Koputtelin seiniä ja juttuja niin totesin että tilanteen yllättäessä jos ei hyökkääjä idästä päin tullessaan kylän korkeinta rakennusta kaada, sen voi tehdä parilla napsulla.
Siksi maauimala on vieressä että rauniot kaatuvat sinne.
Samalla aukeaa varuskunnasta nouseva luolasto jota pitkin kylän korkeimmalle kohdalle saadaan ilmatorjunta tuotua.
Sitten minä heräsin.
Kävin tunneleissa
9
195
Vastaukset
- Anonyymi
Riihimäeltä pääsee maanalaista luolastoa pitkin Forssaan, jonka marketissa on sininen lenkki tarjouksessa. Silloin on kyllä liikennettä tunnelissa edestakaisin, joskus jopa joutuu Lopella nousemaan tunnelista baariin odottamaan rauhallisempaa aikaa jatkaa matkaansa.
- Anonyymi
Mä ihmettelin miksi tänne on tehty tollanen lyhyt tunneli.
Varmaan ainut tunneli radalla sadan km säteellä. Mutta se onkin suojapaikka purkaa ja lastata junia kun siitä seinästä lähtee se luola varuskuntaan päin.
Ja siksi tehokas kun lännestä itään ja päinvastoin pääsee sujuvasti- Anonyymi
Miksi puhut tuollaisia? Onko lupa
- Anonyymi
Eiköhän se tunneli tehty sitä varten, kun oli halvempi mennä kallion läpi kuin kiertää se. Ja siinä tunnelissa paljoa pureta lasteja kun just juna mahtuu.
- Anonyymi
Onkohan siinä yhteys Malminkartanon tunneliin, ja siihen tunneliin mikä on ennen Jyväskylän rautatieasemaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän se tunneli tehty sitä varten, kun oli halvempi mennä kallion läpi kuin kiertää se. Ja siinä tunnelissa paljoa pureta lasteja kun just juna mahtuu.
Mutta tunneliin mahtuu pituussuunnassa vaunu, varuskunnan puolen seinän paksuus on muutamia senttejä ja putoaa pikku iskuilla. Silloin on lastaus-purkuaukko valmiina sivulla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onkohan siinä yhteys Malminkartanon tunneliin, ja siihen tunneliin mikä on ennen Jyväskylän rautatieasemaa?
Noita samoja käytetään Keski-Suomen tunneleissa että juna sisään ja sivusta lastataan puretaan.
Se on jännä että näistä ei ole puhuttu. - Anonyymi
Voihan sitä junaa lastata tunnelissa, mutta jos kiskot on räjäytetty, niin ei sieltä mihinkään lähdetä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voihan sitä junaa lastata tunnelissa, mutta jos kiskot on räjäytetty, niin ei sieltä mihinkään lähdetä.
Niin onkii! Ja sitten siinä on se että kun putte panee junaan ydinkärjen joka pamahtaa ku juna pysähtyy ja pistää sen kohti vainikkalaa ja suomea niin kiirettä pitää vaihteenkääntäjillä…
Ehdottomasti pitäisi jokainen rajan ylittävä rata poistaa km matkalta kiskot.
Yhteinen raideleveys ei välttämättä hyvä asia!
Suomi on liian helppo vallata pelotteella!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih304569Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4681374Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771070Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä358991- 77903
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53891- 59830
- 228794
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.45720Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57707