Vanhuuseläkkeellä olevat hoitajat joutuvat tekemään taxvärkkiä!!!

Anonyymi-ap

Tänä vaikeana hoitajapulan aikana!!! Eikö kannattaisi vanhuuseläkkeellä olevien hoitajien antaa työskennellä jos nämä pystyvät ja haluavat ilman että heidän eläkkeitään verotetaan lisää?
Nyt ainakin loppuvuodesta tarvittaisiin edelleen keikkaa tekemään eläkeläisiä, mutta kun työpäivät menevät jo ihan taxvärkkiin, oikeasti.

7

260

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ymmärrän että työstä verotetaan vaikka eläkkeellä onkin, mutta eläkkeen pitäisi antaa olla koskematta jos joku vielä vanhana jaksaa työtä tehdä.

• Anonyymi

Eihän sille eläkkeen verotukselle erikseen mitään tapahdu. Tuloka verotetaan progression mukaan. Voit maksaa eläkkeestä haluamasi prosentin ja työstä loput tai miten vaan, kunhan kokonaiskertymä on ok. Palkasta sinulle jää joka tapauksessa n. 60% itselle.

• Anonyymi

Työstä jää tällä hetkellä (muutosverokortin jälkeen) 60% itselle.
        MUTTA: samoin pienestä vanhuuseläkkeestä jää tällä hetkellä 60% itselle!

Olen sitä mieltä että nyt muutosverokortin jälkeen jääköön työstä 60% itselle kun olen kerran niitä töitä tekemään, mutta vanhuuseläke pitäisi jättää rauhaan jos joku pienituloinen eläkeläinen vielä tahtoo kantaa kortensa kekoon, hyödyttää työllään ja kerää itselleen vanhuuden turvaksi pientä säästöä.

• Anonyymi

Taidan käsittää, minulle sanottiin ensin että työtuloveroprosentiksi tulisi 51%. Sitten verottaja muutti sen prosentin pienmmäksi jonka jälkeen eläkkeen veroprosenttiin ilmeisesti tungettiin loput. Nyt jos en aherra sitä taxvärkkiä reippasti eläkeveroprosentin kompensointiin, tulee mätkyjä ensi vuodeksi.
      Eli mitään "joka tapauksessa 60% " palkasta ei jää käteen.

• Anonyymi

Eli vanhuuseläkeläisten pitäsi saada tehdä työtä niin paljon kuin haluavat ja pystyvät ja saisivat silti pitää vanhuuseläkkeensä, olisi oikeuden mukaista.
      Varsinkin tässä työvoimapula tilanteessa.
      Ja ennen kaikkea, varsinkin nämä pienimmät eläkkeet jotka ovat täällä SUOMESSA köyhyysrajan reipasta alittamista, joilla ei tule toimeen.

• Anonyymi

Ja nyt käsitän, että ei siitä pienestä ahertamisesta menisi noin paljoa veroa, jos en saisi sitä mini-vanhuuseläkettä.

• Anonyymi

oitaja tai ei sama homma,ensin verotetaan eläkettä ja sitten se lisätään palkkaan ja verotetaan uudelleen oikein kunnolla. Ei mahu meikän järkeen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2733
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2674
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1627
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1550
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1490
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1392
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1247
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1207
    Aihe