Kannattaako mennä IB linjalle ressuun?

Anonyymi-ap

Yhteishaku lähenee ja olen miettinyt jos hakisin Ressuun IB linjalle. Haluaisin mennä sinne koska se on englanniksi ja tykkään englannista ja että voin mennä paremmin ulkomaille yliopistoon. Mun keskiarvo on 8,9. Onko se kovin raskasta ja hankalaa ja jääkö yhtään vapaa-aikaa? En tykkää hirveästi opiskella ja nyt 9 luokallakin on pitänyt lukea kokeisiin paljon niin kuinka rankkaa se IB linja ressussa on? Kertokaa kokemuksia ja että kannattaisko mun hakea??

8

344

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Toisille on (liian) raskasta, toisille sopivaa ja joillekin turhan kevyttä.
      Melkein kaikki kyllä valittavat lukion vaativuutta.

• Anonyymi

Kannattaa opetella muitakin kieliä kuin universaalienglantia, ainakin jos jotain sivistykseen kasvattavia akateemisia aloja tavoittelee.

• Anonyymi

Nyt tuli tärkeää asiaa!

• Anonyymi

Lukiossa nyt ei ole muuta vaativaa kuin ehkä ylioppilaskirjoitukset. Keskiarvon lievään putoamiseen voi toki ehkä varautua.

• Anonyymi

...Tietysti jossain pinkolukioissa ilmapiiri ja kulttuuri saattaa aina olla "vaativa" eli hapan - ei ole kokemusta tuosta.

• Anonyymi

Lukio ei ratkaise mitään. Kaikki riippuu sinusta itsestäsi. Myös Takaperän lukiosta pääsee yhtä pitkälle kuin Ressun IB-lukiosta, jos rahkeet riittävät.

Ressussa on kilpailuhenki huipussaan. Jos se tuntuu mukavalta, niin sinne sitten!

• Anonyymi

jos itsellä on halu opiskella ja kehittyä niin se on se juttu. silloin menestyy varmasti ja
      lukiosta riippumatta.
      Lukion valintaan on monta syytä. Kiinnostavat ainevalikoimat, sijainti, papan rahojen riittävyys etc. Opiskeluun on kuitenkin varsin huono lähtökohta
      jos itsellä ei ole opiskeluintoa eikä ole halua tehdä muuta kuin vain pakolliset maikan antamat tehtävät.
      Ilman koulujakin voi tietenkin menestyä. Se on harvinaista mutta onnistuu jos itsellä on into kehittyä jossain jutussa parhaaksi. Yleensä koulupudokkaat eivät menesty vaan häviävät. Aina on muutama poikkeusyksilö pudokkaissakin.

• Anonyymi

Täällä ressun vanha opiskelija, jos ei tykkää opiskella niin mikään IB koulu ei ole paras vaihtoehto. Ja sen lisäksi todi moni luulee IB:n olevan paikka jossa vain opiskellaan englanniksi, mutta tuo on tosiaan väärin. IB toimii ihan eri tavalla kuin yleislinjaiset lukiot. Parasta katsoa enemmän tietoa ib:stä ennen kuin hakee

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2703
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2634
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1782
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1617
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1540
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1470
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1382
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      29
      1131
    Aihe