Ei ole aikaisempaa kokemusta, joten neuvokaapas mua.
Mikä sat-viritin ja lautanen kannattaa hankkia
11
19547
Vastaukset
Kertoisit ensin hieman minkäisia ohjelmia haluaisit katsoa? Maksullisia vai ainoastaan ilmaisia? Elokuvia? Urheilua? Vai mitä?
Missä asut, omakotitalo, kerrostalo? Minkälainen näkyväisyys on itä - etelä - länsi suunnalla, onko esteitä? Paljonko on rahaa käytettävissä?- JJJ
Betonirivitalo Vaasassa, jossa parveke ja terassi etelään. Näkyvyys parvekkeelta länteen ja itään. En omista digisovitinta, enkä digi tv:tä. Toivottavasti en joudu hankkimaan erikseen kumpaakaan. Rahaa olisin valmis uhraamaan noin 600 Euroa.
Ensisijaisesti pitäisi saada näkyviin suomen maksulliset kanavat, kuten Canalit, 1000. En kuitenkaan halua maksaa edellisistä mitään. Suomalaisia kanavia lisää kuten mtv3 . Joitain saksalaisia, amerikkalaisia, sekä brittikanavia. Urheilukanavia, mutta ei kuitenkaan pallopelejä.
Kokemusta on todella vähän, kuten varmaan huomaatte. - sat
JJJ kirjoitti:
Betonirivitalo Vaasassa, jossa parveke ja terassi etelään. Näkyvyys parvekkeelta länteen ja itään. En omista digisovitinta, enkä digi tv:tä. Toivottavasti en joudu hankkimaan erikseen kumpaakaan. Rahaa olisin valmis uhraamaan noin 600 Euroa.
Ensisijaisesti pitäisi saada näkyviin suomen maksulliset kanavat, kuten Canalit, 1000. En kuitenkaan halua maksaa edellisistä mitään. Suomalaisia kanavia lisää kuten mtv3 . Joitain saksalaisia, amerikkalaisia, sekä brittikanavia. Urheilukanavia, mutta ei kuitenkaan pallopelejä.
Kokemusta on todella vähän, kuten varmaan huomaatte.Vaasassa on aloitettu antenniverkon digitv-lähetykset, joten ihan perusmallin DVB-T-digiboksilla (hinnat alk. 69e) saat näkyviin kymmenisen ilmaista kanavaa: YLE 1,2,Teema,24,FST; MTV3, MTV3 (osin maksullinen), Nelonen, Nelonen ...
http://www.digitv.fi/binary.asp?path=1;4462;4609;4706
Canal tai TV1000-kanavia varten tarvitset satelliittilautasen ja -virittimen, mutta ilmaiseksi et niitä tietenkään saa näkyville, kuukausimaksullinen purkukortti pitää tilata operaattorilta (www.canaldigital.fi tai www.viasat.fi). Mutta eikös tuohon 600euron budjettiin saisi Canalilta vuoden katseluaikaa koko Entertain-pakettiin ja kaikki laitteet asennuksineen kaupan päälle?
Saksalaisia kanavia on täysin ilmaiseksi tarjolla vaikka kuinka paljon Astra-satelliitista, ja noiden kanavien vastaanottoon saat hankittua omat DVB-S-laitteet reilusti alle 200 eurolla. Lista kanavista allaolevasta linkistä, ilmaiset kanavat merkitty keltaisella pohjalla:
http://www.lyngsat.com/astra19.html sat kirjoitti:
Vaasassa on aloitettu antenniverkon digitv-lähetykset, joten ihan perusmallin DVB-T-digiboksilla (hinnat alk. 69e) saat näkyviin kymmenisen ilmaista kanavaa: YLE 1,2,Teema,24,FST; MTV3, MTV3 (osin maksullinen), Nelonen, Nelonen ...
Canal tai TV1000-kanavia varten tarvitset satelliittilautasen ja -virittimen, mutta ilmaiseksi et niitä tietenkään saa näkyville, kuukausimaksullinen purkukortti pitää tilata operaattorilta (www.canaldigital.fi tai www.viasat.fi). Mutta eikös tuohon 600euron budjettiin saisi Canalilta vuoden katseluaikaa koko Entertain-pakettiin ja kaikki laitteet asennuksineen kaupan päälle?
Saksalaisia kanavia on täysin ilmaiseksi tarjolla vaikka kuinka paljon Astra-satelliitista, ja noiden kanavien vastaanottoon saat hankittua omat DVB-S-laitteet reilusti alle 200 eurolla. Lista kanavista allaolevasta linkistä, ilmaiset kanavat merkitty keltaisella pohjalla:
http://www.lyngsat.com/astra19.htmlNäkyy Vaasassa myös C-nippu (Urheilukanava, Voice, Canal sun muut). Tosin tulee Lapualta ja voi vaatia paremman antennin. Itse olen 20km Vaasasta ja pöytäantennilla onnistuu.. Ruotsin digikanavat saa myös näkyviin hyvällä antennilla.
Satelliitti puolella itse hankkisin seuraavat..
Triax TDA 110 tai 125MBS peili Sat Control moottori (on halpa ja hyvä) Invacom 0.3 pää. Maksavat tuolla http://www.satrex.net :ssä yhteensä reilut 200 Euroa. Kyseinen verkkokauppa sijaitsee Vaasassa, en tiedä voiko noutaa? Kauppapuistikolla on myös Compusat, http://www.compusat.fi/ Sieltä löytyy myös..
Virittimestä en sano mitään, se on makuasiakin. Kunhan sen ainakin katsoo, että löytyy Usals moottorin ohjaus. (Useimmista löytyy)
Kananava tarjontaa voi sitten katsella, http://www.kingofsat.net/fi/satellites.php Suurin osa vapaista kanavista näkyy edellä mainitulla kokoonpanolla. (Niitä on jotain 1000 kappaletta)
Tavallisesti monikaan ensikertalainen ei osta ensimmäiseksi moottoria, mutta mielestäni se kannattaa jos taivas on esteistä vapaa. Halutessaan voi sitten kääntää lautasen mille satelliitille tahansa. Usals ohjaus tekee sen todella yksinkertaiseksi. Ei tarvitse kuin ilmoittaa virittimelle oman paikkakunnan koordinaatit ja säätää lautanen yhdelle satelliitille. Sen jälkeen viritin löytää kaikki muut satelliitit automaattisesti. Ei sitä edes muuten huomaisi, paitsi viiveestä kanavan vaihdossa, jos se sijaitsee toisella satelliitilla.- JJJ
sat kirjoitti:
Vaasassa on aloitettu antenniverkon digitv-lähetykset, joten ihan perusmallin DVB-T-digiboksilla (hinnat alk. 69e) saat näkyviin kymmenisen ilmaista kanavaa: YLE 1,2,Teema,24,FST; MTV3, MTV3 (osin maksullinen), Nelonen, Nelonen ...
http://www.lyngsat.com/astra19.html...canal ja tv1000. Eräällä tuttavallani on sellainen piraattikortti, jolla saa ilmaiseksi. Eiköhän tuo asia nyt ole jo aika yleisesti tiedossa.
- selvää:)
JJJ kirjoitti:
...canal ja tv1000. Eräällä tuttavallani on sellainen piraattikortti, jolla saa ilmaiseksi. Eiköhän tuo asia nyt ole jo aika yleisesti tiedossa.
Käy kurkkaamassa "tuttavalla" itse, että saako ilmaiseksi nyt, vai saiko joskus aikaisemmin?
Ei onnistu homma tuttavalla eikä tuttavan tuttavallakaan, vaikka kuinka väittäisivät piraattikortista mitä vain. - 2wq3
selvää:) kirjoitti:
Käy kurkkaamassa "tuttavalla" itse, että saako ilmaiseksi nyt, vai saiko joskus aikaisemmin?
Ei onnistu homma tuttavalla eikä tuttavan tuttavallakaan, vaikka kuinka väittäisivät piraattikortista mitä vain.Aikaisemmin se olikin helppoa. Suhtko hiljattain mm. Viasat muutti salaustaan ja kyllä rupes tulemaan myyntiin satelliitibokseja, Sagemia, joka on ehkä yleisin Viasat käytössä. Näki hyvin, ketkä ovat katselleet ilmaiseksi, nyt ei enää onnistu.
Jos meinaat canal kanavia ilmaiseksi katsoa, niin... ** Forget it! ** - JJJ
selvää:) kirjoitti:
Ei onnistu homma tuttavalla eikä tuttavan tuttavallakaan, vaikka kuinka väittäisivät piraattikortista mitä vain.En ole kaveria sittemmin nähnyt, joten en tiedä mikä tilanne on nyt.
- Huhuh
JJJ kirjoitti:
En ole kaveria sittemmin nähnyt, joten en tiedä mikä tilanne on nyt.
Kyllä sinä tilanteen tiedät, koska se kerrottiin sinulle edellisissä viesteissä.
- sat
yleisesti ottaen kannattaa päättää, haluatko vastaanottaa ilmaisia ns. FTA-kanavia vai haluatko maksaa palveluntarjoajalle (esim. www.canaldigital.fi) kuukausimaksullisista kanavapaketeista?
Maksullinen satelliitti-TV tarjoaa ilmaisia paremmin mm. elokuvia ja urheilua, kun taas ilmaiset FTA-kanavat ovat mielenkiintoisia selailtavia monipuolisen kulttuurien kirjon ansiosta.
laitesuosituksia:
maksu-TV:lle voit hankkia laitteet ja lautaset Canal Digitalilta ohjelmapaketin kylkiäisinä.
FTA-kanavien vastaanottoon riittää n. 100 euron perusviritin (DVB-S) ja paikasta riippuen n. 80cm lautanen liittimet ja kaapelit.- uijui
kyllä niitä piraattikortteja saa edelleen meren toiselta puolelta ja salaus purkaantuu...Turha kenenkään on väittää ettei niitä salauksia pystyisi purkamaan, ainahan on niin että piratismi kulkee muutaman askeleen edellä laillisuutta....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564850Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202255- 1031434
- 881352
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231346Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1301141Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681075Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi261980- 72967
Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75955