Apua aloittavalle yrittäjälle

Anonyymi-ap

Moikka,

Olen toiminut kevytyrittäjänä nyt n. vuoden päivät palkkatyön ohella ja tulot alkavat olemaan yritystoiminnasta nyt niin hyvät, että olen aikeissa lopettaa palkkatyön ja siirtyä päätoimiseksi yrittäjäksi. Seuraavana steppinä aion perustaa toiminimen. Vinkkejä kevytyrittäjyydestä toiminimi yrittäjäksi siirtymiseen? Toimin markkinointialalla. Onko esim. kaupparekisteriin ilmoittautuminen pakollista?

13

221

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos aiot hakea starttirahaa niin hae se ennenkun irtisanoudut palkkatyöstä. Kaupparekisteriin ilmoittautuminen riippuu alasta. Joillekin pakollista, mutta useimmille ei taida olla. Suosittelen tutustumaan tähän: https://www.broaden.fi/yrittajan-muistilista/

• Anonyymi
    • Anonyymi

Kiitos! Starttirahaa en ollut ajatellut hakea, täytyy tutustua minkälaisia ehtoja siinä on. Voiko sitä saada vaikka yrittäjätuloilla tulee toimeen? Mä tutustun tähän muistilistaan.

• Anonyymi

"Jos aiot hakea starttirahaa niin hae se ennenkun irtisanoudut palkkatyöstä."

Kyllä irtisanoutua voi, menee vaan vaikka ihan heti tänään haistattelemaan pomolle.

Mutta ei kannata perustaa sitä firmaa, ennen kuin on hakenut starttirahansa.

• Anonyymi

Firma on siis jo perustettu eli jos irtisanoutuisin töistä, niin katsottaisiin täyspäiväiseksi yrittäjäksi, jonka vuoksi ei olisi enää mahista starttirahaan.

• Anonyymi

Jos sulla on jo tuloja yrityksestä ja tulet sillä toimeen, niin voi olla, että starttirahaa ei myönnetä. Se on tarkoitettu toimeentulon turvaksi yritystoiminnan alussa. Ja tosiaan yritystoimintaa ei saisi aloittaa ennen kuin päätös starttirahasta on tehty.

• Anonyymi

On tainnut säännöt muuttua, koska noin 11 vuotta sitten tuttu nainen oli jo perustanut Toiminimensä, mutta haki starttirahaa silti, ja saikin koko rahan.

• Anonyymi

Joo näin ymmärsinkin ja toki vaikka nyt onkin hyvä toimeentulo niin en silti niin vakaalla pohjalla ole vielä, etteikö tilanne voisi muuttua. Eli kyllä ihan peruste hakemiselle on, mutta täytyy selvittää.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Latasin tämän Broadenin Yritysakatemin markkinointisuunnitelma-oppaan ja tykkäsin. Selkokielinen ja tiivis paketti. Oli selkeet step by step -ohjeet siihen miten markkinointisuunnitelma laaditaan.

• Anonyymi

Hei hyppään mukaan keskusteluun, olen itse hakemassa starttirahaa ja pitäisi liiketoimintasuunnitelma ja rahoituslaskelmat tehdä. Vinkkejä hyviin valmiisiin pohjiin?

• Anonyymi

Mä käytin starttirahahakemukseen Uusyrityskeskuksen liiketoimintasuunnitelma mallia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      69
      2223
    2. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1911
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      145
      1671
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1649
    5. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      105
      1622
    6. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      85
      1587
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      285
      1377
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      119
      1289
    9. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      20
      1220
    10. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1170
    Aihe