Missä iässä?

Anonyymi-ap

On jo korkea aika alkaa seurustella?

38

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Trollaaminen estää ketään kiinnostumasta sinusta.

• Anonyymi

Eläkkeellä on aikaa moiseen hölynpölyyn.

>simiti<

• Anonyymi

Moinen ei kannata koskaan edes aloittaa.
      Terveisin mies 48v

• Anonyymi

Samaa mieltä mies 52v.

• Riippuu täysin ihmisestä itsestään.

• Ei se ikää katso..

• Alaikärajaa ei ole. Oikea ikä on silloin, kun itse tekee mieli. 🌹👀

• kynä..mi kirjoitti:

Alaikärajaa ei ole. Oikea ikä on silloin, kun itse tekee mieli. 🌹👀

Mä näen sen sillain,ettei yläikärajaa ole...

• Pikku-pirpana kirjoitti:

Mä näen sen sillain,ettei yläikärajaa ole...

Pidin sitä niin selvänä, etten tullut sitä edes maininneeksi. 🌹👀

• kynä..mi kirjoitti:

Pidin sitä niin selvänä, etten tullut sitä edes maininneeksi. 🌹👀

No mutta minä kun olen tälläinen vähän yksinkertainen tapaus, sitä mitä ei ole sanottu, ei päde...

No mutta minä kun olen tälläinen vähän yksinkertainen tapaus, sitä mitä ei ole sanottu, ei päde...

Joo, ei ole mitään vahinkoa tapahtunut, enkä ole suinkaan sitä mieltä, että olisit yksinkertainen. Paremminkin palstan fiksuimpia. 🌹👀

• kynä..mi kirjoitti:

Joo, ei ole mitään vahinkoa tapahtunut, enkä ole suinkaan sitä mieltä, että olisit yksinkertainen. Paremminkin palstan fiksuimpia. 🌹👀

No en todellakaan ole kovin fiksu tapaus. Mutta kiitos kohteliaisuudesta kuitenkin, vaikka en ota sitä tosissani.

Minulla oli ensimmäinen poikaystävä päiväkodissa, joten en sanoisi, että tuota alarajaakaan olisi.

Ei ole mielestäni oikeaa tai väärää ikää seurusteluun. On kovin tilannekohtaista. On puritaanista ajatella, että pitäisi olla sopivan ikäinen.

No en todellakaan ole kovin fiksu tapaus. Mutta kiitos kohteliaisuudesta kuitenkin, vaikka en ota sitä tosissani.

Minulla oli ensimmäinen poikaystävä päiväkodissa, joten en sanoisi, että tuota alarajaakaan olisi.

Ei ole mielestäni oikeaa tai väärää ikää seurusteluun. On kovin tilannekohtaista. On puritaanista ajatella, että pitäisi olla sopivan ikäinen.

Juuri näin. Osaat ajatella sekä teoreettisesti ja nimenomaan ymmärrät, että ei voi tehdä etukäteen odottamattomiin tilanteisiin sopivaa listaa, vaan tajuat, että kuhunkin tilanteeseen tulee löytää ratkaisu ajattelemalla, eikä etukäteislistan mukaan.

Olen muuten ollut huomaavinani, että naiset ovat kyvykkäämpiä toimimaan tilanteen mukaan. Miehet ovat taipuvampia tekemään systeemin, joka ei sitten sovellukaan tositilanteeseen. Eli naiset ovat keskimäärin joustavampia. 🌹👀

• kynä..mi kirjoitti:

Juuri näin. Osaat ajatella sekä teoreettisesti ja nimenomaan ymmärrät, että ei voi tehdä etukäteen odottamattomiin tilanteisiin sopivaa listaa, vaan tajuat, että kuhunkin tilanteeseen tulee löytää ratkaisu ajattelemalla, eikä etukäteislistan mukaan.

Olen muuten ollut huomaavinani, että naiset ovat kyvykkäämpiä toimimaan tilanteen mukaan. Miehet ovat taipuvampia tekemään systeemin, joka ei sitten sovellukaan tositilanteeseen. Eli naiset ovat keskimäärin joustavampia. 🌹👀

Mä tykkään kovasti ihan vaan olla ja ajatella, mutta useimmiten ajatuksillani ei ole päätä eikä häntää. Samapa tuo.. itse nautin siitä. Ajatuksen voima on uskomaton.

Eiköhän tuo sukupuolten välinen ajattelemisen eroavaisuudet ole aika yksklöllisiä. Minusta on. Mutta jonkilaisia suuntimia ja yleistyksiä aiheesta voi toki tehdä.

Onhan aihetta tutkittu paljon ja se on tosiasia, että sukupuolikkaat ajattelevat eri tavalla. Se tulisi tunnustaa ja tiedostaa. Ennen kaikkea olemme ihmisiä ja toissijaisesti sukupuoliamme. Naisvaltaisessa ajattelukeskiössä on tavallan unohdettu, että meillä sukupuolikkailla on enemmän yhteistä kuin eroavaisuuksia. Ja tässäkin hajatelmassa tulee huomioida yksilölliset erot.

Olen aina sanonut sitä, että miehen suurin synti on se, ettei hän ole nainen.
        Naiset ovat huonoja suvaitsemaan erilaisuutta.

Mä tykkään kovasti ihan vaan olla ja ajatella, mutta useimmiten ajatuksillani ei ole päätä eikä häntää. Samapa tuo.. itse nautin siitä. Ajatuksen voima on uskomaton.

Eiköhän tuo sukupuolten välinen ajattelemisen eroavaisuudet ole aika yksklöllisiä. Minusta on. Mutta jonkilaisia suuntimia ja yleistyksiä aiheesta voi toki tehdä.

Onhan aihetta tutkittu paljon ja se on tosiasia, että sukupuolikkaat ajattelevat eri tavalla. Se tulisi tunnustaa ja tiedostaa. Ennen kaikkea olemme ihmisiä ja toissijaisesti sukupuoliamme. Naisvaltaisessa ajattelukeskiössä on tavallan unohdettu, että meillä sukupuolikkailla on enemmän yhteistä kuin eroavaisuuksia. Ja tässäkin hajatelmassa tulee huomioida yksilölliset erot.

Olen aina sanonut sitä, että miehen suurin synti on se, ettei hän ole nainen.
        Naiset ovat huonoja suvaitsemaan erilaisuutta.

Saalem-seurakunnan johtava saarnaaja, siis helluntaiherätyksen, Kai Antturi, oli aikoinaan sitä mieltä, ettei saanut olla seksiä ennen virallista avioliittoa. Hän veti siitä sellaisen päätelmän, että koko asia on miehen vastuulla, koska nainen on niin moraalisesti heikko, että taipuu mihin vaan.

Minä taas teen naisten notkeudesta päätelmän, että naiset ovat viisaampia, kun eivät noudata kaavaa. Tämä ei tietenkään koske kaikkia naisia, ainoastaan keskimäärin. Tälläkin palstalla esiintyy muutama äärimmäisen kaavamainen ja moralistinen nainen.

Sinusta olen kyllä ollut havaitsevinani, ettet ole kaavamainen. 🌹👀

• kynä..mi kirjoitti:

Saalem-seurakunnan johtava saarnaaja, siis helluntaiherätyksen, Kai Antturi, oli aikoinaan sitä mieltä, ettei saanut olla seksiä ennen virallista avioliittoa. Hän veti siitä sellaisen päätelmän, että koko asia on miehen vastuulla, koska nainen on niin moraalisesti heikko, että taipuu mihin vaan.

Minä taas teen naisten notkeudesta päätelmän, että naiset ovat viisaampia, kun eivät noudata kaavaa. Tämä ei tietenkään koske kaikkia naisia, ainoastaan keskimäärin. Tälläkin palstalla esiintyy muutama äärimmäisen kaavamainen ja moralistinen nainen.

Sinusta olen kyllä ollut havaitsevinani, ettet ole kaavamainen. 🌹👀

Kaavamainen? Minäkö? Pois se minusta, mutta mielestäni sinun näkemyksesi naisista on aika kaavamainen. Mutta tuo sallittakoon mielipiteenä.

Mielipiteen eroavaisuudet ja erilaisuudet tekee tälläisestä paikasta juuri sen, millaisella palstalla haluan olla. Tosin se menee monasti siihen ihmisen pikkumaisuuden muotoilemaan nokittamiseen ja toisen vähättelemiseen.

En niin vällää jees-jees ihmisistä. Ja ohjenuoranani onkin, että kunnioita ihmisyyttä ja yksilöä. Erilaisuus ON rikkaus ja jokainen meistä on rikaste omalla tavallaan. En hae samanmielisyyttä ihmisissä. Päinvastoin haen haastetta omille olettamuksilleni. Avartuvuutta omille mielipiteilleni. Uusia näkökantoja.

Se ei tarkoita, että kuka vaan voi tulla ja sanoittaa mielipiteeni uusiksi. Mutta se tarkoittaa, että kuka vaan voi saada minut ajattelemaan jo ajattelemani uusiksi. Tai mikä parasta .. saada minut ajattelemaan sellaista, mitä en ole vielä ajatellut aiemmin.

Ja se on se, miksi palstailen. Miksi sinä palstailet?

Kaavamainen? Minäkö? Pois se minusta, mutta mielestäni sinun näkemyksesi naisista on aika kaavamainen. Mutta tuo sallittakoon mielipiteenä.

Mielipiteen eroavaisuudet ja erilaisuudet tekee tälläisestä paikasta juuri sen, millaisella palstalla haluan olla. Tosin se menee monasti siihen ihmisen pikkumaisuuden muotoilemaan nokittamiseen ja toisen vähättelemiseen.

En niin vällää jees-jees ihmisistä. Ja ohjenuoranani onkin, että kunnioita ihmisyyttä ja yksilöä. Erilaisuus ON rikkaus ja jokainen meistä on rikaste omalla tavallaan. En hae samanmielisyyttä ihmisissä. Päinvastoin haen haastetta omille olettamuksilleni. Avartuvuutta omille mielipiteilleni. Uusia näkökantoja.

Se ei tarkoita, että kuka vaan voi tulla ja sanoittaa mielipiteeni uusiksi. Mutta se tarkoittaa, että kuka vaan voi saada minut ajattelemaan jo ajattelemani uusiksi. Tai mikä parasta .. saada minut ajattelemaan sellaista, mitä en ole vielä ajatellut aiemmin.

Ja se on se, miksi palstailen. Miksi sinä palstailet?

Vaikka joskus poikkean tarkoin määritellyltä ja varmalta luonnontieteellisen menetelmän tieltä, kuten nyt, sen tien esilläpito on kuitenkin intressini numero 1.

Intressi numero 2 on vapaamielisyyden edistäminen. Intressi numero 2, ei ole tieteellisesti puolustettavissa. Luonnontieteet tutkivat vain, miten on, ei miten tulisi olla. 🌹👀

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Voi sinua pikkuista. Jopa bussit ajavat ohitsesi huomaamatta sinua. Itsehän pysäytän bussìn yhdellä kädellä.

>simiti<

• kynä..mi kirjoitti:

Vaikka joskus poikkean tarkoin määritellyltä ja varmalta luonnontieteellisen menetelmän tieltä, kuten nyt, sen tien esilläpito on kuitenkin intressini numero 1.

Intressi numero 2 on vapaamielisyyden edistäminen. Intressi numero 2, ei ole tieteellisesti puolustettavissa. Luonnontieteet tutkivat vain, miten on, ei miten tulisi olla. 🌹👀

Minun kanssani pitääkin jättää tieteellisyydet väliin, jos haluaa kommunikoida.

Mä olen liian pitkäpiuhainen luonnontieteellisyyteen, ja mitä vapaamielisyyteen tulee.. sitä löytyy. Mutta ei sinun määritelmiesi mukaista. Mutta sekään ei haittaa minua. Kommunikaatio yhteishengessä on avain ymmärrykseen. Toisen ymmärtämiseen ja jopa kunnioittamiseen.. vaikka matka on pitkä jos erimielisyys on lähtökohtana.

Sinä siis palstailet, koska haluat valistaa.. ?

Minun kanssani pitääkin jättää tieteellisyydet väliin, jos haluaa kommunikoida.

Mä olen liian pitkäpiuhainen luonnontieteellisyyteen, ja mitä vapaamielisyyteen tulee.. sitä löytyy. Mutta ei sinun määritelmiesi mukaista. Mutta sekään ei haittaa minua. Kommunikaatio yhteishengessä on avain ymmärrykseen. Toisen ymmärtämiseen ja jopa kunnioittamiseen.. vaikka matka on pitkä jos erimielisyys on lähtökohtana.

Sinä siis palstailet, koska haluat valistaa.. ?

"Minun kanssani pitääkin jättää tieteellisyydet väliin, jos haluaa kommunikoida."

Olisin muuten kyllä halunnutkin, mutta koska on tällainen ennakkoehto, jääköön. Hyvää vuotta 2023. 🌹👀

• Anonyymi kirjoitti:

Voi sinua pikkuista. Jopa bussit ajavat ohitsesi huomaamatta sinua. Itsehän pysäytän bussìn yhdellä kädellä.

>simiti<

Nooh.. en ole koskaan jäänyt bussista. Ole sen verran sinnikäs.

Yksi aamu oli kova sumu ja otin fikan mukaan. Huidoin sillä sitten bussille.. kuski nauroi päin näköä. "Kyllä mä tiedän sun kulkevan tällä bussilla joka aamu" minä siihen, etten minä voi ennakolta tietää kuka on kuskina milloinkin.

Minut tunnetaan jo vakkarina. Olen ystävällinen kuskeille ja he minulle. Joitakin tuttujakin olen saanut kuskeista. Parille on puhelinnumerokin. Edellisen kuljetusyhtiön ajojärjestelijän numerokin oli. Mutta ei sellainen peli enää toimi Höslällä.

Niin .. nyt kun sanoin, niin tietty ma - aamuna jään bussista.. Murphyn laki nääs.

• kynä..mi kirjoitti:

"Minun kanssani pitääkin jättää tieteellisyydet väliin, jos haluaa kommunikoida."

Olisin muuten kyllä halunnutkin, mutta koska on tällainen ennakkoehto, jääköön. Hyvää vuotta 2023. 🌹👀

Hyvää vuotta 2023 sinullekin.

• Anonyymi

Tässä on nelikymppiseksi jo ehditty. Ei ole osoittautunut vielä "korkeaksi ajaksi".

• Anonyymi

Sanoisin että ei alle 15v

• Anonyymi

Jaa, toiset seurustelee ja toiset ei…mitä sitten, huoh!

• Anonyymi

Kyllä 20v rupee jo olee sellainen ikä

• Anonyymi

Ei missään iässä. Ei seurustelu ole mitenkään välttämätöntä. Mutta saa jos haluaa, millä ikää tahansa.

xLiner

• Anonyymi

Seurustelu on vapaaehtoista toimintaa koko ihmisiän.

Et pystyisi järjestellä mitään kivaa fwb-kuviota, ettei tarvisi alkaa tähän iänikuiseen parisuhdetaistoon?

-keinovaginamies-

• Anonyymi

Itse asiahan ei kuulu kuitenkaan korkeimmalle oikeudelle. Ai miksikö ei korkeimmalle oikeudelle?

• Anonyymi

Naisten ei kannata alle 35 vuotiaana seurustella. Ovat ihan teinejä vielä eikä ne osaa sitoutua.

• Anonyymi

No jos ny 50v alkas oleen jonkun kaa..

• Anonyymi

Kyllä seurustelin jo 13 vuotiaana. 15 vuotiaana pitää jo seurustella miehen. Muuten miehessä on jotain pahasti vikaa. Aloin 13 vuotiaan seurustelemaan ja erosin 20 vuotiaana kun eksä pussaili jotain viinamiestä maauimalassa ja satuin huomaamaan. Olin sinkku vain vähän aikaa ja löysin uuden naisen jonka kanssa olin 13 vuotta. Olin sitten sinkku 2 vuotta ja taas löysin naisen joka oli minun kanssa samalla luokalla. Olen ollut sen kanssa 12 vuotta.

• Anonyymi

No, itse opetan tytärtäni ettei alle 18 vuotiaana kannata aloittaa seurustelua koska ennen tuota ikää isä vahtaa ja kiusaa liikaa niitä sulhasehdokkaita.

Oikea ikä naiselle on siis ikä jolloin on valmis ottamaan vastuun omasta elämästään, arvioimaan sen missä vaiheessa elämänkaarta suhteeseen kannattaisi ryhtyä.

Hyvä jos pidättäytyisivät kunnes oma ymmärrys kasvaa ja ne vaatimukset kumppania kohtaan ovat elämää vasten hyvin kantavia.

Ihanteellista ikää ei ole, on paljon onnistuneita teinirakkauksia, mutta enemmän niitä epäonnistuneita. Onnettomintahan olisi jos ei olisi rakentanut omaa elämäänsä riittävän vahvaksi ennen lapsen syntymää. Vaikka kyllähän tuollaisestakin elämästä voi rakentaa hyvän, se on vain vaikeampaa.

Olettamuksella siis että se lapsi voi tulla...monihan ei taida enää haluta ja sehän tekee elämästä helppoa, myös eroista.

Jos poika kysymyksessä, ohjeet olisivat ehkä samansuuntaisia, mutta pieneen seikkailuun kannustavia.

Jaksaako jalat kannattaa kuormaa, jos jaksaa niin eikun menoksi.

AV

• Anonyymi

vahva veikkaus 33v puolesta :D

• Anonyymi

Ei missään iässä

• Anonyymi

Kun rakastuu molemminpuolisesti.

• Ein kai sitä ole laissa sanottu. Monet alkaa seurustelemaan ensimmäisen kerran joskus teininä tai parikymppisenä, mutta ei missään ole määritelty ikärajaa milloin viimeistään pitäisi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      90
      3255
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3033
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1872
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      19
      1832
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      30
      1757
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      21
      1701
    7. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1687
    8. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      34
      1369
    9. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1327
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1319
    Aihe