Voi argh. Mikähän mahtaa olla autossa vikana, kun ratti väpättää kokoajan... renkaat on kiinni, ilmaa on... neuvokaa neitoa hädässä:)
Ratti väpättää?
16
4022
Vastaukset
- Toni
Renkaassa oli kudosvika. Olisi voinut räjähtää minä hetkenä hyvänsä. Onneksi tuli ostettua uudet renkaat.
onko renkaat kunnolla kiinni?
Rengasliikkeeseen hopi hopi, jos et itse voi tarkistaa kyseisiä...- Toni
Luinpa tarkemmin.
Eli jos renkaat kerta on kiinni niin tarkistuttamaan renkaat sitten. Kudosvika voi olla vaarallinen.
Onko uudet renkaat, jos ei niin millaiset?
- pudonnut?
Tai sitten jos sulla "pinnatut" renkaat.. Meillä myös kokemus yksistä pinnatuista ja niillä EI VOINUT ajaa yli 80km/h kun sitten ei saanut enää pidettyä ratista kiinni. Tai sitten voi tosiaan olla tasapaino pudonnut ja siksi väpättää. -> rengasliikkeeseen.
- autoDI
Käy tasapainotuttamassa renkaat rengasliikkeessä tai huoltamolla. Maksaa 5-10 euroa.
- Toni
Saa olla TODELLA pielessä jos ratti väpättää joka nopeudessa. Käytännössa melkein mahdotonta jos ratti väpättää myös taajamanopeuksissa. Väpättääkö?
- *Kitty*
Toni kirjoitti:
Saa olla TODELLA pielessä jos ratti väpättää joka nopeudessa. Käytännössa melkein mahdotonta jos ratti väpättää myös taajamanopeuksissa. Väpättääkö?
Renkaat vaihdettiin n.kuukausi sitten, ja tasapainotettiin samalla. Minkälainen se kudosvika on? Pystyykö sitä itse erottamaan? Ratti tosiaan väpättää joka nopeudessa!
- *Kitty*
*Kitty* kirjoitti:
Renkaat vaihdettiin n.kuukausi sitten, ja tasapainotettiin samalla. Minkälainen se kudosvika on? Pystyykö sitä itse erottamaan? Ratti tosiaan väpättää joka nopeudessa!
Niin jäi sanomatta, renkaat on kyllä tosi kuluneet... että pitää varmaan kokeilla mitä tapahtuu eri renkailla...Kiitos vastauksistanne!!!:)
- Toni
*Kitty* kirjoitti:
mutta kuten minun tapauksessani, paineen alla renkaassa ei ilmennyt mitään poikkeavaa. Kun otettiin auton alta pois niin keskikohta imeytyi syvälle montulle.
Joskus aiemmin olen talvikelillä joutunut vaihtamaan kesärenkaat takarenkaiden tilalle (olivat sopivasti kontissa mukana) kun ensin alkoi ravistamaan ja sitten huomattiin renkaassa selkeä patti, kohouma.
Etenkin vanhoissa renkaissa voi ilmeta pitkäaikaisen rasituksen aiheuttamia kudosvaurioita.
ratti kun kerta väpättää niin kannattaa käydä eturenkaat päällisin puolin läpi, jos näkyy poikkeamaa esim. kohouman muodossa. Käsin kokeilemalla ja tunnustelemalla ne huomaa myös helposti.
- Apiina
Repaise pölykapselit irti (jos on) ja putsaa vanteet harjalla ja vedellä. Olet kenties ajanut jossain mutavellissä ja renkaat on täynnä soosia.
- neiti2
Aurauskulmat päin prinkkalaa...?
neiti2 kirjoitti:
Aurauskulmat päin prinkkalaa...?
ei koskaan aiheuta väpätystä, vaan vaeltelua ja nopeaa renkaitten kulumista sisä- tai ulkoreunoista.
- neiti2
sitroen kirjoitti:
ei koskaan aiheuta väpätystä, vaan vaeltelua ja nopeaa renkaitten kulumista sisä- tai ulkoreunoista.
Näin ainakin omalla kohdalla kävi, että siis aiheutti myös väpätystä.
- syy on joku muu
neiti2 kirjoitti:
Näin ainakin omalla kohdalla kävi, että siis aiheutti myös väpätystä.
koska se ei ole oikeasti mahdollista
- voi olla
monia, kuten vastauksista ilmenee, yksi vielä mainitsematta: kierot vanteet, kannattaa mennä rengasliikkeeseen tarkistuttamaan ne renkaat (kudosvika) ja vanteet.
- Toni
Aivan, eli vanteet. Pitäisi olla itsestäänselvä asia että niissäkin voi olla vika tuollainen vika, kumma kun ei tullut mieleen.
Hyvä pointti.
- Jamppa1
pysty näitä kaikkia vastauksia lukemaan mutta siitä kannattaa lähteä liikkeelle että vie rengasliikkeeseen ja pyytää tasapainottamaan eturenkaat. samalla katsoo että kiinnityspinnat on puhtaat. Jos vapina jatkuu niin todnäk renkaat on sököt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363807- 122576
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos372005Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211751Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?311546- 1251511
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101331- 141266
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4881265- 821262