Minne opiskelemaan lääketieteitä?

Anonyymi-ap

Moikka! Itsellä on tällä hetkellä vakavasti harkinnassa aloittaa lääketieteiden opinnot sitten kun lukiosta olen päässyt. Vaikka tuohon onkin vielä jonkin aikaa olen silti alkanut aiheutta vakavasti pohtia ja jopa suunnitella. Tällä hetkellä eniten mietityttää opiskelupaikka, ja näin alustavasti aprikoin Helsingin ja Tampereen välillä. Onhan noita muitakin paikkoja joissa opiskella, mutta tällähetkellä nuo kaksi ovat vahvasti esillä. Molemmissa on puolensa, ja on haastavaa miettiä kumpi olisi se oma paikka. Lisäksi olen suunnitellut työskenteleväni tutkijan roolissa paljolti, mikäli se onnistuu. Tottakai tekisin myös perinteistä lääkärin työtä. Opinnoissa pidän käytännön harjoittelusta. Toivoisin nyt siis, että joku asiasta tietävä voisikin kertoa molempien yliopistojen hyviä ja huonoja puolia juurikin lääketieteiden parista. Otan mielelläni kokemuksia vastaan!
Kiitos valmiiksi jo vastauksista!

4

1309

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä Helsinki on Helsinki. Mutta aika harva voi valita opiskelupaikkansa, yleensä mennään, minne päästään, jos johonkin ylipäätään päästään. Jotkut ulkomaat voi olla hyvä varavaihtoehto.

• Anonyymi

Helsinki ja Tampere ne vaikeimmat on.
      Kannattaa olla todella tyytyväinen jos pääsee "edes" Kuopioon.

Itse pääsin viidennellä hakukerralla äskettäin Tampereelle ja oon ollut nyt 1,5 viikkoa ikionnellinen.

Ota Mafyn valmennuskurssi, se on yksinkertaisesti mahtava. Ja älä lannistu, vaikka et pääsisi ekalla tai tokalla yrityksellä sisään. Usko itsees! Tsemppiä!!

• Anonyymi

Lääketieteen opiskelu on hyvin samanlaista joka paikassa. Itse opiskelun sisällön ja muodon perusteella ei yliopistoissa ole valittavaa. Helsinki on kalliimpi paikka opiskella ja elää, jos sillä on jotain merkitystä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2620
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1762
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1587
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1510
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1450
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1362
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe