Fedoran käynnistys ilman salasanaa?

Anonyymi-ap

Viikon päivät tätä Fedoraa tutkaillut. Olen tehnyt 2 tiliä, pääjehun ja taviksen. Olen asetuksiin laittanut että käynnistyy automaattisesti tavistiliin mutta vaatii salasanan. Miten voin tavistilin laittaa ettei tarvitse salasanaa kirjoittaa?

11

222

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ota vieratila käyttöön niin se ei kysy salasanaa.

• Anonyymi

Ei ole vierastilaa, en ainaskaan löydä. Jos valitsen "Lisää käyttäjä" ja lisään jonkun niin sitten käyttäjälle voi asettaa salasanan heti, tai uusi käyttäjä voi määrittää sen ensimmäisellä kirjautumisellaan. Muita vaihtoehtoja ei ole käytettävissä.

• Anonyymi

En tiedä onko enään mutta siellä asetuksissa tileissä on ruksi, älä kysy salasanaan

• Anonyymi

Ei löydy ruksia

• Anonyymi

Riippuu käyttöliittymässä. Gnomessa menee settings —> users —> user —> auto login.

• Anonyymi

Kannattaisiko lukea
      Fedora Linux/Asennus

ja sieltä kohta
      Automaattinen kirjautumine

• Anonyymi

Automaattinen kirjautuminen ON PÄÄLLÄ tavistilillä, mutta siinä ei ole muita valintoja kuin käyttäjän ja työpöydän valinta. Salasanaa se kysyy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Automaattinen kirjautuminen ON PÄÄLLÄ tavistilillä, mutta siinä ei ole muita valintoja kuin käyttäjän ja työpöydän valinta. Salasanaa se kysyy.

Sun pitää poistaa käyttäjältä vielä salasana root-käyttäjänä:
        # passwd -d <käyttäjä>
        Tämän jälkeen käyttäjällä ei ole salasanaa eli tyhjä salasana kelpaa loginiin - mutta pam voi sitä edelleen vaatia jos se on käytössä. Löysin tällaisen:
        https://unix.stackexchange.com/questions/137440/how-to-open-fedora-without-a-user-password
        Salasanaa siis ei saa vahingossa pois päältä kovin helpolla koska niin monet tahot sitä kyselee ja jokaiselle pitää erikseen tehdä asetukset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sun pitää poistaa käyttäjältä vielä salasana root-käyttäjänä:
        # passwd -d <käyttäjä>
        Tämän jälkeen käyttäjällä ei ole salasanaa eli tyhjä salasana kelpaa loginiin - mutta pam voi sitä edelleen vaatia jos se on käytössä. Löysin tällaisen:
        https://unix.stackexchange.com/questions/137440/how-to-open-fedora-without-a-user-password
        Salasanaa siis ei saa vahingossa pois päältä kovin helpolla koska niin monet tahot sitä kyselee ja jokaiselle pitää erikseen tehdä asetukset.

Kiitos, tuo auttoi, nyt menee tavistilille ilman salasanaa. Vasta tuon sudotuksen jälkeen ilmestyi tuo "Ei mitään" salasanaruutuun.
        https://aijaa.com/nvYVBi
        Kiitos vielä kerran! Palasin takaisin Wintoosaan, Linuxit jätän piiiiiiiitkälle tauolle, ei ole minun juttuni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos, tuo auttoi, nyt menee tavistilille ilman salasanaa. Vasta tuon sudotuksen jälkeen ilmestyi tuo "Ei mitään" salasanaruutuun.
        https://aijaa.com/nvYVBi
        Kiitos vielä kerran! Palasin takaisin Wintoosaan, Linuxit jätän piiiiiiiitkälle tauolle, ei ole minun juttuni.

On laskettu että linulksin käyttäjän pitää opetella kryptisiä sudoja ulkoa noin viiden raamatullisen verran. Sitten pääsee alkuun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On laskettu että linulksin käyttäjän pitää opetella kryptisiä sudoja ulkoa noin viiden raamatullisen verran. Sitten pääsee alkuun.

Winuksi-nulksi ei pääse Winulksiinsa ilman vaikka osaisa käyttää tietokonetta .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2872
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2743
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1812
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1629
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1580
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      18
      1464
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1239
    Aihe