Jumala antoi Moosekselle ja adventisteille10 käskyä = Jumalan käskyt.
Joh 5:45 Älkää luulko, että minä olen syyttävä teitä Isän tykönä; teillä on syyttäjänne, Mooses, johon te panette toivonne.
Kuinka paljon adventistit panevat toivoa lain 1/10 sapattikäskylle (10%)?
SDA kirkon nimessäkin on sapattikäskyn laki.
Sapattiöyhötys adventismissa perustuu väärän profeetan näkyyn.
Jumalan kymmenen käskyä / sapattikäsky = 10%
16
60
Vastaukset
- Anonyymi
Aloittaja on eksyttäjä, joka ei ole Jeesuksen oma.
- Anonyymi
Vanhan adventisatin kommentti tähän aloitukseen on Johanneksen sana, jonka mukaan "laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta." "Ja hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet, ja armoa armon päälle." (Joh 1:17, 16). Minulle on ihan alusta pitäen adventtikirkon piirissä opetettu, ettei sapatti sen enempää kuin seurakuntakaan tai kymmenykset tai mikään laki tai opetus ole ketään koskaan pelastaneet. Armo on aina ykkönen eivätkä laki tai opit tai kymmenykset tai kirkkokaan ole mitään, elleivät ne ole armon alla, sitä tukemassa ja vahvistamassa.
- Anonyymi
Jos armo on ykkönen, miten sitten voi tuomita muita sapatin vuoksi tai hurmahenkisyydestä.
Voi olla kyseessä vain kaunis valhe. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos armo on ykkönen, miten sitten voi tuomita muita sapatin vuoksi tai hurmahenkisyydestä.
Voi olla kyseessä vain kaunis valhe.Enhän minä tuomitse ketään sapatin vuoksi, enkä totta puhuen tiedä, missä adventtiseurakunnissa niitä tuomitsijoita on. Päinvastoin, minulla on ystäviä helluntailaisten ja vapaakirkollisten ja luterilaisten parissa, käyn kohtuu usein yhteisissä palavereissa ja siunaan heitä ja hekin minua. Tietävät kyllä, mitä uskon. Sapattia voi siis aivan hyvin pitää ilman tuomiohenkeä. En myöskään tuomitse hurmahenkisyydestä, päinvastoin, toivoisin, että näkisin sitä vähän useammin adventtikirkossakin.
Voin kyllä kuvitella, että tuomiohenkisiä adventisteja jostakin vielä löytyy, koska muistan tuomitsemisia useinkin kuulleeni joskus vanhaan aikaan, kun kirkko vielä järjesti kokoussarjoja ja toimi muutenkin nykyistä agressiivisemmin. Mutta se oli osin myös ajan henki, ja monet muutkin yhteisöt tuomitsivat toisia kristittyjä milloin mistäkin.
Mutta sitä en ole vielä ihan osannut itselleni selvittää, mikä tuomitsijoiden tuomitsijoiden tilanne on. Siihenhän näytään langettavan joka puolella. Evankeelisena adventistina tuomitsen lakihenkisiä adventisteja ja muissa kirkoissa niitä, jotka mielestäni virheellisesti tuomitsevat kaikki adventistit tuomitsemisesta, vaikka Raamattu sanoo, että älkää ensinkään tuomitko.
Herra meitä hullujaan armahtakoon. :) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos armo on ykkönen, miten sitten voi tuomita muita sapatin vuoksi tai hurmahenkisyydestä.
Voi olla kyseessä vain kaunis valhe.Kuules kun se on niin, että Jumala tuomitsee lain rikkojat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enhän minä tuomitse ketään sapatin vuoksi, enkä totta puhuen tiedä, missä adventtiseurakunnissa niitä tuomitsijoita on. Päinvastoin, minulla on ystäviä helluntailaisten ja vapaakirkollisten ja luterilaisten parissa, käyn kohtuu usein yhteisissä palavereissa ja siunaan heitä ja hekin minua. Tietävät kyllä, mitä uskon. Sapattia voi siis aivan hyvin pitää ilman tuomiohenkeä. En myöskään tuomitse hurmahenkisyydestä, päinvastoin, toivoisin, että näkisin sitä vähän useammin adventtikirkossakin.
Voin kyllä kuvitella, että tuomiohenkisiä adventisteja jostakin vielä löytyy, koska muistan tuomitsemisia useinkin kuulleeni joskus vanhaan aikaan, kun kirkko vielä järjesti kokoussarjoja ja toimi muutenkin nykyistä agressiivisemmin. Mutta se oli osin myös ajan henki, ja monet muutkin yhteisöt tuomitsivat toisia kristittyjä milloin mistäkin.
Mutta sitä en ole vielä ihan osannut itselleni selvittää, mikä tuomitsijoiden tuomitsijoiden tilanne on. Siihenhän näytään langettavan joka puolella. Evankeelisena adventistina tuomitsen lakihenkisiä adventisteja ja muissa kirkoissa niitä, jotka mielestäni virheellisesti tuomitsevat kaikki adventistit tuomitsemisesta, vaikka Raamattu sanoo, että älkää ensinkään tuomitko.
Herra meitä hullujaan armahtakoon. :)Täällä ei sitten kukaan kirjoita muista, että ne kun eivät vietä sapattia niin ovat eksyneet.
Joskin pitäisi uskaltaa olla vielä rehellisempi sen suhteen ettei sapatin vuoksi voi tuomita, niin todeta ettei se ensinnäkään kuulu uuteen liittoon. Sitä voi kyllä viettää, mutta mitään raamatullista perustetta uudessa liitossa sen pitämiselle ei ole. Eikä se olisi luopiomaisuutta, vaan rehellisyyttä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällä ei sitten kukaan kirjoita muista, että ne kun eivät vietä sapattia niin ovat eksyneet.
Joskin pitäisi uskaltaa olla vielä rehellisempi sen suhteen ettei sapatin vuoksi voi tuomita, niin todeta ettei se ensinnäkään kuulu uuteen liittoon. Sitä voi kyllä viettää, mutta mitään raamatullista perustetta uudessa liitossa sen pitämiselle ei ole. Eikä se olisi luopiomaisuutta, vaan rehellisyyttä.Juuri näin asia on. Olemm4e päässeet uuden liiton lepoon tullessamme uskoon. Matt. 11:28-30. Hebr. 4.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällä ei sitten kukaan kirjoita muista, että ne kun eivät vietä sapattia niin ovat eksyneet.
Joskin pitäisi uskaltaa olla vielä rehellisempi sen suhteen ettei sapatin vuoksi voi tuomita, niin todeta ettei se ensinnäkään kuulu uuteen liittoon. Sitä voi kyllä viettää, mutta mitään raamatullista perustetta uudessa liitossa sen pitämiselle ei ole. Eikä se olisi luopiomaisuutta, vaan rehellisyyttä.Enpa tiedä, kyllä niissä adventistipiireissä ja seurakunnissa, joissa itse liikun tuomitsemattomuus on ehdoton. Tätä palstaa en paljon lukea jaksa. Voihan olla, että tuomitsijoita on äänessä täällä, kun heille ei seurakunnassa puheenvuoroa anneta.
Havaintoni pintapuolisesta ja ajoittaisesta palstan seuraamisesta on kuitenkin se, että jos täällä yksi adventisti tylysti toisia sapatista tuomitsee, kymmenen tuomitsee hänet eivätkä vain häntä vaan koko kirkon ja kaikki adventistit siitä, että me aina olemme tuomitsemassa.
Olisi kiusaus oikein tarkastaa, mikä suhdeluku tuomitsevien adventistien ja tuomitsevien muiden välillä oikeasti on, mutta olkoon. Eihän näillä meidän tuomioillamme mitään arvoa ole. Kukaan ei tule uskoon, kukaan ei pyydä anteeksi tai etsi armoa, kukaan ei muista Kristuksen ja Paavalin neuvoja: heikkouskoista hoivatkaa... (ja kuulin juuri puheen, jonka mukaan se heikkouskoisen hoivaaminen tarkoittaa hyväksymistä, sisäpiiriin ottamista ja veljenä pitämistä) tai sitten kehotus, älkää ryhtykö väittelemään mielipiteistä... tai kantakaa toistenne kuormia niin te täytätte Kristuksen lain.
- Anonyymi
Mitä tapahtuu Jumalan armon hylänneille? Videossa siitä opetusta:
https://youtu.be/RgzKN44mRA8 - Anonyymi
Sapattihan on sisääheittotuote, jolla pyritään omatunnoiltaan heikot ihmiset saamaan lain orjuuteen. Ei sen saarnaamiseta ja sitä kautta toisten tuomitsemista voi luopua ellei luovata koko uskosta ja liitytä toiseen seurakuntaan.
On tietenkin hyvä yrittää olla tuomitsematta ja olla sitä mieltä ettei pidä tuomita. Kristuksessahan meillä on nimenomaan vapaus. Mitä meidän on monesti vaikea ymmärtää eikä luterilainen pappi, joka lukee kymmmen vuotta teologiaa tajua siitä yhtään mitään. Ei varsinkaan käytännössä.
Sen Kristuksen vapauden vuoksi me voimme viettää sapattia. Ei siinä ole mitään väärää, meillä on vapaus siihen kuten vapaus Kristuksessa on. Mutta jos alamme tekemään siitä pelastustuskysymyksen, erottelemaan sillä ihmisiä ja sen kautta turvautumaan lakiin, se vapaus koituu meille harhaopiksi ja omaksi tuomioksemme. Samoin on monen muunkin asian suhteen eikä vapaus voi siten olla synnin verhona kuten harhaoppiset usein kuvittelevat, että sittenhän voi tehdä mitä vain kun ei ole lakia vaan vapaus. Raamattu sanoo tästä, että kaikki on minulle luvallista, mutta kaikki ei ole hyödyksi. Sekä että älkää antako vapauden olla yllykkeenä lihalle.
Mutta hengellisia asioita ei voi järjellä eikä teologialla ymmärtää vaan niitä tulee tutkia hengellisesti kuten sana sanoo.- Anonyymi
Sinä valehtelet. "kaikki on luvallista" on Paavalin vastustajien väite.
- Anonyymi
Kaikesta näkee, että sinä ET ole Jeesuksen oma, koska dissaat Jumalan PYHÄÄ sapattia.
- Anonyymi
Jeesuksen opetuslapsia eivät ole sapattia vihaavat, eivät sapatin hylänneet, eikä sapattia pilkkaavat ihmiset, eivätkä ne, jotka kieltäytyvät sitä pyhittämästä..
- Anonyymi
Sapatti on erottava muuri oikeiden Jeesuksen seuraajien ja niiden välillä, jotka väittävät sitä olevansa, vaikka Jeesuksen silmissä eivät sitä ole.
- Anonyymi
Suurin osa tämän päivän kristityistä joutuu helvettiin siksi, että he vihaavat sapattia. Sellaiset elävät itsepetoksessa.
- Anonyymi
Isot pojat ovat kirjoittaneet etteivät ne ole oikeista adventisteja eikä siellä vaikuttavia, jotka tuomitsevat sapatin vuoksi. He ovat jotain jälkijättöisiä seurakunnasta poispotkittuja luonnehäiriöisiä yhden asian jankuttajia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465287Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5311812Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591018- 77953
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53931- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50813Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748