Palettikalapariskunta+partamonni=?

Tetra*

Mitäs sanotte, meneekö palettikalapariskunta samaan altaaseen partamonnin kanssa? Akvaarioni on 110-litrainen ja tällä hetkellä siellä asustaa kiilakylki- ja musta-aavetetraparvi sekä naaraspartamonni. Harkisin vielä jotain pieniä kirjoahvenia akvaani laittaa ja ensimmäisenä mieleen tuli palettikala, ongelmana vain se, ottaako se kuinka herkästi yhteen partulini kanssa!!!Jos ei palettikalapariskunta tunnu oikein sopivalta, niin mitä ehdottaisitte tilalle? ...Kiitos etukäteen vastauksistanne!!!...

6

477

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Inkku"

Minun mielestäni ei niiden kyllä
      pitäs ottaa yhteen toistensa kanssa :)
      mutta muita hyviä ahvenia ovat Loisto-
      kääpiöahven: http://www.akvaariolaakso.fi/catalog/images/loistokaapio pun2.jpg
      ja Töyhtökääpiöahven kirjoahvenia pieniä sellaisia en oikeen tiedä mutta tossa pari kääpiöahventa :)

• Tetra*

kiitän vastauksestasi...! Kokeilen sitten sitä palettikalapariskuntaa akvaani. Kai se on jossain määrin kiini myös eri yksilöiden luonteesta, siis miten ne sopeutuvat muiden kalojen seuraan... Pitää sitten vielä hankkia toinen "luola" akvaani ettei tule nahistelua partulin kotikolosta!!!!

• "Inkku"
        Tetra* kirjoitti:

kiitän vastauksestasi...! Kokeilen sitten sitä palettikalapariskuntaa akvaani. Kai se on jossain määrin kiini myös eri yksilöiden luonteesta, siis miten ne sopeutuvat muiden kalojen seuraan... Pitää sitten vielä hankkia toinen "luola" akvaani ettei tule nahistelua partulin kotikolosta!!!!

.. että palettikala lisääntyy helposti.
        Mutta uskon että tiesit sen jo ennen kuin
        minä sitä sanoin :)ajattelin vain muistuttaa

• Tetra*
        "Inkku" kirjoitti:

.. että palettikala lisääntyy helposti.
        Mutta uskon että tiesit sen jo ennen kuin
        minä sitä sanoin :)ajattelin vain muistuttaa

..onhan siitä niiden herkästä lisääntymiskyvystä kuultu jo useampaan kertaan:)..! Mietin vaiin, mihin poikaset sitten laittaisi..? Ottavatko akvaarioliikkeet yleisesti ottaen poikasia vastaan..?

• "Inkku"
        Tetra* kirjoitti:

..onhan siitä niiden herkästä lisääntymiskyvystä kuultu jo useampaan kertaan:)..! Mietin vaiin, mihin poikaset sitten laittaisi..? Ottavatko akvaarioliikkeet yleisesti ottaen poikasia vastaan..?

... mutta luulen että se on kiinni
        akvaariokaupasta saattaa olla että
        eivät ota jos niitä on jo siellä
        montakin se siis riippuu! :)

• Paletti

Partamonni saa kyytiä silloin kun paleteilla on poikaset ja myös joka ikinen muu asukas joka menee liian lähelle vauvoja.Muuna aikana ihan rauhallista elämää viettävät,ainakin meillä.Paletit tehneet yhdet onnistuneet poikaset n.25 kpl annoin pois.Ja nyt jäi henkiin vain 2kpl.Joten kun hankit paletit ei välttämättä tarkoita että hukut poikasiin.Kalat on ollut noin 3 vuotta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2630
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1762
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1510
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1450
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe