Uusi marsun omistaja neuvoja vaills

Anonyymi-ap

Moi! Osaisikohan täällä joku neuvoa uutta marsun omistajaa. :) mulla on ollut nyt viikon ajan kaksi marsua, poikasia vasta ovat. Ne tuntuu olevan todella arkoja, uskaltavat poistua mökistä vain öisin. Niillä on suht iso aitaus mutta eivät päiväsaikaan kyhjötä kuin pesämökissä suojassa. Aitauksessa olisi tarjolla paljon muitakin suojapaikkoja. Missä vaiheessa olisi hyvä aloittaa marsujen käsittely? Kynnet on pakko leikata ja pelkään marsuille jäävän huonoja muistoja tästä kun jo muutenkin minua kovasti pelkäävät. Missä vaiheessa esim. syliin ottaminen olisi hyvä aloittaa?

2

129

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Marsut ovat saaliseläimiä, joten ne ovat perusluonteiltaan enemmän tai vähemmän arkoja. Etenkin poikasilla kestää monesti hyvän aikaa ennen kuin uskaltavat esimerkiksi jäädä ruokailemaan häkissä ihmisen lähestyessä, sen sijaan että luikkisivat heti mökkeihin piiloon.

Jos marsut ovat olleet sinulla jo viikon, (toki nyt vielä vähän pitempään) niin aloita ihmeessä käsittelyyn totuttaminen. Normaalisti luovutusikäisiä marsuja käsitellään jo kasvattajankin toimesta, että tottuisivat nosteluun ja sylissä olemiseen. Älä suotta välttele normaaleita elämisen ääniä siinä pelossa että marsut säikkyvät, eivät ne muuten opi etteivät kaikki äänet tarkoita kamaluuksia tapahtuvan.

Sylittele marsuja vähintään kerran päivässä, oleile häkin vieressä, juttele ja silittele. Marsut ovat siitä myös simppeleitä otuksia, että ruoka on loistava motivoija. Tarjoile pieniä herkkupaloja sormista ja huomaat kyllä, että pian marsut alkavat yhdistää sinut ja hyvät asiat toisiinsa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2610
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2562
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1762
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1577
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1500
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1440
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1362
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1213
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1167
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1086
    Aihe