Hammasproteesin säilytys

Anonyymi-ap

Voiko proteesia säilyttää vesilasissa yön yli, että ikenet saisi parantua. Onko paljas vesi parasta vai pitääkö sinne lisätä jotain. ( Jossain oli neuvo että liotetaan tee lusikallinem ruokasuolaa veteen ja sinne hampaat likoomaan )

6

576

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

laitetaan proteesit suolaveteen yön ajaksi. Suolavesi valmistetaan siten, että liuotetaan 1 ruokalusikallinen suolaa juomalasilliseen vettä. Liuos valmistetaan päiväksi kerrallaan.

• Anonyymi

Nimenomaan suositellaan otettavaksi yöksi pois. Säilytys kuivassa tai puhtaassa vedessä.

• Anonyymi

Olen laittanut tipan fairyä veteen jossa proteesi likoaa yön. Onkohan pahasta. Ajattelin että lähtee rasva pois. Aamulla vielä harjaan vain tätä varten ostamalla pehmeällä pienellä tiskiharjalla, huuhdon ja pistän suuhun.

• Anonyymi

Proteesi on hyvä ottaa pois yöksi. Se pitää puhdistaa heti, sitä varten on olemassa proteesiharjoja. Itse suihkutan proteesiin hajutonta astianpesuainetta ja sitten harjaus. Sekä harjoja että suihkutettavaa hajutonta astianpesuainetta saa ainakin City-marketeista. Harjoja saa ostaa myös apteekeista.

Silloin tällöin on syytä tehdä syväpuhdistus eli liotus nimenomaan proteeseille tarkoitetuissa aineissa, saa apteekista.

Puhtaan proteesin voi säilyttää pienessä kannellisessa muovirasiassa. Jos haluaa, niin pari pisaraa vettä pohjalle kosteana pitämiseksi.

• Anonyymi

Minä säilytän proteesia yön yli (eihän tuo ole kovin monta tuntia) puhtaassa avoimessa rasiassa kuivana. Kerran viikossa pidän proteesin yön yli puhdistusliuoksessa (tabletteja myydään kaikissa lähikaupoissa). Pakkauksen päällä on mainittu että kolme minuuttia riittää, mutta olen todennut että proteesi puhdistuu kunnolla kun antaa sen olla pidempään liuoksessa. Muina iltoina pesen proteesin nestemäisellä proteesin puhdistusgeelillä proteesiharjaa käyttäen.

• Anonyymi

No en ole koskaan säilyttännyt yön yli vesilasissa. Illalla pesu ja takas suuhun yöksi.aamulla pesu ja suuhun. Näin vuonna 2023 ohjeet saanut erikoishammasteknikolta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1517
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      10
      1380
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      75
      1146
    4. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      115
      1109
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      68
      1085
    6. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      75
      971
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      68
      905
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      255
      890
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      12
      831
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      33
      813
    Aihe