Paperimiehen koulutus

Nimetön

"Meillä ainakin täytyy ensin käydä 3v ammattikoulua (paperialan) ja sen jälkeen UPM korkeakoulua (Lotilaa)"

Tässä erään paperilaisen selvitys koulutuksestaan. En tiedä, itkisikö vai nauraisiko. Mikäs korkeakoulu se Lotila on, kun ei edes kirjoitustaitoa edellytetä.

13

3597

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta

3% tuhansista hakijoista pääsee lotilaan. vrt
      insinööriopiskelu 50%

• Logiikkaa

No luonnollisesti, kun vain omat sukulaiset ja tuttavat valitaan :)

• on..................
        Logiikkaa kirjoitti:

No luonnollisesti, kun vain omat sukulaiset ja tuttavat valitaan :)

TA:n edustajia, eikä ole näköjään naamasi miellyttänyt?

• vertailua.

Tuollaisen keksiminen vaatii todellista luovuutta. Kun on tarpeeksi kouluttamaton ja sivistymätön, pääsee luovuus parhaiten esille, koska omattu tieto ei aseta mitään rajoitteita omalle ajattelulle. Tämähän havaitaan parhaiten pienistä lapsista, jotka keksivät mitä ihmeellisimpiä asioita.

Laitapas arvio siitä, montako prosenttia paperimiehistä pääsisi opiskelemaan insinööriksi.

• fopit
        vertailua. kirjoitti:

Tuollaisen keksiminen vaatii todellista luovuutta. Kun on tarpeeksi kouluttamaton ja sivistymätön, pääsee luovuus parhaiten esille, koska omattu tieto ei aseta mitään rajoitteita omalle ajattelulle. Tämähän havaitaan parhaiten pienistä lapsista, jotka keksivät mitä ihmeellisimpiä asioita.

Laitapas arvio siitä, montako prosenttia paperimiehistä pääsisi opiskelemaan insinööriksi.

Satun työskentelemään paperitehtaalla, toisekseen opiskelen samalla kone-ja tuotantotekniikan insinööriksi. Sen voin kyllä sanoa ettei ole kovin kummoinen meriitti päästä sisään opiskelemaan, vuosittain n. 10000 ja valmistuneita parisen tuhatta. Hoidan opiskeluni siis työn ohessa, eli yövuoron jälkeen suoraan kouluun jne. mutta en valita missään vaiheessa, itse olen urani valinnut ja hyvin siitä selviytynyt. Lisäksi työvuorossani työskentelee tavallisena "duunarina" 7 insinööriä/teknikkoa. Voin myös kertoa että takuulla kaikki pääsisivät opiskelemaan jos haluaisivat, ei insinöörit mitään yli-ihmisiä ole.

• massamies
        vertailua. kirjoitti:

Esim. Itse olen valmis insinööri ja teen näinä hommia. Ainenkin paprupuolella alkaa hiljalleen olemaan et inssit tekee duunarityön ja dippainssit inssin työn. Hei, me ollaan suomessa eli ajat muuttuu :)

• mie

Ota vaan ne lääkkees ja kirjoittele sitä työtön, työtön, työtön, työtön, työtön, työtön, työtön, työtön, työtön, työtön, työtön, työtön.. vaikka elämäs loppuun. Minkä vitun takia sua ny niin häirii et pitää jatkuvasti vittuilla?

• Cote

oli ainakin sukunsa ensimmäinen edustaja.Lisäksi vois todeta noista kesätyöntekijöistä, että kaikista insinööreistä ei koskaan tule paperimiestä.

• Arttu

No ei varmaan tulekaan, kun jo alkujaan simppeliäkin simppelimpään hommaan kyllästyvät.

• Anonyymi

Kumma kun oletetaan, ettei paperimiehen tai ahtaajan vaadi mitään
      kouluttautumista.

• Anonyymi

Yksinkertaiset tampiot kun eivät ymmärrä.

• Anonyymi

Joo mullakin oli kuljettana insinööri. Joku logistiikan "osaaja". Ei viihtynyt kun ilmeisesti meidän perinteinen käsityksemme läpinäkyvästä liiketoiminnasta poikkesi koulussa opetetusta.
      Itse olen käynyt neljä vuotta keskikoulua. Oppikoulussa oppi sodan kokeneiden ohjauksessa sen, että rehellisyys maan perii.

• Anonyymi

Lotila on hyvä. Entäs Murikka? Siellä opetetaan lakkoilemaan ja vihaamaan yrityksiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2640
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1520
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1450
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe