Mitä korkeampi on kauppahinta sitä korkeammat kulut turhaa
Kun 3000eur voi ostaa vw passat dieselin joka maksanut 40000eur uutena eikä eroa ole autossa, sama ajettavuus, sama kunto, pienemmät kulut ja ei taloudellisia riskejä niin jokainen voi kuvitella kulujen eron.
Millään sähköautolla ei voi ajaa kuluja lähellekkään jos auton ostohinta kymmeniä tonneja korkeampi. Jonkun muun on maksettava autoa pois ja vakuutuksia jos aikoo hallita autoa edullisesti.
Kannattavin ja paras on 1000-7000eur käytetty vaikka ajaisi 200km työmatkaa joka päivä
9
110
Vastaukset
- Anonyymi
Laita esimerkkilaskelmia väitteesi tueksi vaikkapa 10 vuoden ajalta kun pidät halpaa autoa vs käytettyä sähköautoa. Kaikkein typerintä on tehdä laskelma niin että toinen on uusi ja toinen melko vanha. Pitäisi ikäluokka ja automalli olla edes suurinpiirtein samalla tasolla jotta laskelma olisi uskottava.
- Anonyymi
Vaan kun niitä sähköautoja ei ole 20 vuotiaita, eikä tonnilla tai parilla, nii mites vertaat?
- Anonyymi
Vaan toisin päin voi kuulemma kyllä verrata. Uuden sähköauton kuluthan ovat vain sen kuluttaman sähkölaskun verran, kun taas puolestaan vanhalla polttiksella on ne kaiken maailman huollot, ja korjaukset, ja kalliit bensakulut ylimääräisenä kulu riesana! 😆
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaan toisin päin voi kuulemma kyllä verrata. Uuden sähköauton kuluthan ovat vain sen kuluttaman sähkölaskun verran, kun taas puolestaan vanhalla polttiksella on ne kaiken maailman huollot, ja korjaukset, ja kalliit bensakulut ylimääräisenä kulu riesana! 😆
Niin siis sähköautossa ei tarvitse vaihtaa moottori- eikä vaihteistoöljyjä, remmiä/ketjua, tarkistaa jäähdytinnesteitä, pakoputki ei ruostu puhki, kytkin ei reistaile jne. Ikääntyvää sähköautoa ostettaessa kai laitetaan joku anturi kiinni ja tarkistetaan akun kunto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin siis sähköautossa ei tarvitse vaihtaa moottori- eikä vaihteistoöljyjä, remmiä/ketjua, tarkistaa jäähdytinnesteitä, pakoputki ei ruostu puhki, kytkin ei reistaile jne. Ikääntyvää sähköautoa ostettaessa kai laitetaan joku anturi kiinni ja tarkistetaan akun kunto.
Sähköautossa vaihdellaan akkuja, tyristoreja, ohjauspokseja, kaapeleita, sähkömoottoreita ja vetoakselit siitäkin löytyy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin siis sähköautossa ei tarvitse vaihtaa moottori- eikä vaihteistoöljyjä, remmiä/ketjua, tarkistaa jäähdytinnesteitä, pakoputki ei ruostu puhki, kytkin ei reistaile jne. Ikääntyvää sähköautoa ostettaessa kai laitetaan joku anturi kiinni ja tarkistetaan akun kunto.
Ei tarvitse ei. Muuta roplaamista kyllä sitten riittää senkin edestä.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/sahkoauton-korjaus-on-kallista-leikkia-tama-ajankohtainen-toimenpide-voi-aiheuttaa-kymppitonnien-laskun/c3077bc9-83aa-4954-8506-51405ddb59bb - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvitse ei. Muuta roplaamista kyllä sitten riittää senkin edestä.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/sahkoauton-korjaus-on-kallista-leikkia-tama-ajankohtainen-toimenpide-voi-aiheuttaa-kymppitonnien-laskun/c3077bc9-83aa-4954-8506-51405ddb59bbHuoltoko huoletonta suristimilla?
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/sahkoautoko-huoltohuoleton-muutaman-vuoden-ikaisen-sahkoauton-korjauskohdelista-on-pitka-ja-erikoinen-ja-vaatii-erikoisosaamista/8acc518c-00bb-4605-8026-caf279075272
- Anonyymi
Aloittajalla on oletus, että kaikilla on tilat, työkalut, osaaminen ja aikaa vanhan auton ropaamiseen.
- Anonyymi
Rahallisesti taloudellisin on mahdollisimman halpa auto joka kuluttaa vähän, ei siinä tarvita kovin suurta älyä päättelyyn.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692733
- 632674
- 681792
- 241627
- 201550
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91490- 151392
- 481247
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81207