäkin kirjoittajia. Tämä on omien harhojensa vallassa ja yrittää ajoittain tarjota niitä totena muillekin. Hänen mukaansa en ole lainkaan suuria ikäluokkia, vaan keski-ikäinen mt-kuntoutuja, en naimisissa, enkä lainkaan akateeminen.

x x x x

Sulla on näköjään ollut mua ikävä. Kyylä olet juuri tuollainen keski-ikäinen mt-kuntoutuja, naimaton ja kouluttamatonta. Olen kuvannut sut myös syrjäytyneeksi ja perversiksi.

On tietysti jokaisen oma valinta, haluaako näitä sun satuja uskoa, mutta eiköhän kaikki vähänkään säännöllisemmin palstailevat jo näe sun juttujen läpi. Sen verran usein olet puhunut itsesi pussiin.

Vieläkö ahdistelet naisia ratikassa?

• Anonyymi kirjoitti:

"mutta harhaluuloisuutta EI VOI POISTAA"

Kyllä ja sinuun tuo sopiikin aivan erityisen. Sä jaksat aina vaan kuvitella keskustelevasi jonkun yhden henkilön kanssa. Harhojasi ei tosiaan voi poistaa.

Puskista huutelevaa harhaista innostaa myös, että voi väittää nikkiä käyttävän luulevan kaikkia puskista huutelevia samaksi henkilöksi. Ihan ole levollinen, kyllä me tunnistamme sinut, jos tukeudut harhoihisi. 🌹👀

• Anonyymi
        kynä..mi kirjoitti:

Puskista huutelevaa harhaista innostaa myös, että voi väittää nikkiä käyttävän luulevan kaikkia puskista huutelevia samaksi henkilöksi. Ihan ole levollinen, kyllä me tunnistamme sinut, jos tukeudut harhoihisi. 🌹👀

Ikäv äkyllä minä, joka äsken kirjoitin, olin eri kuin hän jota aiemmin tunnistelit. Eli "pieleen meneen sun maanantai, kun ei vain yhtä henkilöä näy".

• Anonyymi kirjoitti:

Sulla on näköjään ollut mua ikävä. Kyylä olet juuri tuollainen keski-ikäinen mt-kuntoutuja, naimaton ja kouluttamatonta. Olen kuvannut sut myös syrjäytyneeksi ja perversiksi.

On tietysti jokaisen oma valinta, haluaako näitä sun satuja uskoa, mutta eiköhän kaikki vähänkään säännöllisemmin palstailevat jo näe sun juttujen läpi. Sen verran usein olet puhunut itsesi pussiin.

Vieläkö ahdistelet naisia ratikassa?

Tällaistahan sinä aikoinasi kerroit minun muka sanoneen. 🌹👀

• Anonyymi kirjoitti:

Ikäv äkyllä minä, joka äsken kirjoitin, olin eri kuin hän jota aiemmin tunnistelit. Eli "pieleen meneen sun maanantai, kun ei vain yhtä henkilöä näy".

Panepa todistaen. Minulle suunsoitto riittää. Sapienti sat. 🌹👀

• Anonyymi
        kynä..mi kirjoitti:

Panepa todistaen. Minulle suunsoitto riittää. Sapienti sat. 🌹👀

Eipä minun tarvitse. Minä tiedän tuon ja sen aiemman kirjoittaja tietää sen, eli viimeinen nauru on aina vähintään meillä. Ja asian oikean laiden tietävät myös kaikki ne muutkin, joita olet aina "tuoksi yhdeksi" tunnistellut. Eli meitä viimeisen naurun saajia on aika monta. "Nyt ootat uutta kommettia kuin kuuta nousevaa."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä minun tarvitse. Minä tiedän tuon ja sen aiemman kirjoittaja tietää sen, eli viimeinen nauru on aina vähintään meillä. Ja asian oikean laiden tietävät myös kaikki ne muutkin, joita olet aina "tuoksi yhdeksi" tunnistellut. Eli meitä viimeisen naurun saajia on aika monta. "Nyt ootat uutta kommettia kuin kuuta nousevaa."

Tässä myös yksi, jota Kynis on usein tunnitellut tuoksi "yhdeksi harhaiseksi". Meitä on siis ainakin kolme, kun teitä on kerta tässä jo kaksi.

• Anonyymi

Kohta taas depressiiviset hirvet ja muut metsän sorkkaeläimet seisoskelevat autoteillä itsemurhaa hautoen kun kaverit on kaatuneet luoteihin.

• Anonyymi

kun tietokoneiden sellaisten sisällä ei ole vaarallisia jännitteitä joista saisi pahan säbhkiksen eli iskun, voi sii s aivan turvallisesti kokeilla että pyöriikö joku propelli, kuten itse, mutta säästää sähköä proefssorini, ei pyöritä propelia turhaan

• Kiitos kaikille keskusteluun osallistuneille, mutta varsinkin torrakkosankareille eli 'luontoihmisille', uljaille ja humalahakuisille 'eränkävijöille', jotka metsissä rymyävät tappaen ja kiduttaen eläimiä ja ihmisiä.

Oikein jo edeltä arvasin, ettei tarvitse, kuin hiukkasen raaputtaa pintaa, niin taas tulee pyssyväki esiin moneen kertaan kuultuine ajatuksineen, jotka kertovat muille karmeasta empatian vajauksesta.

Myöntää täytyy, ettei tämä kivaa ole. Kiusallisesti tuntee vedättävänsä. 🌹👀

• Anonyymi

Mahtaakohan tässäkään ketjussa montaakaan metsästäjää olla. Tuskinpa vaan. Taitavat valtaosa olla itseni kaltaisia, joille metsästys itsessään on varsin vierata puuhaa, mutta jotka kokevat juttujesi kaksinaismoralismin ja tekopyhyyden hyvin vastenmielisiksi.

• Anonyymi

Kuule mulla on tuttava, joka ajelee autoa tänäkin päivänä... erikoisvarusteltua sellaista; koska hän on pyörätuolipotilas. Jalat eivät toimi ollenkaan, jalat on nostettava käsin pyörätuoliin ja pois. Hän kyllä pääsee ominavuin pyörätuoliinsa ja siitä pois, kuten autoonsa ratin taakse istumaan. Pyörätuolinkin saa itse kasaan ja nostettua istuimensa taakse. Ikää hänellä on n.50 vuotta ja ollut halvaantunut jo puolet elämästään... hirvikolarissa loukkaantunut.

Tällä hetkellä mä olen niin vihainen sulle; ett kaikki sun syytökset feminismistä kävisi nyt toteen minunkin kohdallani. Suoraan sanottuna olet tollo yksilö; jotta tirvaisisin päin näköä, vaikka kuinka olisit `vanha ja raihnainen´ ! (oman ilmoituksesi mukaan)
        Tyhmä ja häijy sen sijaan osaat olla näillä kirjoituksillasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuule mulla on tuttava, joka ajelee autoa tänäkin päivänä... erikoisvarusteltua sellaista; koska hän on pyörätuolipotilas. Jalat eivät toimi ollenkaan, jalat on nostettava käsin pyörätuoliin ja pois. Hän kyllä pääsee ominavuin pyörätuoliinsa ja siitä pois, kuten autoonsa ratin taakse istumaan. Pyörätuolinkin saa itse kasaan ja nostettua istuimensa taakse. Ikää hänellä on n.50 vuotta ja ollut halvaantunut jo puolet elämästään... hirvikolarissa loukkaantunut.

Tällä hetkellä mä olen niin vihainen sulle; ett kaikki sun syytökset feminismistä kävisi nyt toteen minunkin kohdallani. Suoraan sanottuna olet tollo yksilö; jotta tirvaisisin päin näköä, vaikka kuinka olisit `vanha ja raihnainen´ ! (oman ilmoituksesi mukaan)
        Tyhmä ja häijy sen sijaan osaat olla näillä kirjoituksillasi.

Tämä👍 Tasan samaa mieltä.

• Vielä tuli mieleen muutama lehtikuva menneeltä ajalta. Ruotsin kruununprinssi, nykyinen kuningas, ja presidentti Kekkonen olivat fasaanimetsällä, molemmat silminnähden ympäripäissään kuin pelimanni. Tapettuja fasaaneja oli kerätty suuriksi röykkiöiksi.

Kesyjä lintuja juoksi ympäriinsä, ja umpihumalaiset tappoivat näitä lisää. Kuvat kertoivat ilman sanoja, mutta porautuivat lähtemättömästi mieleen. 🌹👀

• Anonyymi

Jos kunkku ja pressa on umpi humalassa ampunut fasaaneja se ei ole koko metsästäjäkunnan syy.
        Miten edes liittyy sinun metsästysvastaisuuteesi

• Tähän liittyy hauska tarina siitä kuinka kuningas sai hauleja otsaansa. Eräässä tiheässä pensaikossa tiedettiin fasaaneja piileksivän. Kekkonen ja kuningas päättivät lähteä kiertämään sitä eri suuntiin. Hetken päästä Kekkonen jo havaitsikin fasaanin pusikossa liikehtimässä. Vai oliko se fasaani? Huolellisena ja kielitaitoisen miehenä Urkki päätti varmistaa asian, ettei tule vahinkoja:
        - Kuka siellä? Vem är där?
        - Va sa ni?
        - PAM!

• Anonyymi
        scrg kirjoitti:

Tähän liittyy hauska tarina siitä kuinka kuningas sai hauleja otsaansa. Eräässä tiheässä pensaikossa tiedettiin fasaaneja piileksivän. Kekkonen ja kuningas päättivät lähteä kiertämään sitä eri suuntiin. Hetken päästä Kekkonen jo havaitsikin fasaanin pusikossa liikehtimässä. Vai oliko se fasaani? Huolellisena ja kielitaitoisen miehenä Urkki päätti varmistaa asian, ettei tule vahinkoja:
        - Kuka siellä? Vem är där?
        - Va sa ni?
        - PAM!

Vad sa ni? - mitä sanoit?
        Tack så mycket, kul att höra något från dig också!

• Anonyymi

voi kokeilla että onko joku vika nyt prosessorituulettimessa kun ei pyöri, mutta pyörii , jos sillä e3i ole tekemistä niin ei sillloin pyörii se

sormella okeilee pyöriikö

• Anonyymi

vähän jutttu vähän jos kokeile painaa sormella jotain prosessorituuletintakin, miksi ei pyöri onko joku vika siina.... säästää sähköä se koska ei tarvitse viilentää.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2992
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      68
      2857
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1832
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1699
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      26
      1632
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1610
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1307
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1283
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1279
    Aihe