Miksi tukit koko kaistan jäämällä keskelle kaistaa ja laittamatta vilkkua päälle? Siinä sitten muiden pitäisi arpoa mihin suuntaan olet menossa. Päätätkin kääntyä vasemmalle ja lyöt vilkun päälle vasta kun valot vaihtuu ja jäät tukkimaan koko takaa tulevan suoraan ajavan tai oikealle kääntyvän liikenteen, jotka eivät pääse ohitsesi. Miksi teet noin?
Miksi et ryhmity?
18
61
Vastaukset
- Anonyymi
Google maps kuva paikasta kertoisi enemmän.
- Anonyymi
Ajokaista on tarkoitettu yhtä autojonoa varten. Autoilija saa siis aivan vapaasti sijoittua kaistan keskelle.
Jos auto on pysähtyneenä liikennevaloissa, ei ole pakko pitää vilkkua päällä. Sen voi sytyttää sitten kun lähtee liikkeelle, muu liikenne huomioi vain liikkuvan ajoneuvon ajoreitin ja merkinannot.
On asia erikseen jos on ryhmittynyt väärin ja kääntyessään tukkii toisen kaistan liikenteen, ylittäessään virheellisesti suoraan ajavien kaistan.- Anonyymi
On niin huono täky, ettei tuohon kukaan tartu.
- Anonyymi
Miksi yhdellä kaistalla pitää päästä ohi? Et kai suoraan ajaessasi ryhmity keskelle kaistaa ja estä kääntyjiä ryhmittymästä sivuillesi?
- Anonyymi
Pyöräiljä miksi et seuraa pyörätie ja jalankulkutie maa merkkiä kun niiden välissä on ne eroittamassa valkoinen viiva. Maahan maalattu myös kuvin merkein ,mikä kaista sinä on menen tulen pyöräilijälle / mikä jalankulkijalle? Ne merkit on jokaisen liikenen valon jälkeen itä Helsinki.
- Anonyymi
"21 §
Ryhmittyminen
Oikealle kääntyvällä ajoneuvolla on ryhmityttävä ajoradan oikeaan reunaan. Vasemmalle kääntyvällä ajoneuvolla on ryhmityttävä välittömästi ajoradan keskiviivan tai, jos keskiviivaa ei ole, keskilinjan oikealle puolelle tai yksisuuntaisella ajoradalla sen vasempaan reunaan.
Ryhmittyminen kääntymistä varten on tehtävä hyvissä ajoin."- Anonyymi
Mä en tiedä mistään mitään, kun olen saanut ajokortinkin muropaketista. Siksi voin hölmöillä tuolla liikenteessä huumepäissäni edesvastuuttomasti mieleni mukaan, eikä kukaan puutu siihen. Koittakaa kestää/jaksaa. 😜
- Anonyymi
Ajorata on eri asia kuin ajokaista. Kävitkö autokoulun kirjeopistossa?
- Anonyymi
2 § Määritelmät. Tässä laissa tarkoitetaan:
5) ajoradalla ajoneuvoliikenteelle tarkoitettua, yhden tai useamman ajokaistan käsittävää tien osaa pyörätietä lukuun ottamatta;
7) ajokaistalla tiemerkinnöin osoitettua tai muuta autolle riittävän leveää ajoradan pituussuuntaista osaa taikka pyöräkaistaa; - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajorata on eri asia kuin ajokaista. Kävitkö autokoulun kirjeopistossa?
"Ajorata on eri asia kuin ajokaista. Kävitkö autokoulun kirjeopistossa?"
Et sinäkään joka tunnilla ollut, ainakaan hereillä.
Kyllä yksisuuntaisella yksikaistaisella tiellä ajorata on aivan sama kuin ajokaista, esimerkiksi
moottoriteiden liittymis- ja erkanemisteillä.
- Anonyymi
Suomalainen on juntti, eikä osaa ottaa muita ihmisiä huomioon. Syynä on koulu, vanhemmat ja harvaan asuttu maa.
- Anonyymi
Johtuu kitkarenkaista,on parempi pysyä keskellä tietä ettei luisu ojaan.
- Anonyymi
Mestari on opettanut että kaistoja on niin monta kuin autoja mahtuu rinnakkain. Samalla kaistalla ei siis voi olla monta autoa rinnakkain. Jos siihen mahtuu kolme autoa rinnakkain, joista yksi on kääntymässä vasemmalle, yksi menossa suoraan ja yksi kääntymässä oikealle, niin siinä on kolme kaistaa ja ne on kaikki omilla kaistoillaan. Jos yksi on keskellä, eikä kummallekaan puolelle viereen mahdu muita, niin silloin siinä on vain yksi kaista. Näin se on jämpti.
- Anonyymi
Näin se on ollut ainakin kymmenen vuotta. Tiedä onko mestari vielä opettamassa, ei ole aikoihin tietämystään korostanut.
- Anonyymi
Vilkun käyttö yleensäkkin.
En tiedä onko ihmisistä mukava pysäyttää liikenne kun ei käytetä vilkkua.
Olen itse monta kertaa joutunut tilanteeseen että risteävältä kadulta tulija on pantannut vilkkua joten joudun pysähtymään risteykseen ja vähän ennen kääntymistä lyödään sitten vikku päälle.
Jos vilkku olisi laitettu ajoissa olisin voinut ajaa suoraan risteysalueelle pysähtymättä.
Sitten ihmetellään miksi tullaan vasemmalta ja kolmion takaa eteen.
No sen takia kun yritetään muista asioista päätellä (hiljentää vauhtia, ajaa aivan oikeaa laitaa tai sitten keskikaistan läheisyydessä) kääntyykö risteävältä kadulta tuleva auto. - Anonyymi
Suomalainen on keskimäärin surkea autoilija joka ei ymmärrä ottaa muita huomioon.
Liikenteestä saisi hyvin pienellä joustavaa, ei tarvitsisi kuin toimia säätöjen mukaan. - Anonyymi
Näitä tolloja kääntyilee myös maanteiltä vasemmalle tai oikealle sivutielle. Ja vaikka käyttäisivätkin vilkkua niin eivät siirry viivan viereen vaan jäävät keskelle kaistaa tai jopa koukkaavat sinne reunaan mihin eivät ole kääntymässäkään. Reunaan ryhmittyminen on suorastaan pakollisen tärkeää jotta autojonossa taaempanakin huomaavat reunaan ryhmittyneen ajoneuvon ja vilkku myös erottuu kauemmas takaa tulijoille. Tämä järjen käyttö ehkäisee monet peräänajot ja äkkitilanteet. Ei tämä mitään korkeampaa koulutusta vaadi.
- Anonyymi
Juu tuli mieleen mutuutaman vuoden takainen tapaus.
Vaikka ei ollut kuin 60 rajoitusalue mutta vasemmalle kääntyvä ei ryhmittynyt keskiviivan tuntumaan vaan pysyi oikealla.
Vähän huono näkyvyys ja edessä auto peitti vilkun (jos se oli päällä).
Ilmeisesti pelissä vielä äkkijarrutus kun edessäajava polkaisi jarrut päälle paniikissa.
Sieltä edestä sitten singahti se kääntyvä auto yllättäen.
Keskiviivalle ryhmittymällä vilkku olisi näkynyt satojen metrien päähän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692683
- 632624
- 681782
- 241607
- 201540
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91470- 151382
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81197- 251106