Miten tällainen pitäisi ymmärtää?

Anonyymi-ap

Kaveri on sanonut minulle, että kukaan täysjärkinen ei usko siihen, että ihmisen elinpäivät on ennalta määrätty. Sanoin sitten, että minä en siis ole täysjärkinen, koska uskon siihen ja hän tiesi, että uskon. Hän sanoi, että vääristelen hänen sanomisiaan. Miten tuo sitten pitäisi ymmärtää? Jos täysjärkinen ei usko tuohon hänen mielestään, niin silloinhan minä en voi olla täysjärkinen, koska uskon. Vai kuinka? ...

9

114

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kukapa tuollaisia asioita voisi varmuudella tietää..

Itse uskon vapauteen, dynaamisuuteen ja suunnitelmien muutoksiin.

• Anonyymi

Itsekö ennen syntymää päätin päivieni määrän.

Vai päättikö sen jumala.

• Anonyymi

Kaikenlainen fatalismi on sontaa. Sinun kaveri on oikeassa.

• Anonyymi

"Kaveri on sanonut minulle, että kukaan täysjärkinen ei usko siihen, että ihmisen elinpäivät on ennalta määrätty. Sanoin sitten, että minä en siis ole täysjärkinen, koska uskon siihen ja hän tiesi, että uskon. "

Kaverisi on oikeassa. Lisäksi asia on aivan itsestään selvä, aivan kuten tieto siitä, että jos laittaa kätensä palavan kynttilän liekkiin, niin se poltaa. Tai jos menee järveen tai suihkuun, niin kastuu. Ei tälläisiä päivänselviä asioita pitäisi kyseenalaistaa.

Sitten tuo, että "uskot". No uskohan ei koskaan perustu mihinkään tutkittuun, paikkansapitävään ja järkevään tietoon. Siinä vain sokeasti uskotaan olemattomiin.

• Anonyymi

Mutta siis vääristelinkö hänen sanomistaan? Hänhän ei suoraan sanonut, että en ole täysjärkinen, jos uskon siihen, mutta kuitenkin sanoi, ettei kukaan täysjärkinen usko sellaiseen. Myös eräs tuntemani henkilö uskoo tähän, ja on uskonut ainakin siitä asti, kun hänen lapsensa hukkui.

• Anonyymi

Enqvist kirjoitti fatalismista, että tiukkakin fatalisti katsoo ennen kadun ylitystä, tuleeko autoja. Jos elämä on tarkasti ennalta määrätty, niin aivan turhaahan se on.

• Anonyymi

Kun synnyit, "määräsit" oman kuolemasi. Meillä on kaikilla oma elämän maksimi aika käytössä. Sitä voi toki lyhentää omilla elämäntavoilla, onnettomuus tai murha voi lopettaa elämäsi aikaisemmin, mutta päiviesi maksimia et voi ylittää. Kaikkien kuolevaisten pitäisi tämä ymmärtää. Viisas Juice runoili " Elämä on kuolemista"

• Anonyymi

Vaan kun se päivien maksimi ei ole ennakkoon määriteltävissä. Päivien maksimi on jossain 40 000 paikkeilla, mutta hyvin harva pääsee siihenkään asti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2630
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1762
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1520
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1450
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe