Autoilijoilta kerätään, taisi olla yli 8 miljardia euroa maksuja ja veroina, muttei käytetä autoilijoiden hyväksi teiden kunnostukseen.
Teiden kunto rapistuu ja autolijoiden täytyy kiertää tiellä olevia reikiä, uria ja monttuja.
Minä ainakin kierrän montut ja reiät vaikka vastaantulijan kaistan kautta keltaisen sulkuviivan yli, jos tie on niin huonokuntoinen, että muuta mahdollisuutta ei ole.
Ei autoilijan velvollisuus ole noudattaa lakia niin tarkoin, että autonsa vaurioituu vain sen takia, ettei keltaista sulkuviivaa saa ylittää.
Ei valtio korvaa autoilijalle, jos autoilija noudattaa tielakia ja ajaa omalla kaistallaan suuriin montuihin, kun valtio ei ole tietä kunnostanut.
Tietenkin täytyy nopeutta vähentää huonokuntoisilla teillä.
Poliisin on turha epäillä rattijuopumuksesta, jos auto ajaa hitaasti ja kiemurtelee, pakko on, ettei autoaan hajoita, senverran on paskassa kunnossa tiet.
Teiden kunto rapistuu
20
50
Vastaukset
- Anonyymi
Olet nyt vallan unohtanut, että kuntien keräämästä yli 20 miljardin veropotista suurimman osan maksavat autoilijat. Näin myös katujen montut sinun pitää kiertää vastaantulijoiden kaistan kautta.
- Anonyymi
Mitä veroja kunnat kerää autoilijoilta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä veroja kunnat kerää autoilijoilta?
"Mitä veroja kunnat kerää autoilijoilta?"
Jos mm. yleinen ALV ja yleinen vakuutusmaksuvero ovat veroja autoilijoilta, on selvää, että autoilijan maksama yleinen kunnallisvero ja kiinteistövero ovat autoilijalta perittyä veroa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mitä veroja kunnat kerää autoilijoilta?"
Jos mm. yleinen ALV ja yleinen vakuutusmaksuvero ovat veroja autoilijoilta, on selvää, että autoilijan maksama yleinen kunnallisvero ja kiinteistövero ovat autoilijalta perittyä veroa.Ja kysymyshän siis oli, että mitä veroja kunnat kerää autoilijoilta. Et tiedä?
- Anonyymi
Valtio päättää miten verovaroja kerätään ja mihin ne käytetään. Ei makeisverot tai alkoholiverotkaan mene makeisten tai alkoholin hyväksi.
- Anonyymi
Ikäihmisten määrä kasvaa liikenteessä, joten väitän, että myös rapistuvien kuskien määrä kasvaa.
- Anonyymi
Juuri taidettiin uutisoida, että tieverkoston korjausvelka sen kun kasvaa. Vain päätieverkostoa voidaan kunnostaa, eli vähänkin pienemmät tiet jätetään kunnostamatta. Kulujen ennakoimaton kasvu nitistää kunnostettavia pippeli kilometrejä entisestään. Suomi voisi hakea EU-rahoitusta, perusteena pitkät välimatkat.
- Anonyymi
Pitää osata sovittaa nopeus olosuhteiden mukaan. Jos on huono kunto, niin pitää ajaa hiljempaa ja lähteä aikasemmin liikkkeelle. Elämä on.
- Anonyymi
En nyt alkanut etsimään sitä uutista, mutta mieleen jäi että asfaltointiin tarvittaisi korjausrahat jollekin 4500 kilometrille, mutta on annettu 1800 kilometrille. Ei siinä pystytä tekemään kuin hätäpaikkauksia.
- Anonyymi
Myös eheytyshoito poikkeavalle kehitysvammaiselle olisi syytä saada kuntoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää osata sovittaa nopeus olosuhteiden mukaan. Jos on huono kunto, niin pitää ajaa hiljempaa ja lähteä aikasemmin liikkkeelle. Elämä on.
Ei kohta sitten voi enää ajaa 20km/ lujempaa
- Anonyymi
Kallista ajelua on syytä välttää ja mennä talviunille!🐼🐼
- Anonyymi
Ihmetyttää kyllä kovasti "maalaisten" vaiteliaisuus asian suhteen kun tiet syrjäseuduilla ovat jo monesti vaarallisessa kunnossa , varsinkin 2-pyöräisille mutta osittain myös autojen kunnossa pysymiselle.
- Anonyymi
Siellä maaseudulla on iät ja ajat totuttu siihen, että se kirkolle johtava hiekkatie on milloin missäkin kunnossa ja siksi on opittu ajamaan vallitsevan tilanteen mukaan, enempiä valittamatta.
- Anonyymi
Nythän asia korjaantuu kun Suolessa siitä valittaa.
- Anonyymi
Muutaman vuoden kuluttua suomen tiestöt on kuin kehitymaissa konsanaan. Suomi on pinta-alaltaan harvaan asutettu ja alueet muuttuvat yhä enämpi rumaksi hylkyalueiksi missä korkeintaan sotavoimat pitää hyökkäysharjoituksiansa. Kuka nyt enään viitsii maakuntien ja syrjäseutujen tiestöihin investoida. Ei ainakaan valtio jonka agenda on siirtää väestö keskitetysti muutamaan kaupunkiin ja joukkoliikenteeseen.
Köyhyden kanssa painiskeleva hallitus siirtää hoitamattomat tiestöt yksityisiin ja ulkomaisten toimijoiden omistuksiin kuten energialaitoksetkin ja käyttäjiltä periä käyttö ja tietulli maksuja.
Kurjistuva suomi on alistettu vihreiden mielivaltaan jota pakonomaisesti myötäilevät muutkin puolueet sekä kuunnellen mallioppilaan tavoin euroopanunionin päättäjiä. - Anonyymi
Lakia voi rikkoakin jos se on vaan oikeudenmukaista ja turvallista.
- Anonyymi
Monet rikkovat lakia, oli tilanne mikä tahansa. Eivät muista piittaa. Itse olen sitä mieltä että jos joskus ottaa vapauden rikkoa lakia, niin siitä ei saa koitua kenellekään muulle mitään haittaa tai vaaraa (esim. punaisia päin kävely keskellä yötä, kun muita ei ole siinä liikennetilanteessa).
- Anonyymi
Mikä ongelma hä?
Etkö meinaa sopeutua liikenteeseen?
Osaat kuitenkin luetella epäkohtia - Anonyymi
Teiden hoito on nykyään sellaista, että laitetaan liikennemerkki "kuoppia tiessä" ja asia on sillä hoidettu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682600
- 622562
- 681752
- 241577
- 201500
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91440- 151362
- 381213
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81167- 251086