Tai siis vetävällä akselilla pitää olla kunnon talvirenkaat mutta ohjaavalla akselilla tai peräkärryssä saa olla vaikka kesärenkaat ihan laillisesti talvellakin.
Esim Norjassa, Ruotsissa ja Venäjällä myös ohjaavalle akselille oltava kunnon talvirenkaat.
Peräkärryn osalta Norjassa oltava kunnon talvirenkaat, Ruotsissa riittää M+S merkintä ja Venäjällä ilmeisesti ainakin yhdellä peräkärryn akselilla edessä/takana pitää olla kunnon talvirenkaat.
https://www.autonrengasliitto.fi/fi/raskaan-kaluston-talvirengasvaatimukset-2-1-2017/
Tämähän tekee erityisesti suolauskeskustelusta vähän arveluttavaa, usein suolausta perustellaan raskaan liikenteen tarpeilla mutta täällä saa kuitenkin rekat ajaa kesärenkailla talvisin?! (paitsi vetävällä akselilla)
Jos raskaan liikenteen talviajoa halutaan helpottaa, eikö ensimmäinen askel olisi että laitetaan niille edes tavlirengaspakko vetoauton joka akselille ja peräkärryynkin vähintään M+S kuten Ruotsissa. vaikka tuo Norjan malli olisi kaikista paras eli peräkärryn joka akselille kunnon talvirenkaat.
Suomi ainoa pohjolan maa missä rekat saa talvella ajaa kesärenkailla
Anonyymi-ap
0
139
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881517
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla101380- 751146
- 1151109
- 681085
- 75981
- 68905
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n255900Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o12831- 33813