Eli kaikki te jotka olette hakeneet pennun ulkomailta, miten olette valinneet juuri sen pennun? Otitteko vain yhteyttä kasvattajiin vain kyselittekö apuja rotuyhdistyksiltä? Miten hyvin voi luottaa että saa mitä tilaa? Onko jotain erikoista mitä pitäis ottaa huomioon pentua/kasvattajaa valitessa?
pennun valinta ulkomailta
10
642
Vastaukset
- kikka
..koiran,on syytä olla suhteita tai paksulompakko!Ja nyt joku varmasti kertoo et ei tartte,mutta se on valetta.Eli jos haluat vain koiran,rodun josta olet kiinnostunut,niin saat pahnan pohjimmaisen,jos saat!Keski-euroopassa esim.ovat jo tietoisia koiran arvosta,joka on menestynyt näyttelyissä,ja tietävät myös sen että Amerikan ja Japanin markkinoilla liikkuu isoraha,mistä suomalaiset kasvattajat eivät tiedä mitään.Siksi sinun lompakkosi on oltava paksu,jos joku sinulle ylipäätään koiran myy,sillä ne vanhat rouvat koirineen on toinen äärimmäisyys,muualla ei ole kunnon kotia,ja ainoastaan suosituksilla saat koiran.
Minun harrastamassani rodussa on näin,olen joskus rotua myös kasvattanut,nykyisi harrastan omaksi iloksi,kasvata en edes muiden kiusaksi.Kyllä suomalaiset kasvattajat mielestäni ovat suurimmaksi osaksi kunnollisia ja suomessa kasvatetut koirat korkea tasoisia,joten on aina helpompi käydä kauppaa omalla kielellä,varsinkin näinkin tärkeässä hankinnassa. Olen ulkomaisten rotuni yhdistysten jäsen ja niistä lehdistä ja vuosikirjoista pystyy jo päättelemään pitkälle. Sitten kyselin ulkomuoto tuomareilta heidän mielipiteitään ja näkemyksiään. Ja pyysin myös heiltä suosituksia, sillä kunnolliset kasvattajat eivät mielellään myyneet tänne niitä parhaitaan (se oli silloin kun täältä liikkuminen ulkomailla näyttelyihin oli mahdotonta paitsi pohjoismaihin) nyt on jo toisin.
Sitten kun kasvattaja oli löytynyt lähestyttiin kohteliaalla kirjeellä. Aikanaan sitten vastaus jos oli tullakseen. Pentujen synnyttyä lähetettiin video. Oman rotuni kohdalla täytyy luottaa sen kasvattajan näkemykseen, sillä useimmissa maissa vielä hännät typistetään, eivätkä he suostu jättämään koko pentueelle niitä häntiä.
Voi tietysti myös kysellä rotujärjestöltä/yhdistykseltä ettei tuota samaa sukua kuin jo täällä olevat, sillä rotuun kuin rotuun on hyvä saada uutta verta.
Kyllä siihen kaveriin minkä sieltä ostaa, sitten tyydyttävä on, ellet pääse itse valitsemaan omaasi. Mutta kun valitsee menestyneen kasvattajan, niin ei heiltä yleensä sutta ja sekundaa saa, sillä heidän oma maineensa siitä kasvaa miten koira täällä pärjää esim. näyttelyissä.
Jos Englannista meinaat, niin varaudu pitkäänkin odotteluun ja jos taas Jenkeistä niin silloin kannattaa pyytää apua.Olen ajatellut koiran hankintaa ihan tästä lähinaapurista ruotsista. Olen onnistunut löytämään yhden luotettavan kaverin täältä suomesta, joka on tuonut useita koiria ruotsista suomeen ja hän on lupautunut auttamaan minua, mutta jotenkin vielä askarruttaa...
tassuttelija kirjoitti:
Olen ajatellut koiran hankintaa ihan tästä lähinaapurista ruotsista. Olen onnistunut löytämään yhden luotettavan kaverin täältä suomesta, joka on tuonut useita koiria ruotsista suomeen ja hän on lupautunut auttamaan minua, mutta jotenkin vielä askarruttaa...
niin mene itse valitsemaan. Ruotsissa yleensä ottaen vähän samanlainen meininki kuin meillä täällä, ja ne kasvattajat ovat avoimempia, ja arvostamme heidän kanssaan pitkälti samoja asioita koirasta varsinkin ulkomuodollisesti.
Onnea matkaan
- on kyseessä
asun ruotsissa. olis kiva tietää mistä rodusta olet kiinnostunut?
en edes muista nähneeni niitä täällä, vaikka olenkin paljon ollut töissä juuri ajavien koirien kehissä.
- niksu
näyttelyssä koiran, joka sykähdytti. Ajattelin, että jos joskus tuon ulkomailta koiran, ehdottomasti tuosta kennelistä. Neljä vuotta myöhemmin koira sitten tuli. Kasvattaja valitsi pennun. Myöhemmin olen ostanut vielä kaksi koiraa samasta kennelistä. Taas kasvattaja valitsi pennut. Välimatkan takia en ole koskaan päässyt paikan päälle. Olen ollut erittäin tyytyväinen koiriini. Ne ovat hyväluontoisia, terveitä ja pärjänneet hyvin näyttelyissä. Samoin myös niiden jälkeläiset. Hintakin oli ok ja pennut hyväkuntoisia ja reippaita, vaikka matka olikin pitkä.
Kun olet tuomassa Ruotsista koiraa, mene ihmeessä paikan päälle. Haaveeni on joskus päästä ko. kenneliin katsomaan, mistä koirani tulivat.- Topilainen
Jos vaan mahdollista mene itse paikanpäälle selvitätähän tuonti ehdot MMM sivuilta.Meille tuli yhteensä kuluja n.4000eur haimme kylläkin usasta asti.
Topilainen kirjoitti:
Jos vaan mahdollista mene itse paikanpäälle selvitätähän tuonti ehdot MMM sivuilta.Meille tuli yhteensä kuluja n.4000eur haimme kylläkin usasta asti.
Toivottavasti koiran hankinta ruotsista on edes hieman halvempaa kuin jenkeistä...
Olen kyllä tutustunut MMM:n sivuihin ja muutenkin lain säädäntöön koiran tuonnista. Harmittaa vain tuo uusi sääntö rokotusten varoajasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465727Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5852160Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens821161Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591038- 771013
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53981Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.61926- 60897
- 228844
Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58768