Jos on annettu seuraavat arvot: Hitausmomentti sekä kulmanopeus alussa, sekä hitausmomentti lopussa, niin miten niistä voi laskea kulmanopeuden lopussa?
Arvot ovat 1,95 kgm2, 35 rad/s sekä 0,75 kgm2. Olen tätä jo yli tunnin pähkäillyt, enkä ymmärrä. Materiaalista ei apua. Vinkkiä otetaan vastaan.
Ja te jotka pudistelette sielä päätänne, että taas täällä kysellään läksyjen vastauksia, niin sen perinteisen vittuilunne sijasta, voisitte antaa tähän vinkkiä.
Kulmanopeuden laskeminen
Anonyymi-ap
5
250
Vastaukset
- Anonyymi
Impulssimomentti ei katoa.
Katso oppikirjasta se vanha kuva pyörivästä taitoluistelijasta.- Anonyymi
Täytyypä siis lähteä kirjastoon etsimään kirjaa.
- Anonyymi
Kaikki muistavat kaavan E = (1/2) m v^2 - jooko.
Pyörivän kappaleen liike-energialle pä'tee E = (1/2) J w^2. Jos J muuttuu, niin myös w muuttuu, jotta E säilyy.- Anonyymi
Jos ulkoista momenttia ei vaikuta, nin silloin L = J w on säilyvä suure.
- Anonyymi
Jos L säilyy, niin silloin E muuttuu. Lastenkarusellissa J muuttamiseksi pitää "onnistella", kun hivuttautuu reunalta keskemmälle, jotta w kasvaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395150Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5181730Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59870
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738