Ajelin Espoossa kauklahdenväylää

Anonyymi-ap

Aika moni kiertoliittymistä poistuva ei käytä vilkkua, kiertoliittymiin joka tilanteessa olisi tulossa liikenteessä mutta nämä muutama epeli joita sain tarkkailtua niin ei vilkkua. YKSI löysi vilkun myöhemmin paikassa missä ketään ei tullut vastaan eikä ole suojatietä eikä mitään eikä ketään kelle infota vilkulla aikeistaan niin hän käyttää vilkkua sitten kuitenkin, muissa paikoissa missä oli liikennettä niin ei käyttänyt vilkkua. Ei ollu mersuja eikä bemareita eikä kai autejakaan (lue audi) yksikään mutta eräskin kökkelin aluella ajelija tunnistatko itsesi, taustapeilissä roikku wunderbaum :) Opettele ajamaan paskanhajuisessa autossasi.. Varmaan kodissakin on hajusteita?

Arkisia havaintoja, ei sen kummempaa.. Kyllä teidät ajotaidottomat huomataan, joskus haiseekin jo kauas.

34

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikä ihmeen tärkeys tuolla vilkulla on? Jos 20 % autoilijoista ei käytä vilkkua, se on katastrofi, mutta jos 90% autoilijoista ei noudata nopeusrajoitusta, se on vain sujuvaa liikennettä, ei katastrofi.

      • Anonyymi

        Ongelma ei ole noin nätti :)
        Jos vain 10% oikeasti osaa käyttää vilkkua oikein liikenteessä niin miettikää se haittaava puoli 90%.

        On ihan tutkittua, 10% käyttää vilkkua oikein
        10% ei koskaan.
        80% tekee jotain vilkulla.. sitä räpsimistä, myöhään.. Eli turhaa touhua koko homma kun ei osaa.
        Tässä se merkitys ja osaaminen.

        Ei se vilkku mikään maailman pelastaja ole, joskus se vaan kertoo momista asioista kuten siitä mikä siellä ratin takana on, helppoa asiaa ei osata. Koulutuskaan ei ole auttanut asiaan niin haluatko että kerron lisää vielä,


      • Anonyymi

        Harva ymmärtää sen, että vilkku on viestintäväline, jolla viestitetään omat aikeet muille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harva ymmärtää sen, että vilkku on viestintäväline, jolla viestitetään omat aikeet muille.

        Turhan monella ajatus ei yletä omaa persettä pidemmälle. Silloin ei osata käyttää vilkkua, eikä paljon muutakaan.


      • Anonyymi

        Sillä kerrotaan muille, mitä aikoo tehdä kohta. Käännyn kohta tuosta tuonne, enkä tule sinne asti missä sinä olet, joten voit mennä jo. Vilkun oikeanlainen käyttö sujuvoittaa liikennettä ja lisää turvallisuutta. Sen huono puoli on pippeli siinä, että autoilijoiden pitäisi osata käyttää sitä. Suurin osa osaakin, mutta turhan moni ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä kerrotaan muille, mitä aikoo tehdä kohta. Käännyn kohta tuosta tuonne, enkä tule sinne asti missä sinä olet, joten voit mennä jo. Vilkun oikeanlainen käyttö sujuvoittaa liikennettä ja lisää turvallisuutta. Sen huono puoli on pippeli siinä, että autoilijoiden pitäisi osata käyttää sitä. Suurin osa osaakin, mutta turhan moni ei.

        Poikkeava kehitysvammainen antaa ymmärtää, että vilkunkäytön huono puoli on pippeli.
        Mitähän tämä kehitysvammainen tuollakin tarkoittanee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poikkeava kehitysvammainen antaa ymmärtää, että vilkunkäytön huono puoli on pippeli.
        Mitähän tämä kehitysvammainen tuollakin tarkoittanee?

        Sinä löysit pippelin myöhään illalla. Sehän tekee sinut vaan onnelliseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä löysit pippelin myöhään illalla. Sehän tekee sinut vaan onnelliseksi.

        Miten kommenttisi vastaa esitettyyn kysymykseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten kommenttisi vastaa esitettyyn kysymykseen?

        Kyselijäpösilö voi miettiä sitä ihan keskenään.


    • Anonyymi

      Oikea termi on muuten liikenneympyrä. Tieliikennelaki ei tunne termiä kiertoliittymä.

      2 §
      Tässä laissa tarkoitetaan:
      15) liikenneympyrällä liikennemerkeillä osoitettua kahden tai useamman risteyksen muodostamaa kokonaisuutta;

    • Anonyymi

      Alottaja on paha kyttäri eikä huoaa kuinka törkeästi itse ajelee. Joutilaana on aikaa kirjoitella tänne höpöasioita.

      • Anonyymi

        Penis.


      • Anonyymi

        Kyttäri... Heh....

        laulari, postinkantari, ledenjakari, asentari, korjari, nuohori, kiilari, kaahari, raiskari...


    • Anonyymi

      Turha tuosta pidä vetää hernettä nenään, kaikki eivät vain osaa. Onhan se noloa, jos ei osaa edes vilkuttaa oikein ympyrässä, mutta minkäs teet.

      • Anonyymi

        Ei ole pelkästään noloa, vaan voi olla jopa vaarallista. On asennevammaista olla toimimatta sääntöjen ja lakien velvoittamalla tavalla.


    • Anonyymi

      Hernettä mutta, samanlaista ajelua tänäänkin, suurimmalla osalla ole mitään osaamista vilkun käyttämisestä. Joku nämä on täysin minä minä menen tässä, jos ei omaan ajoon vaikuta vilkku mitää niin nämä tietyt tyypit ei välitä tuon taivaallista muiden liikenteestä.. Miettikää millaisia ihmisiä ovat varmaan muutenkin.

    • Anonyymi

      En ole vähään aikaan ajanut tuota väylää, joten onko noissa risteyksissä liikennemerkki D2? Vain tuolla merkillä varustettu kiertoristeys on liikenneympyrä, jossa on käytettävä oikeanpuoleista vilkkua ympyrästä poistuttaessa. Ilman merkkiä kyseessä on vain risteys jonka keskellä on mahdollisesti ympyränmuotoinen liikenteenjakaja ja silloin suoraan ajettaessa ei tarvitse näyttää vilkkua. Yllättävintä on silloin se että "ympyrän" kiertäessä ja vasemmalle kääntyessä pitääkin käyttää vasenta vilkkua, jota ei käytetä liikenneympyrässä ajettaessa..

      • Anonyymi

        Lait ovat heitä varten joiden oma pää ei tarpeeksi ohjaa. Fiksut ymmärtävät, että ympyrään mentäessä ei tarvitse vilkuttaa, koska on vain yksi ajosuunta, eli vaihtoehtoja ei ole. Poistua voi sitten monesta kohtaa ja aiottu poistuminen viestitään muille vilkulla. Tämä sama looginen tapa pätee, oli liikennemerkki sitten mikä tahansa. Laki kertoo sitten tämän saman vähemmän fiksuille, mutta täydelliset idiootit eivät siltikään ymmärrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lait ovat heitä varten joiden oma pää ei tarpeeksi ohjaa. Fiksut ymmärtävät, että ympyrään mentäessä ei tarvitse vilkuttaa, koska on vain yksi ajosuunta, eli vaihtoehtoja ei ole. Poistua voi sitten monesta kohtaa ja aiottu poistuminen viestitään muille vilkulla. Tämä sama looginen tapa pätee, oli liikennemerkki sitten mikä tahansa. Laki kertoo sitten tämän saman vähemmän fiksuille, mutta täydelliset idiootit eivät siltikään ymmärrä.

        Liikennemerkki D2 "tekee" liikenneympyrän. Risteyksen keskellä voi olla jopa ympyrän muotoinen koroke, tai vaikkapa vain pylväs, mutta se ei tee risteyksestä liikenneympyrää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikennemerkki D2 "tekee" liikenneympyrän. Risteyksen keskellä voi olla jopa ympyrän muotoinen koroke, tai vaikkapa vain pylväs, mutta se ei tee risteyksestä liikenneympyrää.

        Toki, mutta aiemmin kerrottu logiikka vilkutuksen suhteen pätee myös samanlaisiin ympyränmuotoisiin risteyksiin, jossa on useampi poistumismahdollisuus, vaikka kyseinen D2 liikennemerkki puuttuisikin. Jos on useampi mahdollisuus edetä, niin vilkulla kerrotaan muille aikeet, että minne edetään. Suuntamerkin on oltava näkyvä ja ymmärrettävä.

        "Virallisen" liikenneympyrän osalta tieliikennelain 48 § velvoittaa ihan erikseen vilkuttamaan poistuessa liikenneympyrästä.

        Suuntamerkki on ajoneuvolla ajettaessa annettava suuntavalaisimella tai, jollei ajoneuvossa ole sellaista, muulla näkyvällä tavalla:
        4) poistuttaessa liikenneympyrästä;


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki, mutta aiemmin kerrottu logiikka vilkutuksen suhteen pätee myös samanlaisiin ympyränmuotoisiin risteyksiin, jossa on useampi poistumismahdollisuus, vaikka kyseinen D2 liikennemerkki puuttuisikin. Jos on useampi mahdollisuus edetä, niin vilkulla kerrotaan muille aikeet, että minne edetään. Suuntamerkin on oltava näkyvä ja ymmärrettävä.

        "Virallisen" liikenneympyrän osalta tieliikennelain 48 § velvoittaa ihan erikseen vilkuttamaan poistuessa liikenneympyrästä.

        Suuntamerkki on ajoneuvolla ajettaessa annettava suuntavalaisimella tai, jollei ajoneuvossa ole sellaista, muulla näkyvällä tavalla:
        4) poistuttaessa liikenneympyrästä;

        Siksipä jotkut vilkuttelee joka suuntaan, tai ei mihinkään, kun ei ole varma miten pitää toimia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksipä jotkut vilkuttelee joka suuntaan, tai ei mihinkään, kun ei ole varma miten pitää toimia.

        Suuntamerkin on lain mukaan oltava näkyvä ja ymmärrettävä. Jos muut eivät ymmärrä mitä vilkutuksellasi tarkoitat ja mitä aiot sen perustella tehdä, ole toiminut lain vastaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suuntamerkin on lain mukaan oltava näkyvä ja ymmärrettävä. Jos muut eivät ymmärrä mitä vilkutuksellasi tarkoitat ja mitä aiot sen perustella tehdä, ole toiminut lain vastaisesti.

        Jotkut vilkuttavat tiukassa mutkassakin eli kun mutka alkaa, niin vilkku päälle. Joissakin paikoissa etuajo-oikeutetulla kadulla on mutka esim. oikealle ja siinä on sivukatu vasempaan suuntaan. Kerrotaanko sillä pääkadun mutkan suuntaisella vilkulla, että pysytään pääkadulla?

        Mutta sitten oikeasti kääntyessään risteyksestä eivät laita vilkkua päälle ennen kääntymistä. Turha sitä vilkkua on vasta sitten enää laittaa päälle, kun kaikki näkevät jo, että olet kääntymässä...

        Eilen oli joku vilkuttamassa ihan oikein kun oli kääntymässä risteyksestä vasemmalle sivukadulle! Hurraa!!
        Oli pysähdyksissä kun joutui odottamaan vastaantulijoita ja meinasin ohittaa oikealta, kun siinä on jonkin matkaa bussikaistaa. Mutta se "sankari" oli pysäyttänyt autonsa osittain sille oikeanpuoleisellekin kaistalle, joten en meinannut mahtua. Mahduin kyllä vaikka se kääntyjä koetti olla niin levätä niin leveätä ja tukkia liikenteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut vilkuttavat tiukassa mutkassakin eli kun mutka alkaa, niin vilkku päälle. Joissakin paikoissa etuajo-oikeutetulla kadulla on mutka esim. oikealle ja siinä on sivukatu vasempaan suuntaan. Kerrotaanko sillä pääkadun mutkan suuntaisella vilkulla, että pysytään pääkadulla?

        Mutta sitten oikeasti kääntyessään risteyksestä eivät laita vilkkua päälle ennen kääntymistä. Turha sitä vilkkua on vasta sitten enää laittaa päälle, kun kaikki näkevät jo, että olet kääntymässä...

        Eilen oli joku vilkuttamassa ihan oikein kun oli kääntymässä risteyksestä vasemmalle sivukadulle! Hurraa!!
        Oli pysähdyksissä kun joutui odottamaan vastaantulijoita ja meinasin ohittaa oikealta, kun siinä on jonkin matkaa bussikaistaa. Mutta se "sankari" oli pysäyttänyt autonsa osittain sille oikeanpuoleisellekin kaistalle, joten en meinannut mahtua. Mahduin kyllä vaikka se kääntyjä koetti olla niin levätä niin leveätä ja tukkia liikenteen.

        Jos lakia tulkitsee, niin pitää vilkuttaa, jos kääntyy risteyksessä. Kohdassa on risteys. Käännyt siis risteyksen kohdalla, vaikka pysytkin pääväylällä.

        Laissa lukee että: Suuntamerkki on ajoneuvolla ajettaessa annettava suuntavalaisimella tai, jollei ajoneuvossa ole sellaista, muulla näkyvällä tavalla: 2) käännyttäessä risteyksessä tai tiellä;

        Jos on risteys ja käännös tapahtuu, niin pitää lain mukaan vilkuttaa.


    • Anonyymi

      Tuo niitä Espoon pienimpiä ongelmia nykyisin.

      • Anonyymi

        Espoossa kykypuolue myi kaupungin oman sähkölaitoksen pois.
        Espoossa kykypuolue vaati, että metroasemat ovat lyhyemmät ja nyt metroliikenne myös Helsingissä kärsii siitä ruuhka-aikaan. Säästö oli miljardiluokan hankkeessa lopulta todella vähän.

        Joo, onhan noita ongelmia.


    • Anonyymi

      Matkalla Veikkolaan joku poltti käpynsä :D

    • Anonyymi

      Käyttäkää sitä vilkkua, kun poistutte ympyrästä.

      Ihan sen takia, ettei jonkun muun tarvitse jarrutella tai pysähtyä turhaan, vain koska joku on saanut ajokortin liian helposti.

      Sama koskee muutakin munimista ja hidastelua.
      Liikenteessä on muitakin, joten eikö voisi vaan ajella sujuvasti ja lopettaa kaiken nyhjäämisen.

      • Anonyymi

        Haaste on liikenteessä se, että toiselle nyhjääminen on toiselle normaalia etenemistä. Toiselle normaali nopeus on toiselle lujaa ajamista jne. Ihan kävellessäkin on eroa, että onko kyseessä mummo/pappa vai huippu-urheilija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haaste on liikenteessä se, että toiselle nyhjääminen on toiselle normaalia etenemistä. Toiselle normaali nopeus on toiselle lujaa ajamista jne. Ihan kävellessäkin on eroa, että onko kyseessä mummo/pappa vai huippu-urheilija.

        Niin onhan se liikaa vaadittu, että ajokelpoiselta edellytettäisiin kykyä käyttää vilkkua, kääntää päätä ja taitoa kiihdyttää kiihdytyskaistalla.


      • Anonyymi

        "....eikö voisi vaan ajella sujuvasti ja lopettaa kaiken nyhjäämisen. " Ei siis pidä pysähdellä punaisissa liikennevaloissa, ei pidä myöskään pysähdellä STOP-merkin kohdalla, nopeusrajoitukset ovat turhia, jne., ne jotka pysähtelevät/nyhjäävät ovat saaneet ajokortin liian helposti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin onhan se liikaa vaadittu, että ajokelpoiselta edellytettäisiin kykyä käyttää vilkkua, kääntää päätä ja taitoa kiihdyttää kiihdytyskaistalla.

        Ei se kiihdytys taitoa vaadi vaan kunnon autoa, Ferrarilla ajavan kuskin mielestä sinäkin "nyhjäät"..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "....eikö voisi vaan ajella sujuvasti ja lopettaa kaiken nyhjäämisen. " Ei siis pidä pysähdellä punaisissa liikennevaloissa, ei pidä myöskään pysähdellä STOP-merkin kohdalla, nopeusrajoitukset ovat turhia, jne., ne jotka pysähtelevät/nyhjäävät ovat saaneet ajokortin liian helposti

        Eihän se "nyhjääjän " kritisoiminen tarkoita liikennesäännöistä piittaamatonta ajotapaa.


    • Anonyymi

      Olen myös huolissani näistä koska kysehän on siitä osataanko siis ajaa, ilmeisesti ei ja jos helppojakaan asioita edes osata niin kuinka suuria puutteita muissa ajotaidoissa vielä on. Mulla on tämänlainen näkemys liikenteessä liikkujista jotka ei jostain syystä kykene ajamaan normaalisti, jos tie on tyhjä niin ihan sama mitä ns tekee mutta kun on muita niin olisi toivottavaa että se ajaminen ei näyttäisi joltain ajokortittoman nistin huume pussukan haku- tai myynti reissulta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2892
    2. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2753
    3. Muutama syy

      Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1812
    4. Onko kaivatullasi

      Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    5. Tykkään susta

      Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1639
    6. Estitkö sä minut

      Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1580
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

      Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      18
      1464
    8. Tiedätkö tykkääkö

      Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

      Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

      Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1249
    Aihe