Mitä tehdä kun en kitkoilla pysy nasta-autojen perässä jäisellä tiellä kiihdyttäessä?

Anonyymi-ap

Alkaa jo ottamaan mielenterveyden päälle kun muistelen viime talvea ja että tuo kohta taas alkaa. Autoni on yli 200hv automaatti eli kesällä kiihtyy oikein vikkelästi. Alla viime syksynä ostetut kärkipään kitkarenkaat.

Täällä päin on monikaistainen valoristeys mistä kiihdytetään 100km/h nopeuteen ja talvella tienpinta tietenkin usein jäässä. Yllätyin kuinka huonosti pysyin mukana ihan muidenkin etuvetoisten autojen kanssa, nelivedot toki asia eriksen.

Alkaa jo niin ahdistamaan että olen tehnyt tännekin palstalle useamman viikon aloituksia nastarenkaiden kieltämisestä ja niiden vaarallisuudesta, en vain kestä enää jatkuvasti jäädä jälkeen kiihdytyksissä jäisellä tiellä.

36

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vaihda nastat.

      • Anonyymi

        Sinä tarvitset nielen terveyspalveluja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä tarvitset nielen terveyspalveluja.

        Joo mä nielen tässä terveyspalveluja eli raikasta ja ravitsevaa lähdevettä enkä suolavettä.


      • Anonyymi

        Osta köyttä ja hirtä itsesi.
        Tuollaista häpeää ei kukaan kestä.


    • Anonyymi

      Osta auto ja kokeile.

    • Anonyymi

      Aloitushan se on tuokin.

    • Anonyymi

      Osta 60 hevosvoimainen auto, kerkeät kyllä minne sinun tarvitsee.

    • Anonyymi

      Huono provo.
      No kerrotaan vinkkejä jos oikeasti joku teini ahistuu samasta asiasta.
      Kannattaa asettua hieman sivuun siitä kiillottuneesta kohdasta kaitaa ja kiihdyttää maltilla ettei luistonesto lyö päälle ja jarruta menoa.
      Voit myös olla leikkimättä tuollaisilla keleillä, sillä silloin kuskin taito ratkaisee liikaa.

    • Anonyymi

      Kiihdyttäminen ei ole niin tärkeää, mutta hidastaminen on.
      Nimimerkki "kelkka ja pulkka".

    • Anonyymi

      Minullakin on yli 200 hv, ja kitkat. En ole jäänyt kenenkään jalkoihin. Neliveto ratkaisee.

      • Anonyymi

        Ja nastoilla saa vaan lisä pitoa nelivetoonkin talvella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja nastoilla saa vaan lisä pitoa nelivetoonkin talvella.

        Riippuu mitä on renkaan alla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu mitä on renkaan alla.

        Tietysti tottakai jos on lunta ja jäätä alla eikä suola-ukko ole käynyt suolaa kylvämässä niin nastarengas on ihanteellisin vaihtoehto. Mä olen niin sen puhtauden nähnyt maaseudulla siitä, kun ei suolata ja silti isommatkin autot siellä ajavat ilman nastoja. Eriasia on sitten nämä pkseudun kuljettajat, jotka ovat tulleet jostainpäin ulkomailta, missä ei lunta ja jäätä ole niin eihän he ole tottuneet ajamaan talvella täällä Suomessa koitetaan antaa ymmärrystä heillekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti tottakai jos on lunta ja jäätä alla eikä suola-ukko ole käynyt suolaa kylvämässä niin nastarengas on ihanteellisin vaihtoehto. Mä olen niin sen puhtauden nähnyt maaseudulla siitä, kun ei suolata ja silti isommatkin autot siellä ajavat ilman nastoja. Eriasia on sitten nämä pkseudun kuljettajat, jotka ovat tulleet jostainpäin ulkomailta, missä ei lunta ja jäätä ole niin eihän he ole tottuneet ajamaan talvella täällä Suomessa koitetaan antaa ymmärrystä heillekin.

        Pkseudulla on muutenkin stressaavampi ajaa, kuin jossain maaseudulla. Stressi ja kiire ei ole hyvä yhdistelmä.


    • Anonyymi

      Oikeesti. Kiihdyttämisessä ei ole mitään vaikeata. Paljon vaikeampaa on saada auto pysähtymään.

      • Anonyymi

        Näin on eikä se paikallaan olo tapa vaan se vauhti.


      • Anonyymi

        Kyl mulla paremmin pysähtyy kuin kiihtyy. Vajaavetoisuudesta kai se johtuu, kun kiihdyttäessä vetää yksi tai kaksi pyörää, mutta jarrut on kuitenkin kaikissa.


    • Anonyymi

      pitäis olla väh.400hv että pystyy revittelemään

      • Anonyymi

        Joo pitää sudittaa niin saatanasti että jää sulaa alta niin sitten lähtee. Niin kai näyttää joku kuvittelevan.


    • Anonyymi

      Sulla on varmaan bmv paska. Eihän siinä töppönen pidä millään renkaalla,kun ei ole vetävien pyörien päällä painoa.

    • Anonyymi

      Ei sinulla sinne kelan luukulle ole mikään kiire. Kerkeät kyllä sinne vähemmälläkin hosumisella.

      • Anonyymi

        Juuri näin. Kävellen tai, vaikka polkupyörälläkin kerkeää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Kävellen tai, vaikka polkupyörälläkin kerkeää.

        Mites sykkelissä, kitkat vai nastat paremmat? Monet näkyy käyttävän nastoja. Jopa kengissäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mites sykkelissä, kitkat vai nastat paremmat? Monet näkyy käyttävän nastoja. Jopa kengissäkin.

        Nastat tietysti. Kitkakengissäkin se paraspito katoaa suht nopeasti jos on koskaan edes ollut pidoltaan nastojen veroinen. Ehkä jossain olosuhteissa hyvät, mutta sitten, kun tulee ääriolosuhteet niin nastat on kyllä paremmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nastat tietysti. Kitkakengissäkin se paraspito katoaa suht nopeasti jos on koskaan edes ollut pidoltaan nastojen veroinen. Ehkä jossain olosuhteissa hyvät, mutta sitten, kun tulee ääriolosuhteet niin nastat on kyllä paremmat.

        Höpöhöpö. Nastoista hiipuu pito aika nopeasti ja kitkoissa pito pysyy lähes loppuun asti melko samana. Aika monta rengaskertaa ole väsyttänyt loppuun ja molempia ja kokemukseni ja rengasasiantuntijoitten mukaan asia on näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mites sykkelissä, kitkat vai nastat paremmat? Monet näkyy käyttävän nastoja. Jopa kengissäkin.

        Miten nuo kengät liittyy asiaan, tyhmäpoika.


    • Anonyymi

      No ensiksi voisit mennä autokortti kouluun jos siihen on varaa ja kun se on tehty niin hankit sen auton esim nissan micra ja jos semmoisen saat ja ajokuntoisen niin kirjoitteleppa sitten miten menee. Nythän satuilet vaan.

      • Anonyymi

        Sitä se paljon tehon/väännön ja huononkitkan yhdistelmä teettää. Kokeile joskus vaikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä se paljon tehon/väännön ja huononkitkan yhdistelmä teettää. Kokeile joskus vaikka.

        Ja kun käyttää sitä vääntöä ja tehoa, niin kohta ei ole nastoja enää tallella, hihii!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun käyttää sitä vääntöä ja tehoa, niin kohta ei ole nastoja enää tallella, hihii!

        Kitkat kuluu sutiessaan enemmän.


    • Anonyymi

      Tuo kiihdys liukkaalla on enemmän kuskista kiinni kuin renkaista. On tietenkin sellaisia autoja joiden kanssa on todella vaikeaa kiihdyttää liukkaalla.
      Onneksi nuo on amispoikien juttuja ja muiden joiden kasvu ja järkevöityminen on jäänyt tai taantunut kovin varhaiselle tasolle.

      • Anonyymi

        Auto on vuosimallia 2017 joten kyllä siinä kaikki sutimisenestot ja vastaavat on, eli ei ole kuskista kiinni kun elektroniikka hoitaa optimaalisen vetopidon. Mutta sille elektroniikka ei tietenkään voi mitään jos renkaassa ei pitoa.

        aloittaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auto on vuosimallia 2017 joten kyllä siinä kaikki sutimisenestot ja vastaavat on, eli ei ole kuskista kiinni kun elektroniikka hoitaa optimaalisen vetopidon. Mutta sille elektroniikka ei tietenkään voi mitään jos renkaassa ei pitoa.

        aloittaja

        Kyllä siinä kuskin merkitys on iso. Jos luottaa pelkästään automatiikkaan ja lyö kaasun pohjaan, niin häviää varmasti kaikille.
        Ota avustimet pois päältä ja käytä herkkää jalkaa ja aisti renkaan pitoa, siinä se salaisuus.


    • Anonyymi

      Ehkä tärkeintä olisi opetella ajamaan liukkaalla. Liikkeelle lähtö vaatii kuitenkin taitoa, ei tehoa.

    • Anonyymi

      Ole hengittämättä 5 minuuttia ja odota hikkaa.

      • Anonyymi

        Mikä ihmeen soperrus tämä on? Oletko pidättänyt jo liikaa hengitystäsi vai?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En voi jutella kanssasi

      tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5327
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

      Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      546
      1876
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

      Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1110
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

      Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1018
    5. Koska olet rakastellut

      Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      963
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

      Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      941
    7. Kumpi tästä

      Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      870
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

      Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      824
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

      Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      813
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

      Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      748
    Aihe