Keikkakuljettajan ruokatunnin lounaspöperö -valinta

Ollut jo jonkun kymmentä vuotta vakiintunut valinta eväitä ajatellen työvuoroon silmällä pitäen tämmönen nopea ja helppo riittoisa ateria valmistaa.

Valmistan eväsateriani aina vuorokautta aiemmin jo valmiiksi ja poimin vain sitten jääkaapista valmiin eineksen eväslaatikkooni.

Täysperä-yhidstelmäkuljetusvaunu-hermokeskuksessani minulla on käytettävissä pieni mikroaaltouuni, jolla saan kätevästi lämmitettyä aterian einehtemiskelpoiseksi.

Lämmitän yleensä koko satsin kerralla, vaikka lähes poikkeuksetta tavaraa on niin paljon, että ei millään jaksa syödä kaikkea koskaan kerralla, niin sitten tapani mukaan säästän vapaa-ajalle loput, esimerkiksi iltapäivästä loppuneen työvuoron ruokatunnilta ylijääneen eväkseni säästän illaksi.
Se on ihan kiva vielä siinä iltasella vielä nauttia loput eväksestä, kun raskas vuoro takana, ja siinä pistää digiboksin kautta analogisen television auki, ja se on ihan rentouttavaa seurata passiivisesti televisiokanavan lähetystä mitä sieltä nyt sitten kulloinkin tulee siihen kellonaikaan, kun olen vapaalla samalla vielä nauttia iltapalaa samanaikaisesti.

Ajattelin nyt jakaa tämän reseptin tähän, sama se nyt, vaikka tämä tulee julkisuuteen.

Kyseessä on tällainen pyttipannu -tyyppinen herkullinen reilu satsi lopputuotteena.

Suosin K-ryhmän lenkkimakkaravalikoimaa, se on sopivin ja myös edullisin se Atrilli -lenkki, niin sitä paketti.

Olen tehnyt havainnon, että kaupoissa on välillä tarjouksessa vanhahkot ituperunat, sellaiset, jotka ovat alkaneet itua poikimaan hyvän tovin, niin maun puolesta olen päätynyt niihin.

Lenkkimakkaran valmistelen siten, että en koskaan poista koko kuorta Atrillista, vaan sopivan kokoisissa pätkissä viipaloin nahkan alta sopivan oloisia kiivuja pannun pohjalle.

Aikoja sitten eräs perunaviljelijän perillinen jo toisessa polvessa antoi minulle vinkin, että perunat kannattaa syödä aina kuorineen päivineen ravintoarvojen tähden,
niin lisään aina lenkin sekaan perunat ituineen sellaisena neljään kahdeksaan osaan viipaloituina lohkokuutioina.

Kiehautan pannulla ainekset kypsiksi tasaisesti sekoitellen kaavimella, kunnes paiston jälkeen jätän ruoan muhimaan joksikin aikaa, kunnes lopulta mausteena lisään suolaa tasaisesti ripottaen pannun päällisen koko pinta-alann huomioiden.
Sitten vielä tämän jälkeen siirrän eväsrasiaani koko satsin, ja siirrän astian jääkaappiin odottamaan seuraavan työvuoroni alkua.
Ei se katsokaas niin monimutkaista pidä olla, helppoa resurssitehokasta einestäkin on mahdollista valmistaa.

1

146

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

lenkkimakkaraa ja vielä suolaa.
      kun eka varoitus tulee aivoihin, silmiin tms. otappa se vakavasti.
      toki vammasena on helppo elää , mutta se on lähimmäisille raskasta.

syö kananlihaa ja laita sitten vaikka ruokaöljyä 10 % -20 % jotta saat halpaa energiaa.
      makkaran rasva on .........................

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      87
      1486
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      10
      1370
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      74
      1135
    4. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      113
      1076
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      65
      1044
    6. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      67
      908
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      251
      867
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      64
      854
    9. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      32
      777
    10. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      12
      701
    Aihe